بلیط یک طرفه به آکروپلیس  پرگامون

بهترین روش برای دیدن آکروپلیس  پرگامون (Pergamon) این است که تلکابین سوار شوید ( آنها یک بلیط رفت و برگشت به شما میدهند، اما شما بلیط یک طرفه بگیرید ) بعد، از راه جیمناسیوم (Gymnasium) از جاده باستانی برگردید. . کتابخانه معروف پرگامون، که شامل ۲۰۰،۰۰۰ کتاب بود، در شمال میدان قرار داشت. آنتونیوس تمام کتاب های موجود در کتابخانه را به عنوان هدیه عروسی (زیبایی و مغز؟) به کلوپاترا داد.

پرگامون

کتابخانه پرگامون در آکروپلیس رتبه  دوم بهترین مکان را در تمدن باستان یونان دارد. وپتولمی ها(Ptolemy)ها صادرات پاپیروس را ( تا حدودی به دلیل وجود رقبا و تا حدی به دلیل کمبود آن) ،متوقف کردند؛سپس  پرگامنس ها یک ماده جدید به نام پرگامینوس یا پرگامنا( کاغذ ساخته شده از پوست حیوانات) اختراع کردند.

عکس پرگامون %d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%db%8c%da%a9-%d8%b7%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%be%d9%84%db%8c%d8%b3-%d9%be%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%85%d9%88%d9%86 Tarikhema.org

تئاتر پرگامون از پرشیب ترین تئاتر های جهان است، که ظرفیت۱۰،۰۰۰ نفری دارد  و در قرن سوم میلادی ساخته شده است. محراب معروف زئوس در پرگامون در جنوب تئاتر است. محراب و مذبح که با ایده از پرگامون و توسط  مهندس آلمانی ،کارل هومان؛ در سال ۱۸۷۱ ساخته شد اکنون در موزه پرکاموم برلین است و با اصلش تطابق دارد. امروز دولت ترکیه تلاش می کند تا آن را از آلمان پس بگیرد و این مسئله را به دادگاه بین المللی در لاهه ببرد.

ترجمه : زهرا طاهری

منبع: www.afar.com

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها