تمدن مغول ها

با تمدن مغول ها بیشتر اشنا شوید

خلاصه ای از تمدن مغول ها

 

امپراطوری مغول در قرن های ۱۳ و ۱۴ میلادی وجود داشت و بزرگترین امپراطوری سرزمین های مجاور در تاریخ بشر بود. امپراطوری مغول از اتحاد قبایل مغول و ترکمندی مغولستان تحت رهبری چنگیزخان ظهور کرد.

در حقیقت مغول ها به عنوان بربری و وحشی ها در نظر گرفته می شدند. آنها بر منطقه وسیعی از اروپا و آسیا غلبه کردند و که یکی از بزرگترین فرماندهان نظامی در تاریخ حکومت چنگیزخان بودند. آنها در استفاده از تیر و کمان در حال اسب‌سواری مهارت بالایی داشتند. جالب این که حتی در آن تاریخ، تیرهایی که از کمان های انها رها میشد خاصت کامپوزیتی داشتند و میتوانسته از زره دشمنانشان عبور کند. مغول ها با اقتدار خود توانستنه بودند دومین امپراتوری زمان خود پس از امپراتوری بریتانیا باشند. تمام این اتفاقات از زمانی شروع شد که چنگیز خان به جوانان سرزمین خود قول داد تا جهان را به پای خود در بیاورد. او در نهایت تقریبا توانست این کار را انجام دهد.

در طی حمله به هندوستان، آنها هرم هایی از جنس سر قطع شده انسان ها ساخته بودند و در مقابل دیوارهای شهر دهلی قرار دادند. مغول ها مانند سلت ها وسایلی را برای جدا کردن سر انسان ها در اختیار داشتند. در واقع آنها دوست داشتند باقی مانده اعضای بدن انسان های مرده را به کار گیرند و از آنها برای مقابه با دشمنان خود استفاده کنند. یکی از شیوه های عجیب نبرد آنها، پرتاب کردن اجساد مردگان به سمت دشمنان است، در حالی که این جنازه ها به بیماری های عفونی مبتلا شده بودند. این تمدن وحشتناک به هیچ انسان بی دفاعی حتی زنان باردار رحم نمیکردند. جنایت هایی که در اینجا از گفتن آنها معذوریم.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

5 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Donya

من کنجکاو شده بودم که این عنوان رو دیدم.ممنون از زحمات شما?

مهدی
امتیاز :
     

لطفاً کمتر خالی ببند
مستند واقعی از موغول ها ساخته شده که نه تنها ثابت می کنه که موغول ها وحشی نبوده بلکه راه های پیروزی اونا رو نیز کشف می کنه
بهتره یه سفر به مغولستان هم بزنی که ببینی موغول ها یکی از بافرهنگ ترین مردمان دنیا هستن
مثلا در مسابقاتی که در مغولستان برگزار شده مشاهده شده که مردم اونجا همیشه نفر پیروز رو تشویق می کنند نه اینکه به خاطر تعصب ملی فقط هم وطن رو تشویق کنند

سینا

حقیقت اصلی رو نمیگی

آشنا

مجبوری اینقدر دروغ بگی یکی از قانونمندترین جوامع و با نظم ترین ارتش های جهان برای چنگیز خان بوده اینو بدون هیچ قوم وحشی و بدون قانونی نمیتونه امپراطوری با این عظمت تشکیل بده من تمام متناتو خوندم همش چرندیان و بزرگ نمایی نسبت به تاریخ جعلی هخامنشی و جانب دارانه نوشته شده است.