داستان ساخت استادیوم امجدیه

اولین مصاف ایران و انگلیس به شکل غیر رسمی ۹۵ سال پیش رخ داد. تیم منتخب تهرانی ها با انگلیسی های مقیم ایران مسابقه با قوانین آنزمان برگزار کردند . 

این‌طوری شد: «در زمین بالای دروازه دولت، نخستین رقابت مستقیم فوتبال ایرانیان و انگلیسی‌ها برگزار شد؛ یعنی تقابل نفرات برتر فوتبال تهران با اعضای سفارت انگلیس. پیروزی ۵ بر ۲ ایرانیان بر انگلیسی‌ها که کشور خودشان را مهد فوتبال می‌دانستند، موجی از شادی را در شهر موجب شد، بلکه به ساخت یک استادیوم فوتبال نیز منجر شد.

 

با لایحه‌ای که در مجلس تصویب شد یک قطعه زمین بزرگ برای ساخت زمین رسمی فوتبال خریداری شد. این زمین به باغ امجد مشهور بود از فردی به نام امجد نظام (یا امجدالسلطنه) خریداری شد».

درباره نام‌گذاری استادیوم امجدیه مشهور است که: «امجد نظام شرط نهاد که اگر ورزشگاه به نام او نام‌گذاری شود، زمین را با قیمت کمتری بفروشد. از این رو این ورزشگاه، امجدیه نام‌گذاری شد».

 

استادیوم امجدیه (ورزشگاه شهید شیرودی فعلی) تا پیش از ساخت ورزشگاه آزادی در سال ۱۳۵۰ مهم‌ترین استادیوم فوتبال ایران بود و دربی پایتخت و بازی‌های تیم ملی را میزبانی می‌کرد؛ استادیومی است یادگار یک پیروزی بزرگ بر مدعیان دنیای فوتبال.

منبع فارس
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها