قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک را دیده‌اید؟

همه تصاویر مقاله امروز و احتمالا بسیاری از تصاویر دیگر، سال‌های شهر نیویورک و یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین شهرای جهان را به تصویر می‌کشند. شهر نیویورک بعد از سال‌های اولیه‌اش بهترین و جالب‌ترین مرکز گردشگری جذاب و کارآفرینی و انواع خلاقیت و مهاجرت تمام قومیت‌ها و ملیت‌ها بوده است. حتی گفته می‌شد که شهروندان شهر نیویورک در سراسر آمریکا به دنیا و بعد به نیویورک می‌آمدند و می‌گویند که این‌جا شهر من است. با پیشینه رسمی و غیررسمی ۴۰۰ ساله شهری قدیمی آمریکایی، امروز درباره بعضی از قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک صحبت می‌کنیم. بنابراین جایی نروید تا از تماشای گذشته این شهر لذت ببرید.

۸- بدون عنوان (Untitled)

سال عکسبرداری: ۲۰۰۲ میلادی

عکاس: کوین لندر

عکس مشهوری است؟: خیر

 منطقه شهر نیویروک: نامشخص

قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک

تصویر نامتعارفی که عکاسی به نام کوین لندر در سال ۲۰۰۲ میلادی عکسبرداری کرده است، تعداد مردم شهر نیویورک را نشان می‌دهد. این عکس به نوعی «عکاسی خیابانی» است که در بین عکاسان شهر نیویورک ژانر محبوبی است، منتها عکاس‌ها عکس‌های متفاوتی نسبت به عکاسی معمولی از خیابان می‌گیرند. این تصویری که ته سیگارها را نشان می‌دهد، جمعیت زیاد ساکن و فضای چامه سرایی جمعیت شهر نیویورک را به تصویر می‌کشد.

آیا می‌دانستید؟

قوه مقننه ایالت نیویورک لایحه‌ای را در ماه مارس سال ۲۰۲۱ معرفی کرد که فروش سیگار از آن به بعد ممنوع شود تا ته سیگارهایی که کوین کاندرز از آن‌ها عکسبرداری کرده بود، به تدریج از خیابان‌های آینده این شهر برداشته شود.

۷- بی نهایت ها (Extremes)

سال عکسبرداری: ۱۹۸۰ میلادی

عکاس: لئونارد فرید

عکس مشهوری است؟: خیر

 منطقه شهر نیویروک: اطلاعاتی در دسترس نیست

قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک

به گفته مجله نیویورک تایمز، اگر در شهر منهتن زندگی می‌کنید و سالانه بیشتر از ۷۹۰.۰۰۰ دلار درآمد دارید، شما جزء آن ۱ درصد هستید. اصلا «طبقه متوسط جامعه منهتن» بیشتر به یک افسانه تبدیل شدند و حتی با اثرات همه‌گیری هم هزینه یک زندگی راحت در این شهر باز بسیار بالاست. از همین‌جاست که عکاسی به نام لئونارد فرید از این موضوع الهام گرفته بود و از طبقات اقتصادی نیویورک عکسبرداری کند.

او در این اثر خود نحوه زندگی ۱ درصد از فقیرترین جامعه فقرا را به نمایش می‌گذارد. در این تصویر خریدار برند Gucci را می‌توانید ببینید که برای خریدش بالای ۱.۰۰۰ دلار هزینه کرده و از کنار مرد بی‌خانمانی عبور می‌کند که یک لیوان ساده به دست دارد. این تفاوت و تمایز بسیار سنگین، موقر، جدی و شفاف و واقعی است.

آیا می‌دانستید؟

لئونارد فرید (۱۹۲۹-۲۰۰۶) به عنوان یک عکسبردار ژورنالیست آمریکا زندگی خود را با عکسبرداری داخل و خارج از کشور مانند عکس بالا می‌گذراند و بی‌عدالتی جامعه و نابرابری سراسر قاره‌ها را به تصویر در می‌آورد. او تجربه زندگی آمریکایی-آفریقای داشت و همچنین تبعیض یهودیان در آلمان را بعد از بازسازی شرح داد.

۶- روز پیروزی بر ژاپن در میدان تایمز (V-j Day in Times Square)

سال عکسبرداری: ۱۹۴۵ میلادی

عکاس: آلفرد آیزنشتات

عکس مشهوری است؟: بله

 منطقه شهر نیویروک: میدان تایمز

قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک

یکی از مشهورترین تصاویر گرفته شده احتمالا عکس «روز پیروزی بر ژاپن در میدان تایمز» است که شادی شهروندان را به خاطر پیروز شدن بر ژاپن در سال ۱۹۴۵ به خوبی نشان می‌دهد. صحنه‌ای که آلفرد آیزنشتات عکسبرداری کرده، ملوان جوانی را نشان می‌دهد که یک دستیار دندانپزشکی کاملا غریبه را در خیابان‌های نیویورک در میدان تامیز در آغوش گرفته است. در این زمان کل جمعیت مشتاقانه منتظر اعلام اخبار پیروزی و اعلام پایان جنگ با ژاپن و پایان جنگ جهانی دوم بودند. این تصویر هم بعد از زمانی گرفته شده بود که رئیس جمهور ترومن خبر پایان جنگ را داد و باعث شد تا سراسر آمریکا در خوشحالی بمانند و جشن بگیرند. عکس «روز پیروزی بر ژاپن در میدان تایمز» از آن به بعد به تصویر نمادینی تبدیل شد و حتی روی مجله لایف هم به نمایش گذاشته بود.

آیا می‌دانستید؟

دو زن به نام‌های زیمر فریدمن و ادیث شاین سال‌ها بعد اعلام کرده بودند که زن در عکس روز پیروزی بر ژاپن، آن‌ها هستند. اما جزئیات متفاوتی روایت کردند. هرچند، با قد کوتاه ۴.۱۰ خانم شاین مشخص شد که او حداقل زن این تصویر نبوده است. با این حال، انسان‌شناسان قانونی و متخصصان شناسایی صورت مشخص کردند که خانم گرتا زیمر فریدمن همان زن عکس «روز پیروزی بر ژاپن در میدان تایمز» بود که به خاطر عوارض سن در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.

۵- نیویورک در شب (New York at Night)

سال عکسبرداری: ۱۹۳۲ میلادی

عکاس: برنیس ابوت

عکس مشهوری است؟: خیر

 منطقه شهر نیویروک: منظره ساختمان امپایر استیت

قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک

تصاویر هوایی از شب‌های شهر نیویورک بدون شک پرزرق‌وبرق و زیبا هستند. برنیس ابوت این تصویر را مدت کوتاهی قبل از کریسمس در شهر منهتن از نمای ساختمان امپایر استیت گرفته بود. روشنایی‌های بزرگ از ترافیک و چراغ‌های خیابان از توسعه خاص عکاس می‌آید که این جلوه‌ها را مهیا کرده بود و تضاد بزرگی بین روشنایی و تاریکی به نمایش می‌گذراند.

آیا می‌دانستید؟

برنیس ابوت، عکاس آمریکایی بود که از بین لنزهای دوربین خود در سال ۱۹۲۹ میلادی زندگی سراسر شهر نیویورک را مستند می‌کرد. او به خاطر عکس‌های هوایی (چشم پرنده) و عکس‌هایی از نقطه کور شناخته می‌شود.

۴- ناهار در آسمان خراش (Lunch atop a skyscraper)

سال عکسبرداری: ۱۹۳۲ میلادی

عکاس: چارلز سی. ابتس

عکس مشهوری است؟: بله

 منطقه شهر نیویروک: مرکز راکلفلر

قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک

یکی از مشهورترین تصاویر شناخته‌شده از زندگی، تصویر «ناهار در آسمان خراش» است که چارلز ابتس آن را در سال ۱۹۳۲ گرفته است. در این تصویر کارگرانی دیده می‌شوند که ساختمان RCA را در میدان راکلفلر می‌ساختند. مرکز راکلفلر برای عکسبرداری مشهور برای روابط عمومی ساختمان جدید RCA، عکاس حرفه‌ای چارلز سی. ابتس را در آن زمان استخدام کرده بود. با اینکه کارگردان این تصویر واقعی هستند، اما صحنه ظاهرا در مرکز راکلفرد برای اهداف ترفیعی عکسبرداری شده بود. این تصویر در اکتبر سال ۱۹۳۲ میلادی در نسخه چاپی یکشنبه مجله نیویورک هرالد تریبون چاپ شد.

آیا می‌دانستید؟

عکاسان به دلایل زیادی عکسبرداری را در شب ترجیح می‌دهند که نور در شب‌ها هیچ‌وقت خاموش نمی‌شوند و صحنه‌های دراماتیکی شکل می‌گیرد و مانند عکسبرداری در روز کاملا به آب‌وهوا و وضعیت هوایی وابسته نیست.

۳- تصویر شماره ۳ (Photo #3)

سال عکسبرداری: ۱۸۷۵ میلادی

عکاس: ناشناس

عکس مشهوری است؟: خیر

 منطقه شهر نیویروک: جزیره آزادی

قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک

در همان سالی که مجسمه آزادی ساخته شده بود و در سال ۱۸۷۵ میلادی به ایالات متحده آمریکا اهدا شد، این تصویر بالا گرفته شد. با اینکه عکاس تصویر شماره ۳، ناشناس است و خود تصویر هم مشهور نیست، اما در زمانی که عکاسی سرگرمی عامی نبود، یکی از قدیمی‌ترین تصاویر گرفته‌شده از مجسمه آزادی در نظر گرفته می‌شود. مجسمه‌ساز فرانسوی به نام فردریک آگوست بارتولدی از ورقه‌های مس چکش‌خورده مجسمه آزادی را ساخته بود و بعد از اینکه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شد، در جزیره آزادی امروزی قرار گرفت.

آیا می‌دانستید؟

بهتر است بدانید آلکساندر-گوستیو ایفل که برج مشهور جهانی ایفل را برای نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ میلادی طراحی کرده بود، طراح چهارچوب فولادی مجسمه آزادی هم بوده است.

۲- خیابان برادوی و خیابان چهاردهم (Broadway & 14th Street)

سال عکسبرداری: ۱۸۶۴ میلادی

عکاس: اوتو ابینگهاوس & سویفت

عکس مشهوری است؟: خیر

 منطقه شهر نیویروک: برادوی

قدیمی‌ترین تصاویر شهر نیویورک

زمانی که شهر نیویورک در سال ۱۸۶۴ میلادی برای نمایشگاه متروپولیتن آماده می‌شد، این تصویر شگفت‌انگیز از خیابان براودی و خیابان چهاردهم گرفته شده بود. این نمایشگاه که در سراسر جهان به یک پدیده تبدیل شده بود، برای حمایت از سربازان آسیب دیده بعد از جنگ حمایت می‌کردند. بعدها مشخص شد که این نمایشگاه متروپولیتن سال ۱۸۶۴ میلادی در شهر نیویورک، بزرگ‌ترین نمایشگاه شمالی بود که ۱۲۰.۰۰۰ دلار درآمد توانست داشته باشد. در این تصویر می‌توانید فرآیند برگزاری و منطقه اطراف نمایشگاه را در آن سال مشاهده کنید که امروزه در موزه هنری متروپولیتن به نمایش گذاشته می‌شود.

آیا می‌دانستید؟

درآمدی که این نمایشگاه با مبلغ ۱۲۰.۰۰۰ دلار درآورد، امروز معادل چیزی مانند ۲ میلیون دلار است. ناگفته نماند که این نمایشگاه ثابت کرد که با این درآمد برای سربازان ارتش بیشترین درآمد را در آن زمان به دست آورده بود.

۱-اولین تصویر گرفته شده (Earliest photograph taken)

سال عکسبرداری: ۱۸۳۹ میلادی

عکاس: ساموئل اف.بی. مورس

عکس مشهوری است؟: خیر

 منطقه شهر نیویروک: کلیسای متحد

در حال حاضر هیچ تصویری از قدیمی‌ترین تصویر گرفته شده از شهر نیویورک در دسترس نیست. اما تحقیقی نشان می‌دهد که ساموئل اف.بی. مورس در سال ۱۸۳۹ میلادی از کلیسای یوترین عکسبرداری کرده بود. به گفته وب‌سایت رسمی تاریخچه نیویورک، این عکس حالا مفقود شده است. قدیمی‌ترین تصاویر به جامانده از شهر نیویورک را از آثار ویکتور پرووست در نظر می‌گیرند که در حدود ۱۸۵۳ یا ۱۸۵۴ میلادی گرفته است و عکس‌های او هم از نگاتیوهای کاغذ مومی ساخته می‌شدند.

آیا می‌دانستید؟

ساموئل اف.بی. مورس به عنوان یک عکاس، نقاش و مخترع آمریکایی علاوه بر اینکه اولین عکس مفقودشده شهر نیویورک را گرفته است، به مخترع تلگراف برقی و کد مورس هم شناخته می‌شود.

منبع oldest
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها