وضعیت آب شرب روستاهای حوزه سد اکباتان همدان نامطلوب است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه یکشنبه که در نشست ویژه بررسی پروژه های آب و فاضلاب همدان که با حضور فرماندار همدان، مدیرعاملان آب و فاضلاب شهری و روستایی استان، مدیر عامل آب منطقه‌ای و مدیران شهرستان و بخشدار و دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزار شد؛ با اشاره به لزوم نظارت بر پروژه های عمرانی گفت: باید برنامه عملیاتی دقیقی تدوین شود و با پایش مستمر پروژه ها، ضمن آسیب شناسی و ارائه بازخوردهای لازم با حداکثر بهره وری؛ پروژه ها را در زمان مناسب به انجام  برسانیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: ساماندهی تاسیسات فاضلاب یکن آباد و روستای انصارالامام هم باید مطالعه شده و در برنامه ها گنجانده شود.

وی به روستاهای مسیر سد اکباتان همدان نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی تاسیسات فاضلاب از روستای ارزنفود شروع شده و برای هر روستا یک تصفیه خانه درست شده اما این رویکرد مشکلات را مضاعف می کند و هیچ راهی نداریم جز اینکه تاسیسات فاضلاب همه روستاهای مسیر به جورقان و در نهایت به تصفیه خانه همدان متصل شود.

حاجی بابایی گفت: شبکه آب شرب روستاهای ده پیاز و گراچقاه و علی آباد باید از طریق امور آب به سیستم آب رسانی همدان متصل و تامین شود.

وی به بازدیدی که از روستاهای مسیر سد اکباتان از روستاهای یکانه، سرخ آباد و کنجینه صورت گرفته اشاره کرد و گفت: وضعیت بسیار نامناسب آب شرب در این روستاها بسیار ناراحت کننده است و باید پذیرفت قابل قبول نیست که در ۲ کیلومتری شهر همدان مردم با این وضعیت زندگی کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با مدیریت مناسب در جاده ملایر مشکل مردم حل شده و از امروز مشکل آب شرب این روستاها حل خواهد شد.

وی به رعایت حقابه اهالی این منطقه نیز تاکید کرد و گفت: در زیر سد اکباتان برای حل مشکل مردم همدان، سدی با ظرفیت ۷ میلیون مترمکعب ساخته شد و بعداز مدتی که پاسخگوی نیاز مردم نبود ظرفیت آن به  ۳۲ میلیون مترمکعب افزایش یافت اما در این میان به مردمی که آنجا زندگی می کردند و زمین هایشان گرفته شده باید حقابه داده شود اما عدالت در این خصوص رعایت نمی شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: باید راهکارهای قانونی برای پرداخت حقابه بررسی و همه کمک کنیم تا مشکل کاملا حل شودکمااینکه در این زمینه نیز هر کمکی که از دست ما براید در کنار یکدیگر و با هم افزایی برای حل مشکل ارائه می کنیم.

حاجی بابایی تامین آب شرب کوی نبوت را نیز ضروری برشمرد و گفت: عملیات حل مشکل آب شرب در کوی نبوت نیز از امروز شروع می شود.

وی گفت: علاوه براین؛ روستاهای چیشین و ابرو هم معضل آب شرب دارند که در این مناطق باید تاسیسات فاضلاب به تصفیه خانه همدان متصل و موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.