ملک واقع در حریم کاوش معبد «لائودیسه» خریداری شد

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» از خریداری قطعی ملک واقع در حریم کاوش معبد لائودیسه در منطقه دو خوهران نهاوند خبر داد.

وی بابیان اینکه قدمت هزاران ساله نهاوند و وجود آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند بسیار در آن نشان دهنده آن است که نهاوند از مناطق بکر و تاریخی ایران بوده و نیازمند توجه بیشتر مسئولان به این موضوع است، افزود: باید مسئولان نسبت به حفظ و حراست از این آثار ارزشمند تلاش خود را به کاربندند تا این آثار ارزشمند را به نسل‌های بعدی تحویل دهند.

جانجان با اشاره به ایجاد عزم ملی و همگانی در شهرستان نهاوند برای پیگیری ادامه کاوش معبد لائودیسه افزود: طی چند سال گذشته با کاوش‌های گروه مجرب باستان‌شناسی به سرپرستی دکتر رهبر در منطقه دوخواهران که محل معبد لائودیسه در آن است، به نتایجی دست‌یافته‌ایم که امیدواریم به نتایج دلخواه و مطلوب برسیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند بابیان اینکه اگر معبد لائودیسه کشف شود، توسعه همه‌جانبه نهاوند در بعد گردشگری را موجب خواهد شد، افزود: کشف معبد لائودیسه موجب ایجاد ارتباط فرهنگی و تاریخی بین ملت‌های مختلف با نهاوند خواهد شد.

محسن جانجان گفت: ملک مسکونی واقع در حریم کاوش معبد لائودیسه ۴۶۰ متر مربع مساحت دارد و با خریداری آن مقدمات شروع فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه فراهم شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.