ارائه بسته تشویقی برای مصرف کنندگان انرژی خورشیدی در شیراز

به گزارش
سایت «تاریخ ما»، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، نوذر امامی گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی به بررسی موضوع استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان سازی پرداخت.

وی افزود: باتوجه به اینکه ساختمان سرمایه‌ی ملی است، تلاش برای پایداری و استحکام ساختمان‌ها تلاش برای حفظ و صیانت از سرمایه مردم خواهد بود.

امامی با اشاره به طول عمر ۱۰۰ساله ساختمانها در دنیا گفت: به دلیل عدم استاندارد مصالح ساختمانی، طول عمر ساختمانها در ایران ۵۰سال بیشتر نیست.

وی افزود: با بررسی این موضوع در کمیسیون و در نظر گرفتن ایین نامه ای میتوان مردم را به استفاده از مصالح استاندارد تشویق کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مباحث زمین شناسی و ژئو تکنیک نیز در این کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: شیراز بر روی گسل زلزله قرار دارد به گونه‌ای که چندین گسل فعال از مسیر معالی اباد تا میانرود و همچنین در مسیرحسینی الهاشمی وجود دارد.

عضو شورای شهر شیراز افزود: به دلیل اشتیاق ساختمان سازی در دامنه‌های کوه این محدوده‌ها تصرف شده است به گونه‌ای که مسکن و شهرسازی و شهرداری نیز در طرح تفضیلی این محدوده‌ها را به صورت بلند مرتبه سازی پیش بینی کرده اند.

وی گفت: این در حالیست که دامنه‌ها باید از دسترسی محفوظ باشند ونباید منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی آنها را واگذار کنند و در صورت واگذاری باید به مباحث ژئوتکنیک و زمین شناسی توجه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شورا و شهرداری باید تدابیری بیاندیشند که مطالعات و اقدامات موثر در حیطه‌ی زمین شناسی و همچنین پدافند غیر عامل دررابطه با زلزله در این محدوده ها اجرا و رعایت شود تا مردم با اطلاع از ارتفاع مجاز ساختمان در این محدوده ها بتوانند در پهنه های مختلف اقدام به ساخت کنند.

امامی گفت: در راستای جلوگیری از بروز حوادث در این مناطق باید دربرخی نقاط ساخت و ساز ممنوع شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن بررسی مبحث ۱۹ملی ساختمان در کمیسیون گفت: ساختمانی ممتاز است که در ان به معیارهای مصرف بهینه‌ی انرژی توجه شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز تصریح کرد: استفاده از سوخت‌های فسیلی علاوه بر هزینه‌ی بالا، سبب الودگی هوا می‌شود از این رو باید به سوی استفاده از انرژی خورشیدی برویم.

امامی با اشاره به زاویه مناسب نور در ایران برای تولید برق گفت: مقرر شد شهرداری برای سازندگان و مالکینی که از نیروگاه خورشیدی استفاده می‌کنند بسته‌های تشویقی در نظر بگیرد تا مردم نسبت به ایجاد این نیروگاه‌ها ترغیب و نهایتا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

وی به قطعی‌های مکرربرق در ایام تابستان اشاره کرد و افزود: قطعی برق سبب بروز مشکلاتی برای مردم به ویژه در مناطق گرمسیر شده بود که اگر مصرف بهینه شود می‌توانیم این کمبود برق را رفع کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مزارع تولید برق در برخی شهرستانهای استان فارس فعال هستند به گونه‌ای که در برخی زمین‌ها با نورگیری مناسب و غیرقابل کشت با استقرار پنل های خورشیدی در حال سرمایه گذاری و تولید انرژی سبز از نور خورشید هستند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.