استفاده از کاندوم در رابطه جنسی چطور از شما محافظت می کند؟

امروز به دلایل مختلفی از جمله برقراری روابط جنسی محافظت نشده، ابتلا به ویروس های مقاربتی در زوجین افزایش پیدا کرده است به طوریکه مراجعات پزشکی متعددی برای درمان در این زمینه صورت می گیرد. همانطور که می دانید برخی از بیماری های ویروسی از طریق تماس جنسی بین زوجین انتقال پیدا می کند بنابراین به منظور پیشگیری از چنین بیماری هایی، استفاده از کاندوم پیشنهاد می شود. اگر می خواهید بدانید که کاندوم چگونه شما را در رابطه جنسی محافظت می کند، با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهید.

کاندوم و کاربرد های آن

استفاده از کاندوم در رابطه جنسی چه تاثیری دارد؟ کاندوم یک وسیله محافظتی در رابطه جنسی است که از جنس لاتکس تهیه شده است تا از بارداری نا خواسته و همچنین انتقال بیماری های جنسی پیشگیری به عمل آید. نحوه استفاده از کاندوم به این صورت است که در حالت نعوظ بر روی آلت کشیده می شود تا تماس بین آلت جنسی قطع شود. در این صورت مایع منی راهی برای ورود به واژن و یا دهان پیدا می کند که این حالت گفته می شود رابطه توسط کاندوم، محافظت شده است؛ چرا که در صورت وجود بیماری ویروسی، راهی برای انتقال آن وجود ندارد و همچنین از بارداری نیز پیشگیری به عمل می آید.

درصد کارایی کاندوم در پیشگیری از بارداری

درصد کارایی کاندوم به منظور پیشگیری از بارداری قطعا به استفاده صحیح از کاندوم برمی گردد تا حدی که این درصد کارایی حتی تا ۹۸ درصد نیز عنوان شده است. این موضوع بدان معنا است که در صورتیکه کاندوم به طور صحیح استفاده گردد، از هر ۱۰۰ نفر تنها ۲ نفر ناخواسته باردار می شوند و این نشان از اهمیت استفاده از کاندوم در پیشگیری از بارداری های نا خواسته دارد.

حال شرایطی را فرض کنید که به هر دلیلی استفاده از کاندوم به طور صحیح صورت نپذیرد؛ در این حالت درصد کارایی کاندوم در پیشگیری از بارداری به ۸۲ درصد می رسد. بنابراین طرز استفاده از کاندوم بسیار با اهمیت بوده و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که اطلاعات کاملی را در این باره به دست آورید.

چند نکته درباره نحوه صحیح استفاده از کاندوم

  • قبل از هر بار استفاده از کاندوم، سالم بودن آن را چک کنید و حتی اگر در حین رابطه دچار آسیب شد، به سرعت آن را با یک کاندوم سالم جایگزین کنید.
  • تمامی کاندوم ها تنها به صورت یک بار مصرف استفاده می شوند و به همین دلیل هیچ گاه به فکر استفاده دوباره از کاندوم نباشید.
  • همانطور که می دانید، کاندوم ها دارای انواع زنانه و مردانه هستند اما توجه داشته باشید که حتی المقدور از هر دو کاندوم به صورت همزمان استفاده نکنید چرا که به دلیل جنس نازک این کاندوم ها، امکان آسیب دیدن آن ها در اثر برخورد با یکدیگر وجود دارد.
  • فراموش نکنید که استفاده همزمان از ژل های روان کننده و کاندوم می تواند کارایی کاندوم را خدشه کار کند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتی در صورت استفاده از این دو، ژل روان کننده بر پایه آب را انتخاب کنید.
  • اگر به شدت نگران بارداری ناخواسته هستید، می توانید از روش های محافظتی دیگری مانند استفاده از قرص های ضد بارداری به صورت همزمان با کاندوم استفاده کنید.

پیشگیری از انتقال بیماری ها با استفاده از کاندوم

از آنجاییکه کاندوم سطح زیادی از آلت را می پوشاند، تا حد بالایی از انتقال بیماری های جنسی به شریک جنسی پیشگیری به عمل می آید اما برخی دیگر از بیماری های ویروسی مانند زگیل تناسلی همچنان امکان انتقال با شریک جنسی را خواهند داشت که دلیل این انتقال نیز می تواند، عدم پوشش بیضه ها توسط کاندوم باشد.

با نحوه استفاده از کاندوم آشنا شوید

پیش از شروع رابطه سعی کنید به طور کامل کاندوم را بررسی کرده و از سال بودن آن اطمینان حاصل فرمایید که برای این کار می توانید از فوت کردن آهسته به درون کاندوم هم استفاده کنید. زمانی که مرد تحریک شده و آلت در حالت نعوظ قرار دارد، می توان از کاندوم برای پوشش سطح کامل آلت استفاده کرد؛ به این صورت که کاندوم را از درون بسته بندی خارج کرده و به آهستگی بر روی آلت در حالت نعوظ می کشید.

فراموش نکنید که بلافاصله پس از خروج مایع انزال و ریختن آن به درون کاندوم، نسبت به خارج کردن کاندوم از روی آلت اقدام کنید. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که پس از خروج مایع انزال به داخل کاندوم، نباید رابطه ادامه پیدا کند؛ چرا که ممکن است کاندوم در یک لحظه پاره شده و مایع درون آن به درون واژن ریخته شود.

با مزایای استفاده از کاندوم ها آشنا شوید

  • اولین مزیتی که برای استفاده از کاندوم به عنوان یک روش جنسی محافظت شده می توانیم بیان کنیم، عدم بروز عوارض شدید است. چرا که روش های محافظت شده جنسی دیگر امکان بروز عوارض را دارند اما این امکان در استفاده از کاندوم بسیار ناچیز است.
  • قیمت این محصول بسیار مناسب بوده و همچنین به راحتی در دسترس می باشد به طوری که با مراجعه به داروخانه های مرکز شهر حتما می توانید با قیمت مناسب آن را خرید کنید.
  • کارایی بالای کاندوم در پیشگیری از انتقال بیماری و همچنین بارداری در سطح قابل قبولی قرار دارد.
  • تنوع بالای کاندوم ها موجب شده است تا لذت استفاده از آن دو چندان شود. انواعی از کاندوم های تاخیری، خاردار، شیار دار و غیره در داروخانه ها موجود هستند که به منظور بهبود رابطه می توان از آن ها استفاده کرد.
  • از دیگر مزایای استفاده از کاندوم، پیشگیری از انتقال بیماری های مقاربتی در حین رابطه جنسی است.

مواردی که باعث پاره شدن کاندوم می شود

گاهی به هر دلیلی ممکن است کاندوم دچار پارگی شده و احتمال بارداری را در پی داشته باشد و یا اینکه کارایی کاندوم برای پیشگیری از انتقال ویروس های جنسی کاهش پیدا کند. عواملی که باعث این اتفاق می شوند، عبارتند از:

  • گاهی خشکی موضعی آلت باعث پارگی کاندوم می شود به همین دلیل پیشنهاد می شود که از روان کننده های بر پایه آب به منظور پیشگیری از پارگی کاندوم استفاده شود.
  • عدم نگهداری درست از کاندوم از دیگر عوامل پارگی کاندوم ها خواهد بود به همین دلیل باید با شرایط نگهداری از کاندوم آشنا بود.
  • استفاده از کاندوم های تاریخ مصرف گذشته می تواند خطرناک باشد و احتمال انتقال ویروس ها را نیز افزایش دهد.
  • کاندوم ها در سایز های مختلف وجود دارند که استفاده از کاندوم غیر استاندارد با سایز آلت، ممکن است موجب پارگی آن شود.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها