دانلود کتاب استاتیک مریام به زبان فارسی

کتاب مهندسی مکانیک استاتیک (استاتیک مریام)
تایپ شده با کیفیت بالا
ویرایش جدید
نویسندگان: جی ال مریام,ال جی کریگ
ترجمه :آلا بحرانی,اسما بحرانی
۳۶۲: صفحه
فرمت :پی دی اف

دانلود کتاب

درباره کتاب:

مهندسی مکانیک هم پایه و هم چارچوبی برای اکثر شاخه های مهندسی است. بسیاری از موضوعات در زمینه هایی مانند مهندسی عمران ، مکانیک ، هوافضا و کشاورزی و البته خود مهندسی مکانیک بر اساس موضوعات استاتیک و دینامیک است. حتی در رشته ای مانند مهندسی برق ، پزشکان در نظر گرفتن اجزای الکتریکی یک دستگاه روباتیک یا یک فرایند تولید ، ممکن است خود را برای اولین بار مجبور به برخورد با مکانیک های مربوطه شوند.

بنابراین ، دنباله مکانیک مهندسی برای برنامه درسی مهندسی بسیار مهم است. این دنباله نه تنها به خودی خود مورد نیاز است ، بلکه دوره های مکانیک مهندسی نیز به تقویت دانش آموز از سایر موضوعات مهم از جمله ریاضیات کاربردی ، فیزیک و گرافیک کمک می کند. علاوه بر این ، این دوره ها به عنوان تنظیمات عالی عمل می کنند که در آنها توانایی های حل مسئله تقویت می شود.

دانلود کتاب استاتیک مریام فارسی

هدف اولیه از مطالعه مکانیک مهندسی ، توسعه ظرفیت پیش بینی اثرات نیرو و حرکت در حین انجام کارهای طراحی خلاق مهندسی است. این ظرفیت بیش از یک دانش صرف از اصول فیزیکی و ریاضی مکانیک نیاز دارد. همچنین توانایی تجسم پیکربندی های فیزیکی از نظر مواد واقعی ، محدودیت های واقعی و محدودیت های عملی که بر رفتار ماشین ها و سازه ها حاکم است ، مورد نیاز است. یکی از اهداف اولیه در درس مکانیک ، کمک به دانش آموز برای توسعه این توانایی تجسم است که برای تدوین مسئله بسیار حیاتی است. در واقع ، ساختن یک مدل ریاضی معنی دار اغلب یک تجربه مهمتر از راه حل آن است. حداکثر پیشرفت زمانی حاصل می شود که اصول و محدودیت های آنها در زمینه کاربرد مهندسی با هم آموخته شوند.

تمایل مکرری در ارائه مکانیک وجود دارد که از مسائل عمدتا به عنوان وسیله ای برای نشان دادن نظریه استفاده می کند تا توسعه نظریه به منظور حل مسائل. وقتی اجازه داده شود که دیدگاه اول غالب باشد ، مشکلات بیش از حد ایده آل می شوند و با مهندسی ارتباطی ندارند ، در نتیجه تمرین کسل کننده ، آکادمیک و جالب نمی شود. این رویکرد دانش آموز را از تجربیات ارزشمند در تدوین مسائل و در نتیجه کشف نیاز و معنای نظریه محروم می کند. دیدگاه دوم انگیزه قوی تری برای یادگیری نظریه ارائه می دهد و به تعادل بهتر بین نظریه و کاربرد منجر می شود. نمی توان بر نقش مهمی که علاقه و هدف در ارائه قوی ترین انگیزه ممکن برای یادگیری ایفا می کند ، تاکید کرد.

 

دانلود رایگان کتاب استاتیک مریام فارسی

 

علاوه بر این ، به عنوان مربیان مکانیک ، باید بر این درک تأکید کنیم که در بهترین حالت ، نظریه فقط می تواند جهان واقعی مکانیک را تقریب بزند تا این دیدگاه که جهان واقعی به نظریه نزدیک است. این تفاوت در فلسفه در واقع اساسی است و مهندسی مکانیک را از علم مکانیک متمایز می کند.

طی چند دهه گذشته ، چندین گرایش ناخوشایند در آموزش مهندسی رخ داده است. اول ، به نظر می رسد تأکید بر معانی هندسی و فیزیکی ریاضیات پیش نیاز کاهش یافته است. دوم ، کاهش قابل توجه و حتی حذف آموزش در زمینه گرافیک وجود دارد ، که در گذشته تجسم و نمایش مشکلات مکانیک را افزایش می داد. ثالثاً ، در پیشبرد سطح ریاضی درمان مکانیک ما ، تمایلی وجود دارد که اجازه می دهیم دستکاری تصویری عملیات بردار را به منظور پوشاندن یا جایگزینی تجسم هندسی انجام دهیم. مکانیک ذاتاً موضوعی است که به درک هندسی و فیزیکی بستگی دارد و ما باید تلاش خود را برای توسعه این توانایی افزایش دهیم.

 

دانلود کتاب استاتیک مریام ویرایش ۹

همانند نسخه های قبلی ، این نهم ویرایش مکانیک مهندسی با در نظر گرفتن فلسفه فوق نوشته شده است. این در درجه اول برای اولین دوره مهندسی مکانیک است که عموماً در سال دوم تحصیل تدریس می شود. مهندسی مکانیک به سبک مختصر و دوستانه نوشته شده است. تأکید عمده بر اصول و روشهای اساسی است تا بر بسیاری از موارد خاص. تلاش زیادی برای نشان دادن همبستگی ایده های بنیادی نسبتاً اندک و تنوع زیادی از مشکلاتی که این چند ایده حل خواهد کرد ، نشان داده شده است.

سازمان

در فصل ۱ ، مفاهیم اساسی لازم برای مطالعه مکانیک تأسیس شده است.

در فصل ۲ ، ویژگی های نیروها ، لحظات ، زوج ها و نتایج به دست آمده به گونه ای توسعه داده می شود که دانش آموز بتواند مستقیماً به تعادل سیستم های نیروی غیر همزمان در فصل ۳ بپردازد بدون آنکه بی جهت مشکل نسبتاً بی اهمیت تعادل نیروهای همزمان را تحت تأثیر قرار دهد. ذره

در هر دو فصل ۲ و ۳ ، تجزیه و تحلیل مشکلات دو بعدی در بخش A ارائه شده است قبل از اینکه مشکلات سه بعدی در بخش B مورد بررسی قرار گیرد. با این ترتیب ، مربی ممکن است قبل از شروع فصل ۳ در مورد تعادل ، تمام فصل ۲ را پوشش دهد. مربی ممکن است دو فصل را به ترتیب A2 ، ۳A ، ۲B ، ۳B پوشش دهد. نظم اخیر سیستم های نیرو و تعادل را در دو بعد مورد بررسی قرار می دهد و سپس این موضوعات را در سه بعد مورد بررسی قرار می دهد.

کاربرد اصول تعادل در خرپاهای ساده و قابها و ماشینها در فصل ۴ با توجه اصلی به سیستمهای دو بعدی ارائه شده است. تعداد کافی از مثالهای سه بعدی وجود دارد ، با این حال ، به دانش آموزان امکان می دهد ابزارهای بردار کلی تری را برای تجزیه و تحلیل تمرین کنند.

مفاهیم و دسته های نیروهای توزیع شده در ابتدای فصل ۵ معرفی شده اند و تراز فصل به دو بخش اصلی تقسیم شده است. بخش A مرکز درمانی و مرکز جرم را مورد بررسی قرار می دهد. مثالهای مفصلی برای کمک به دانش آموزان در تسلط بر برنامه های اولیه حساب در مسائل فیزیکی و هندسی ارائه شده است. بخش B شامل موضوعات ویژه تیرها ، کابلهای قابل انعطاف و نیروهای مایع است که ممکن است بدون از دست دادن پیوستگی مفاهیم اساسی حذف شوند.

فصل ۶ اصطکاک به بخش A در مورد پدیده اصطکاک خشک و بخش B در مورد کاربردهای ماشین آلات انتخاب شده تقسیم می شود. اگرچه در صورت محدود بودن زمان ممکن است بخش B حذف شود ، اما این مطالب تجربه ارزشمندی را در برخورد با نیروهای اصطکاک متمرکز و توزیع شده در اختیار دانش آموز قرار می دهد.

فصل ۷ یک مقدمه تلفیقی از کار مجازی با برنامه های کاربردی محدود به سیستم های تک درجه آزادی ارائه می دهد. تاکید ویژه ای بر مزیت روش کار مجازی و انرژی برای سیستم های به هم پیوسته و تعیین ثبات است. کار مجازی فرصتی عالی برای متقاعد کردن دانش آموز در مورد قدرت تحلیل ریاضی در مکانیک فراهم می کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها