دانلود کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها اثر مارک منسن

دانلود کتاب هنر ظریف بیخیالی
تعداد صفحات:۱۶۰ صفحه
فرمت:پی دی اف
ترجمه اختصاصی
تایپ شده با کیفیت بالا

دانلود کتاب

بخشی ازمتن کتاب:

در گذشته، پدربزرگ‌ها با خود فکر می‌کردند: اگر امروز حس خوبی ندارم مشکلی نیست و باید با آن کنار بیایم، امروز هم تمام میشود.. و اما حالا اگر حتی به مدت پنج دقیقه احساس بدی داشته باشید، شما با تصور اینکه بقیه  مردم کاملاً خوشحال هستند و زندگی شگفت انگیزی دارند، خود را بدبخت ترین فرد روی زمین میدانید. اما چرا  با کوچکترین مشکل، احساس بدی داریم. به خاطرش احساس گناه می‌کنیم. خیلی زود عصبانی می‌شویم. دچار اضطراب می‌شویم. مشکل چیست؟

دلیلش این است که بی خیال بودن خیلی مهم است. به همین دلیل است که می‌توان جهان را نجات داد. و با پذیرش این که جهان در حال از بین رفتن است و همه چیز درست می‌شود، آن را نجات خواهیم داد، زیرا همیشه اینگونه بوده است و همیشه چنین خواهدبود. با این که احساس بدی ندارید، چرخه بازخورد را از جهنم خارج می‌کنید. شما به خودتان می گویید، من احساس ناراحتی نمی‌کنم و هیچ چیز اهمیتی نداردو بعد، انگار که شما را جادوی بیخیالی کرده‌اند، از احساس بد خود متنفر می‌شوید. جورج اورول می‌گوید برای دیدن آنچـه در مقابل بینی شخص است، نیاز به یک مبارزه مداوم است. خوب، راه حل استرس و اضطراب ما درست در دستان ما وجود دارد، و ما آن را نمی‌بینیم . زیرا بیش از حد مشغول تماشای رسانه‌های بدردنخور هستیم و فقط به آن فکر می‌کنیم، که چرا اندام زیبایی ندارم، چرا من بدرد نخور هستم. ما در مورد هرچیزی مشکل درست می‌کنیم، اما در واقع قربانی موفقیت خودمان شده‌ایم. مسائل  مرتبط با استرس، اختلالات اضطرابی و موارد افسردگی در طول سی سال گذشته به رغم این واقعیت روبرو شده است،

دانلود کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

 

با اینکه همه  یک تلویزیون LCD دارند و یا اینکه از طریق اینترنت می‌توانند خرید خود را در خانه تحویل بگیرند. بحران ما مادی نیست، بلکه معنوی است ما آنقدر انتخاب ها  و فرصت‌های بسیاری داریم که حتی نمی‌دانیم چه چیزی مهم است و باید به آن اهمیت دهیم.

از آنجا که تعداد نامحدودی از چیزهایی که اکنون می‌توانیم آنها را ببینیم یا بدانیم وجود دارد، همچنین تعداد نامتناهی روش‌هایی نیز وجود دارد که می‌دانیم که برای کشف آن تلاش نمی‌کنیم. ما به اندازه کافی خوب نیستیم و همه چیز به آن اندازه که باید باشد عالی نیست و این ما را از درون متلاشی می‌کند. از آنجا که همه مشکلات ما این است که چگونه خوشحال شویم واین موضوع در چند سال گذشته هشت میلیون بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است. در اینجا دلیلی است که چرا هیچ کس متوجه همه این مشکلات نمی‌شود:

این یک مسئله کلی است. بنابراین من از شما می‌خواهم یک لحظه ذهن خود را متمرکز کنید و دوباره آن را بخوانید: خواستن تجربه مثبت یک تجربه منفی است. قبول تجربه منفی یک تجربه مثبت است. هرچه دلتان می‌خواهید ثروتمند شوید، صرف نظر از این که در واقع چقدر پول در می‌آورید، خود را فقیر و بی ارزش‌تر احساس می‌کنید.

این همان چیزی است که فیلسوف آلن واتس از آن به عنوان (قانون معکوس) یاد می‌کند – این ایده که هرچه بیشتر در تمام مدت احساس بهتری داشته باشید، احساس رضایت شما کمتر می‌شود، زیرا دنبال کردن چیزی فقط این واقعیت را تقویت می‌کند که شما اول فاقد آن بوده‌اید. هرچه بیشتر دلتان بخواهد دلخواه و جذاب باشید، زشت‌تر می‌شوید. بدون توجه به ظاهر واقعی بدنی خود، خود را ببینید. هرچه دلتان می‌خواهد شاد باشید و دوستانی داشته باشید، فارغ از کسانی که شما را احاطه کرده‌اند، تنهاتر و ترسوتر می‌شوید. هرچه بیشتر می‌خواهید روشنگرو معنوی باشید، در تلاش برای رسیدن به آنجا، خود محورتر و عادی‌تر خواهید شد. مثل این است که برای داشتن خانه‌ای رؤیایی تلاش می‌کنم و هرچه بیشتر خود را به آن نزدیک می‌بینم، در واقع از آن دور می‌شوم. بله، من فقط از توهمات LCD استفاده کردم تا یک نکته فلسفی درباره خوشبختی بیان کنم. همانطور که فیلسوف اگزیستانسیالی، آلبرت کامو، که من کاملاً مطمئن هستم که او در زمان LCD نبوده است، می‌گوید: (شما هرگز سعادت نخواهید داشت اگر همچنان به جستجوی آن باشید که خوشبختی چیست، شما هرگز راضی نمی‌شوید، اگر به دنبال معنای زندگی باشید).

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها pdf

حالا، من می دانم در ذهنتان چه می‌گذرد: (مارک، همه اینها درست است، اما پولی که من برای خرید ماشین کاماروی گران قیمتم پس انداز کرده‌ام چه می‌شود؟ چه گرسنگیهایی که کشیدم تا اندام زیبایی داشته باشم و از این گذشته برای آن دستگاه هزینه پرداخته‌ام. در مورد خانه بزرگ در دریاچه‌ای که رویایش را دارم، چطور؟ اگر من جلوی این کارها را بگیرم، خوب، هرگز به چیزی نمی‌رسم. من نمی‌خواهم چنین اتفاقی بیفتد) خیلی خوشحالم که این سؤال هارا می‌پرسید.

توجه کنید، گاهی اوقات وقتی کمتر به چیزی اهمیت می‌دهید، بهتر عمل می‌کنید؟ که چگونه شخصی که کمترین پاداش را برای موفقیت چیزی کسب می‌کند ودر واقع برای دستیابی به آن به پایان عمرش می‌رسد. وقتی که گاهی اوقات بی خیال همه چیز می‌شوید، به نظر می‌رسد همه چیز در جای خود قرار می‌گیرد. آنـچه در مورد قانون معکوس جالب است این است که به همین دلیل به آن (معکوس) گفته می‌شود:

دانلود کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها مارک منسن

مخالف اهمیت ندادن یعنی اهمیت دادن نیز جواب می‌دهد. اگر دنبال کردن تجربه مثبت یک تجربه منفی است، پس دنبال کردن منفی باعث ایجاد مثبت می‌شود. سختی‌ای که در ورزشگاه دنبال می‌کنید، باعث ایجاد سلامتی و انرژی و راحتی می‌شود. عدم موفقیت در مشاغل منجر به درک بهتر آنچـه برای موفقیت لازم است، می‌شود. خطرها به طور غیرمستقیم باعث می‌شود تا مردم با اطمینان تر رفتار کنند. و درگیری‌ها چیزی است که بیشترین اعتماد و احترام را در روابط شما ایجاد می‌کند. تحمل ترس و اضطراب، چیزی است که به شما امکان می‌دهد شجاعت و پشتکاری پیشه کنید. در واقع، من می‌توانم هزاران مثال دیگر بزنم، اما شما منظور مرا گرفته‌اید. همه چیز ارزشمند در زندگی از طریق غلبه بر تجربه منفی حاصل می‌شود. هر تلاشی برای فرار از منفی، برای جلوگیری از آن یا از بین بردن آن یا سکوت در آن، فقط نتیجه برعکس دارد. دوری از رنج نوعی رنج است. دوری از تلاش نوعی تلاش است. دوری از مبارزه یک مبارزه است

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها