قیمت میلگرد صادراتی | صادرات میلگرد به خارج از کشور

صادرات میلگرد یکی از مهم ترین فعالیت های امروزه در صنعت آهن آلات است. گروه آهن آلات شهرآهن که سال هاست در زمینه صنایع مرتبط با آهن کار می کند، این روزها دامنه فعالیت خود را گسترش داده و خود را به عنوان مرجعی موثق و قابل اطمینان برای دریافت اطلاعات حوزه آهن آلات نیز تبدیل کرده است. در شرایطی که هر روز شاهد افزایش نرخ نورم و تغییر قیمت ها به ویژه در زمینه فلـزات گران بها هستیم، وجود سایت های علمی و دقیقی همچون شهر آهن برای اطلاع از قیمت میلگرد و ورود به بحث صادرات میلگرد بسیار راهگشاست. شما می توانید با مراجعه به سایت شهر آهن در جریان قیمت میلگرد صادراتی و پروسه صادرات میلگرد به خارج از کشور قرار بگیرید.

صادرات انواع کالا و به طور خاص آهن آلات و فولاد در اقتصاد کشور ما اهمیت فراوانی دارد. در واقع بخش مهمی از منابع ورود ارز به کشور از صادرات میلگرد و فولاد تولیدی کشور به کشورهای خارجی تامین می گردد. البته در سال های اخیر به دلیل تحریم ها یا برخی مشکلات اقتصادی این موضوع با نوساناتی همراه بوده است. با این حال، صادرات میلگرد همچنان ادامه داشته و بخش مهمی از درآمدهای کشور را تشکیل می دهد.

تولید میلگرد در ایران شامل تمامی کیفیت ها و استاندارهایی است که در سطح جهانی شناخته شده هستند. از این رو، به راحتی می توان تمامی سفارش ها با ویژگی های مختلف را تهیه و صادر نمود. همچنین، کارخانه های تولید میلگرد در ایران از نظر ویژگی ها و خواص میلگردهای تولید شده، با یکدیگر تفاوت دارند؛ همین موضوع منجر به تنوع شده و امکان صادرات میلگرد را به صورت همه جانبه تضمین می کند.

در سال های اخیر امتیازات ویژه ای به صادر کنندگان میلگرد تخصیص داده شده است. همین مساله باعث شده تا حجم بیشتری از میلگرد به کشورهایی چون ترکیه، عمان و عراق صادر گردد. برخی دیگر از کشورهای مهمی که در لیست کشورهای هدف صادرات میلگرد ایران قرار دارند عبارت اند از:

  • امارات
  • پاکستان
  • افغانستان
  • ترکمنستان
  • قطر

شرایط صادرات میلگرد به خارج از کشور چیست؟

اختصاص امتیاز صادرات میلگرد به کشورهای خارجی نیاز به شرایط خاصی دارد. یعنی یک فرد یا شرکت که قصد دارد فرایند صادرات آهن آلات و میلگرد را آغاز کند، باید برخی مدارک را فراهم نماید؛ در غیر این صورت نمی تواند به عنوان یک صادر کننده میلگرد فعالیت کند. برخی از این اسناد در زیر آمده است:

  • کارت بازرگانی
  • گواهی استاندارد
  • گواهی خرید
  • گواهی عدل بندی (دفترچه ای شامل تمامی مشخصات بار شامل وزن، جنس، تعداد، استاندارد و …)
  • گواهی مبدا
  • بارنامه حمل (انواع بارنامه های دریایی، ریلی، سراسری، زمینی، هوایی)
  • کارنه تیر (مجوز عبور کالا از مرز زمینی بدون بازرسی و پرداخت عوارض گمرکی)

دریافت اطلاعات از یک مرجع مطمئن و آگاه می تواند به افراد کمک کند تا برای انجام صادرات میلگرد هوشمندانه اقدام نمایند. شهر آهن و کارشناسان خبره آن در این زمینه می توانند اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

قیمت میلگرد صادراتی چگونه تعیین می شود؟

قیمت میلگرد برای انجام صادرات به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. البته لازم است بدانید که شرایط کشور هدف حین صادرات نیز می تواند بر این قیمت گذاری تاثیر گذار باشد. با این حال، برخی فاکتورها برای تعیین قیمت میلگرد صادراتی ثابت هستند. از جمله فاکتورهای موثر بر قیمت میلگرد صادراتی ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم بار میلگرد صادراتی
  • کیفیت میلگرد صادراتی
  • اعتبار شرکت تولید کننده میلگرد
  • محل صدور میلگرد
  • استانداردهایی که میلگرد صادراتی دارا است (A1، A2، A3، A4)

قیمت میلگرد صادراتی ایران بر اساس دلار تعیین شده و مالیات بر ارزش افزوده با مقدار ۹ درصد نیز برای آن در نظر گرفته نمی شود. این امتیازات در قانون گذاری های اخیر در نظر گرفته شد. با این حال، می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از کارشناسان شهر آهن کمک بگیرید.

اثر تحریم ها بر صادرات میلگرد ایران چگونه بوده است؟

با صدور تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران، صادرات میلگرد و آهن آلات نیز بی بهره نماند و دستخوش تغییراتی گردید. همین مساله در نهایت باعث می شود تا علی رغم کیفیت و استانداردهای بالای میلگرد و آهن آلات ایرانی، به مرور زمان جایگاه خود را به عنوان یک تولید کننده قوی از دست بدهیم. البته ناگفته نماند این تغییرات تنها به شرایط بین المللی آسیب نزده و شرایط داخلی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

تحریم ها و کاهش صادرات میلگرد باعث شد تا حجم زیادی از تولیدات کارخانه های فولاد و میلگرد کاهش یافته و عملا منجر به گرانی میلگرد شود. از سوی دیگر نوسانات قیمت ارز به طور ویژه بر صادرات میلگرد اثر گذاشته و افراد و شرکت های صادر کننده میلگرد را دچار مشکل کرده. به جرات می توان گفت که بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی موجود در ایران به بحث تحریم صادرات میلگرد و آهن آلات به خارج از کشور مربوط می شود.

شهر آهن یکی از شرکت های مهم در زمینه خرید و فروش و توزیع انواع آهن آلات و میلگرد در ایران به حساب می آید. از این رو، اطلاعات کامل و به روز شده ای درباره فرایند صادرات، ممنوعیت های اعمال شده و نکات قانونی مربوط به صادرات میلگرد در دست دارد. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان شهر آهن جزئیات مرتبط با صادرات میلگرد و آهن آلات را دریابید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها