مزایای ال آرژنین برای مردان چیست؟

امروزه از انواع مکمل ال آرژنین برای مردان استفاده می شود. اثرات مثبتی که این اسید آمینه غیرضروری برای بدن دارد باعث شده در ترکیبات بسیاری از مکمل های مخصوص آقایان و مکمل های بدنسازی مورد استفاده قرار گیرد. ال آرژنین یک اسید آمینه است که به ساخت پروتئین کمک می کند. این ماده در بدن به گاز نیتریک اکسید (NO) تبدیل می شود.

بدن انسان به طور طبیعی نیز قادر به تولید ال آرژنین می باشد. بنابراین یک اسیدآمینه غیرضروری است. با این حال ممکن است افرادی براساس سبک زندگی، نوع تغذیه و یا شرایط جسمانی که دارند نیاز به ال آرژنین بیشتری داشته باشند که بدن به طور عادی قادر به تولید این مقدار نخواهد بود. در چنین شرایطی بهتر است با خرید ال آرژنین که به صورت خوراکی، تزریقی و یا کرم تجویز می شود کمبود ال ارژنین را جبران نمود.

ال آرژنین برای مردان

موارد مصرف مکمل ال آرژنین برای مردان

ال آرژنین برای مردان در عملکرد نعوظ بسیار مهم است چراکه به رگ های خونی کمک می کند تا خونرسانی بهتری به اندام های مختلف بدن داشته باشند. به این ترتیب، خون غنی از اکسیژن در شریان های شما به گردش می افتد.

آرژنین باعث گشاد شدن رگ های خونی و خونرسانی بهتر به عضلات می‌گردد. تغذیه بهتر عضلات، رسیدن اکسیژن بیشتر باعث می شود که احساس خستگی و گرفتگی پس از برداشتن وزنه های سنگین را حس نکنید.

از دیگر موارد مصرف مکمل ال آرژنین می توان به کاهش فشارخون اشاره کرد. این مکمل برای افرادی که دچار فشارخون بالا هستند مفید است. تفاوتی ندارد که این افراد دچار دیابت هستند و یا خیر. ال آرژنین می تواند مفید باشد. چرا که یکی دیگر از مزایای ال آرژنین، دفع آمونیاک و تحریک ترشح انسولین در بدن است.

برخی از افراد علاوه بر بهبود عملکرد ورزشی از ال آرژنین برای تقویت سیستم ایمنی نیز استفاده می کنند. این مسئله بخصوص برای افرادی که در بازه زمانی کوتاهی کاهش وزن زیادی داشتند و یا عمل جراحی انجام داده اند بیشتر مشاهده می شود. ترکیب ال آرژنین با اسیدچرب امگا۳ و نوکلئوتیدها برای کاهش زمان بهبودی، محافظت در برابر عفونت و بهبود زخم پس از جراحی نیز مورد تأیید است.

مزایای مصرف ال آرژنین برای بدن

این مکمل در ترکیب با سایر مکمل ها نیز استفاده می شود که باعث افزایش توده چربی بدن برای افرادی که تمایل به افزایش وزن و حجم دارند مناسب است. ال آرژنین برای مردان مزایای بی شماری به همراه دارد به همین خاطر به یکی از عناصر مهم در ترکیبات مکمل تقویتی و بدنسازی تبدیل شده است در ادامه می توان مزایای مصرف ال آرژنین را به این صورت ذکر نمود:

  • بهبود و تقویت قوای باروری آقایان

اختلال نعوظ یک اختلال رایج میان مردان بالغ است. جریان خون سالم به شریان‌های آلت تناسلی برای اختلال نعوظ طبیعی بسیار مهم است. ال آرژنین با بهبود مشکلات قلب و عروقی، کاهش فشار خون و همچنین خونرسانی بهتر به اندام بدن در بهبود علمکرد جنسی نیز مؤثر است.

ال آرژنین همچنین می تواند با گیاهانی همچون جینسینگ، یوهیمبه و سایر عناصر مؤثر در تقویت قوای جنسی آقایان ترکیب شود تا کارایی بیشتر و اثرگذاری بهتری بر بدن آنها داشته باشند.

  • حفظ سلامتی قلب

همانطور که قبلا نیز ذکر شد، یکی از مهمترین نقش هایی که ال آرژنین می تواند برای مردان داشته باشد ایجاد اکسید نیترینک است. این ماده شیمیایی مستقیما بر باز شدن شریان‌های خونی اثر می گذارد که به طور طبیعی اثرات بسیار مفیدی بر سلامت قلب دارد، رگ‌های باز شده، فشارخون و فشار روی سیستم قلب را کاهش می دهد. ال آرژنین برای مردان باعث سلامت قلب می شود این روند مزایای بالقوه ای برای ورزشکاران نیز دارد.

  • ال آرژنین برای دیابت

اثر ال آرژنین بر دیابت نیز از دیگر مزایای این مکمل برای مردان است. ال-آرژنین بر ذخیره گلوکز و انتقال آن به سلولها مؤثر است. به طور طبیعی ال آرژنین با اثری که بر انبساط شریان های خوین و شل شدن عروق دارد می تواند به نحوه جذب انسولین بدن نیز کمک کند.

بررسی ها حاکی از این است که نتایج مثبتی دررابطه بین انسولین و ال آرژنین وجود دارد. مصرف ال آرژنین باعث کاهش حساسیت به انسولین می شود. همچنین، ال آرژنین می تواند سلول های لوز المعده، به نام سلولهای بتا را تشویق کند تا با تحریک گلوکز، انسولین را با سهولت بیشتری آزاد کند.

  • بدنسازی و رشد عضلانی

بطور معمول مکمل ال آرژنین در دنیای بدنسازی استفاده بیشتری دارد این مکمل ورزشی اغلب پیش از تمرین استفاده می شود و پیش ساز تولید مولکول اکسید نیتریک در بدن است. وقتی اکسید نیتریک توسط بدن ایجاد شود، رگ های خونی منبسط شده و اجاز می دهند که اکسیژن و خون غنی از مواد مغذی بهتر به سلول ها منتقل شود. افزایش جریان خون به ماهیچه ها ممکن است با رساندن مواد مغذی به عضلات باعث بهبودی آنها شود.

مزایای مصرف ال آرژنین

نتیجه مصرف ال آرژنین برای مردان

ال آرژنین برای مردان می تواند طیف وسیعی از مزایا را در پی داشته باشد. از عملکرد جنسی تا بهبود استقامت قلب و عروقی بهبود اختلال نعوظ و بهبود فشارخون از مزایای این اسید آمینه است. استفاده از این مکمل به همراه سبک زنگی سالم می تواند باعث افزایش سلامت عمومی نیز بشود.

اما با همه این مزایایی که ذکر شد لازم است که دز مصرفی این مکمل کاملا کنترل شده و براساس تأیید پزشک باشد. دز توصیه شده استفاده از ال آرژنین برای مردان بستگی به این دارد که آیا این مکمل را به عنوان یک داروی تجویز شده توسط پزشک مصرف می کنید و یا آن به عنوان یک مکمل سلامتی، بطور کلی برای درمان اختلال نعوظ مصرف روزانه ۵ گرم کافی است.

ال آرژنین در دوزهای پایین و متوسط هیچ خطری در پی نخواهد داشت. اما مصرف بیش از اندازه می تواند عوارض جانبی داشته باشد. از مزایای ال آرژنین برای مردان می توان به بهبود اختلال نعوظ، کنترل فشارخون بالا، بهبود درد در ناحیه قفسه سینه اشاره کرد. همچنین ال آرژنین می تواند در بهبود مشکلات باروری نیز مؤثر باشد.

پزشکان روزانه ۶ تا ۲۰ گرم را برای درمان نارسایی احتقانی قلب پیشنهاد می کنند. برای کسانی که می خواهند سلامتی جسمانی خود را تضمین کنند نیز می توانند تا ۵۰۰ گرم از این مکمل را مصرف نمایند.

ال آرژنین را از کجا بخریم؟

در انتها بعد از اینکه از مزایای ال آرژنین برای مردان مطلع شدیم حال به این موضوع باید توجه کرد که ال آرژنین اصل را از کجا بخریم. برای خرید ال آرژنین با توجه به گسترش اینترنت و به وجود آمدن داروخانه های اینترنتی راحت ترین کار خرید از این داروخانه ها است. فقط حتما قبل از خرید به مجوزهای داروخانه و اینماد آن توجه کنید.

برخی از این داروخانه های اینترنتی مانند داروکده، مثبت سبز و داروبوم و داروخانه آنلاین از معتبرترین داروخانه های آنلاین هستند که شما می توانید با اطمینان خاطر و خیالی آسود اقدام به خرید نمایید. در بین این داروخانه ها، داروخانه آنلاین داروبوم به نشانی darooboom.com علاوه بر داشتن قیمت های مناسب ویژگی پرداخت در محل را برای سراسر ایران فعال نموده است تا شما با اطمینان خاطر اقدام به خرید از هر جای ایران نمایید. همچنین شما با هر بار خرید از این داروخانه امتیازی دریافت می کنید که می توانید در دفعات بعد از آن به عنوان کد تخفیف استفاده نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها