سمپاش، محصولی که کشاورزان را امیدوار کرد !

یکی از دغدغه های بزرگ کشاورزان انتخاب وسایل کشاورزی است . امروزه به دلیل پیشرفت صنعت کشاورزی مدل های مختلفی از سمپاش ها در بازار موجود هستند که هر کدام کاربرد جداگانه ای و برای مکانی مورد استفاده قرار می گیردند . اغلب کشاوزان یکی ار دغدغه های که دارند که نمی دانند کدام یک را انتخاب کنند و بخرند .

ما در این مطلب می خواهیم به شما کمک کنیم که کدام نوع سمپاش را انتخاب کنید و در هنگام خرید سمپاش ها چه نکاتی توجه کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا این دغدغه بزرگ شما را حل کنیم .

سمپاش

چند نوع از سمپاش ها در بازار موجود هستند ؟

انواعی مختلفی از سمپاش ها در بازار موجود هستند که هماتنطور که در بالا گفتیم هر کدام کارایی و کاربرد های متفاوت و برای مکانی مورد استفاده قرار می گیرند . انواع یا خرید سمپاش در پی فارم، دیجیکالا، فامکو شامل سمپاش دستی ، سمپاش موتوری ، پشت تراکتور ، فرغونی در سبز فارم ، زنبه ای می شود که به توضیح هر کدام در ادامه می پردازیم .

سمپاش دستی در پی فارم

اگر به این محصول نگاه کنیم اندازه کوچکی نسبت به دیگر انواع سمپاش ها دارد و برای جاهای مثل گلخانه ، گلخانه های کوچ و خانه ها کاربرد دارد . از ویژگی خوب این سمپاش می توان به حمل و جابه جایی آسان اشاره کرد . اگر می خواهید از این سمپاش برای مکان بزرگ استفاده کنید گزینه مناسبی نیست !

سمپاش دستی در بازار به صورت بدنه پلاستیکی ، فولادی و استیلی و در انواع مدل سمپاش دستی  دوکاره ، شارژی ، تلمبه ای در بازار عرضه شده است .

سمپاش موتوری

سمپاش موتوری یکی دیگر از سمپاش است که به سمپاش دستی شبیه است و تنها تفاوتی که با نوع دستی دارد این است که این دستگاه به جای پمپ دستی پمپ موتوری دارد . سمپاش موتوری به شامل سه مدل زیر می شود .

  • سمپاش پشتی موتوری

  • سمپاش خرطومی

  •  سمپاش پرتابل

این نوع برای مزارع کاربرد دارد و البته نباید این را فراموش کنیم سمپاش موتوری به دلیل سرعت بالایی که در سمپاشی دارد خیلی در میان مشتریان سمپاش محبوب است .

سمپاش پشت تراکتور در دیجیکالا

این سمپاش به  پشت تراکتور متصل می شود و برای باغ و مزارع بزرگ استفاده می شود . سمپاش پشت تراکتور دارای مخزنی بزرگ و همچنین ویژگی های همچون حمل و نقل ، قیمت ارزان و سمپاشی چند ردیفه است این ویژگی های دلیلی برای  محبوبیت سمپاش تراکتور در میان کشاورزان و باغدارن شده است .

سمپاش فرغونی

یکی دیگر از سمپاش ها سمپاش فرغونی است که به دلیل مخزن بزرگی که دارد خیلی راحت از آن می توانید برای سمپاشی های بزرگ از آن استفاده کنید . از این سمپاش برای زمین های وسعت زیاد مثل باغ ها استفاده می شود . البته براساس برخی مقالات چندان این نوع را برای سمپاشی در مزاع توصیه نمی کنند .

سمپاش فرغونی همانند سمپاش دیگر از مزایا و معیایبی برخوردار است که شامل :

مزایا

  • سرعت بالا و همچنین قدرت سمپاش های فرغونی در سمپاشی

  • اقتصادی بودن این دستگاه در مصرف سم

معایب

  • سنگین بودن

  • سایز بزرگ

سمپاش زنبه ای 

سمپاش زنبه ای همانند برخی از سمپاش های برای باغ ها و مزارع بزرگ کاربرد دارد . این دستگاه از قدرت سمپاشی بالایی برخودار است که این می تواند یک مزایا خوب برای کشاورزان در هنگام کشاوزی باشد .

در هنگام  خرید سمپاش ها به چه نکاتی توجه کنیم ؟

مخزن

حتما این را در نظر داشته باشید که این سمپاشی که تهیه می کنید گنجایش مخزنش چقدر است و حجم مخزن با نیاز و کاری که انجام می دهید مناسب باشد .

جنس بدنه

در ساخت سمپاش ها از جنس های مختلفی استفاده شده است که اگر دقت کنید بیشتر آنها پلاستیکی و استیل ضد زنگ هستند . سمپاشی که انتخاب می کنید حتما باید به جنی بدنه آن دقت شود و جنس بدنه می تواند در وزن سمپاش تاثیر گذار باشد .

طول شلنگ

شلنگ یکی از اجزای مهم دستگاه سمپاشی است که انتقال و پخش مواد از آن صورت می گیرد . در هنگام خرید به طول شلنگ متصل به بدنه دقت کنید که اینکه آن انتقال مواد در آن به خوبی صورت می گیرد یا اینکه نه و در کل آن بررسی کنید .

راحتی کار

منظور از راحتی کار این است در هنگام کار با این دستگاه راحت باشید و به آسانی بتوانید از آن استفاده نموده .

نوع و مدل سمپاش

حتما به این نکته توجه کنید که ابن نوع و مدل سمپاشی که انتخاب می کنید را برای چه کاری و برای جای می خواهید و بعد اقدام به خرید کنید .

امروزه به دلیل مدل متنوع دستگاه های کشاورزی در خرید انها دچار مشکل می شویم و نمی دانیم کدام یک مناسب یا اینکه انتخاب کنیم . اما این مشکل به وسیله سایت های که در حوزه وسایل کشاورزی هستند تا حدی رفع شده است که این سایت ها شامل pfarm.ir و غیره می شود .

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
کبری

تنوع سمپاش چقد زیاده…