جاذبه های تاریخی بارسلونا

بارسلونا، پایتخت بخش خودمختار کاتالونیا، شهری با ۲۰۰۰ سال قدمت و شامل بناها و مکان های تاریخی بسیاری است. بناهایی که معماری روم باستان، قرون وسطی و معماری مدرنیسم را به زیباترین شکل ممکن به نمایش می گذارند. شهر بارسلونا دارای آب و هوای مدیترانه ای است که همین موضوع به علاوه جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آن باعث شده همه ساله از تمام نقاط جهان پذیرای گردشگران زیادی باشد. برای شروع یک سفر ماجراجویانه در دل تاریخ و تمدن کافی است بلیط هواپیما تهران بارسلونا تهیه کنید.

بخشی از جاذبه های تاریخی بارسلونا به شرح زیر است.

ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)

یکی از پدیده های معماری در جهان کلیسای ساگرادا فامیلیا شاهکاری از آنتونی گائودی، معمار برجسته اسپانیایی، است. این بنا از سال ۱۸۸۲ در دست ساخت بوده و هنوز تکمیل نشده است. گفته شده پس از تکمیل مناره ها، این کلیسا لقب بزرگ ترین کلیسای جهان را به خود خواهد گرفت.

جلوه بیرونی کلیسا شامل نمایی از تولد، قیام و مرگ عیسی مسیح است که عظمت و شکوه طراحی خاص کلیسا را در نگاه اول به رخ بیننده می کشد. گائودی بسیاری از سبک های معماری را در ساخت این بنا به چالش کشیده است.

ساگرادا فامیلیا بنایی بی نظیر از نظر معماری و تاریخی است که همه ساله مردم زیادی برای بازدید از آن به بارسلونا می آیند. عظمت و زیبایی بنا تا حدی است که حتی محلی های منطقه هم بارها از آن دیدن کرده اند.

طاق پیروزی (Arc de Triomf)

طاق پیروزی به عنوان دروازه ورودی در ابتدای شهر بارسلونا واقع شده است. این بنای تاریخی توسط معمار جوزف رینس به عنوان ورودی اصلی نمایشگاه جهانی بارسلونا(EXPO) در سال ۱۸۸۸ طراحی شده است.

این بنا در انتهای پارک سیوتادلا قرار دارد و دارای محیطی مناسب برای پیاده روی و پیک نیک است. امروزه در محوطه بزرگ آن جشنواره ها و رویدادهای بزرگ موسیقی برگزار می شود.

 

پارک گوئل

یکی دیگر از شاهکارهای آنتونی گائودی پارک گوئل است. این پارک که باغی کوهستانی است درحومه شهر بارسلونا قرار دارد و برای گردش در یک روز آفتابی انتخاب مناسبی است. این باغ بالای تپه ال کارمل واقع شده و به همین دلیل می توانید مناظر زیبایی از سطح شهر و دریا را از این نقطه ببینید.

این باغ زیبا در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. فضای باغ دارای چشمه ها، نیمکت ها، آب نماها و بسیاری عناصر معماری سورئالیستی است که به نحوی کاملا خلاقانه ساخته شده اند و می توانند هر گردشگری را به خود جذب کنند.

گائودی چندین سال در این عمارت زندگی کرد و امروزه موزه ای از لوازم خانه گائودی در این مکان ایجاد شده و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است.

 

باریو گوتیکو یا محله گوتیک (Barrio Gotico)

محله گوتیک یکی از مناطق خاص بارسلونا با معماری روم باستان است. با قدم زدن در این منطقه حس می کنید در زمان سفر کرده اید. خیابان های سنگ فرش شده، کافه ها و رستوران های قدیمی و فضای دلنشین و سبک معماری گوتیک لذت یک کشف سحرانگیز در یک مکان تاریخی را به شما ارزانی می دارد.

کلیسای جامع صلیب مقدس، موزه پیکاسو و بسیاری از آثار به جا مانده از قرون وسطی از مکان های دیدنی این محله قدیمی هستند.

 

چشمه جادویی مونتجوئیک

چشمه جادویی مونتجوئیک در شهر بارسلونا در دامنه تپه مونتجوئیک واقع شده است. دلیل این نام گذاری هارمونی دقیق بین رقص آب، نور، رنگ و موسیقی است که حسی منحصر به فرد و جادویی به آن بخشیده است.

در سال ۱۹۲۹ به دلیل برگزاری نمایشگاه بین المللی جهانی در اسپانیا این فواره زیبا توسط کارلوس بویگاس طراحی شد. امروزه یکی از تفریحات شبانه مردم محلی و گردشگران، تماشای رقص رنگ و نور این آب نمای جذاب است. این چشمه از جاذبه های محله مونتجوئیک بوده و از تمامی رستوران ها و کافی شاپ های اطراف هم قابل مشاهده است.

 

قلعه مونتجوئیک

در نزدیکی چشمه مونتجوئیک و بالای تپه ای به همین نام یک قلعه قدیمی قرار دارد. این قلعه در محله مونتجوئیک منسوب به کوه یهودیان در محل یک قبرستان قدیمی واقع شده است و مشرف به شهر بارسلونا است.

قلعه مونتجوئیک در گذشته برای دفاع و محافظت از منطقه ساخته شده بود زیرا به کل منطقه اشراف دارد. امروزه این قلعه قدیمی به عنوان یک مکان تاریخی و توریستی شناخته می شود.

اگر به تاریخ علاقه مند هستید و یکی از دلایلی که رزرو هتل و سفر خود را به مقصد بارسلونا انتخاب کرده اید یک گشت و گذار تاریخی است از محله مونتجوئیک و جاذبه هایش غافل نشوید و حتما از دهکده اسپانیا در این منطقه دیدن کنید.

 

بنای یادبود کلمبوس

کریستف کلمب جهانگرد و کاشف بزرگ سال های پایانی عمر خود را در اسپانیا گذراند. به منظور قدردانی از این شخص بزرگ بنای یادبودی در سال ۱۸۸۸ در شهر بارسلونا به افتخارش ساخته شد. این بنا در میدانی زیبا در انتهای خیابان رامبلا قرار دارد که برای اولین نمایشگاه EXPO طراحی شد و حدود ۶۰ متر ارتفاع دارد.

نقش برجسته های زیبا و مجسمه کلمبوس و همچنین چندین شیر سنگی این محل را به فضایی برای گردش و عکاسی در یک روز زیبای آفتابی تبدیل کرده است.

 

کاخ ملی بارسلونا

در میان محله مونتجوئیک کاخ ملی بارسلونا دیده می شود که برای دومین نمایشگاه بین المللی EXPO در این شهر ساخته شد. برای ساخت گنبد آن از واتیکان الهام گرفته شده و دارای معماری بی نظیری است.

داخل این کاخ از سال ۱۹۳۴ موزه هنر کاتالونیا قرار دارد و این کاخ به موزه هنر ملی هم شناخته می شود. نمایشگاه های دائمی و موقتی هنر از جمله نقاشی و مجسمه سازی در فضای کاخ برای بازدید و تماشا قرار دارند. نمای بیرونی و فضای جذاب خارج کاخ هم برای گردش و بازدید بسیار دیدنی است.

 

کازا باتلو

یکی دیگر از آثار هنرمند و معمار بزرگ، گائودی، کازا باتلو است. این مکان که به ثبت یونسکو هم رسیده است یک اقامتگاه خصوصی بوده و به سبک مدرنیست طراحی شده است. ساختمانی کاملا رنگارنگ و رویایی با اشکالی چشم نواز و تزئینی مانند قلعه ای افسانه ای از داستان های پری گونه است.

نمای بیرونی بنا حالتی کاملا فانتزی دارد و نمایشی زیبا از تخیل طراح است. نمایی متشکل از سنگ و شیشه های رنگی و خطوط و نقوش زیبا که در واقع نمادی از طبیعت است. کاشی های سرامیکی لعاب دار در رنگ های سبز و آبی در نور جلوه خاصی به بنا می بخشند.

داخل کازاباتلو که در گذشته محل زندگی یک تاجر بوده امروزه به موزه و محلی برای بازدید تبدیل شده است. معماری سقف، راه پله ها و تزئینات خانه شامل لوستر و سایر وسایل هم بسیار دیدنی و خاص هستند.

 

نیو کمپ

کمپ نو یا نیو کمپ یکی از مکان های جذاب برای علاقه مندان به فوتبال است. این مکان در سال ۱۹۹۲ محلی برای بازی های المپیک تابستانی در بارسلونا بوده است. این استادیوم بزرگ ترین ورزشگاه در اروپا و دومین ورزشگاه بزرگ جهان است.

از زمان احداث، این ورزشگاه شاهد بازی های بین المللی و لیگ قهرمانان اروپا بسیاری بوده است. داخل استادیوم موزه ورزشی قرار دارد که تحت عنوان موزه بارسا شناخته می شود. داخل موزه عکس ها، جام ها و سایر غنیمت ها و یادگاری های فوتبالی تیم اف سی بارسلونا قرار دارد که علاقه مندان می توانند از آن بازدید کنند.

 

شهر بارسلونا یکی از مقاصد گردشگری منحصر به فردی است که قطعا لذت یک سفر به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این شهر تمامی نیازهای رفاهی و گردشگری شما را از یک سفر تفریحی رفع خواهد کرد.

گشت و گذار در سواحل لابارسلونا و خیابان دیدنی لارامبلا، بازدید از مکان های تاریخی و مذهبی، تماشای معماری بی نظیر اروپایی و تجربه حس پرواز با تله کابین های مونتجوئیک قطعا تجربه ای نیست که به زودی از یاد هرکسی محو شود.

برای درک این لذت فوق العاده و بهره بردن از آن کافی است بلیط چارتر به مقصد دومین شهر بزرگ اسپانیا، بارسلونا، تهیه کرده و یا با یک تور حرفه ای همراه شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها