انواع شیشه فروشگاه

شیشه فروشگاه و معرفی انواع آن موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. در واقع شیشه یکی از مصالح ساختمانی است که در کنار سایر مصالح در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است و نور را از خود عبور می دهد. نما و مدل های مختلفی همچون نما اسپایدری و تابلو شیشه ای جز محصولات شیشه ای است در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با انواع شیشه آشنا شوید.

شیشه های مورد استفاده در مغازه

شیشه سکوریت

یکی از مدل شیشه فروشگاه شیشه سکوریت نام دارد که جز بهترین انوع شیشه است. این نوع شیشه بیشترین کاربرد را در فروشگاه ها دارد. این شیشه در ابعاد, رنگ و ضخامت گوناگون تولید می شود. شیشه سکوریت به دلیل فرایند تولید از امنیت بالاتری برخوردار می باشند. این شیشه ها تا چهار برابر مقاومت حرارتی و فیزیکی بالاتری نسبت به شیشه خام دارند و در برابر ضربه های ناگهانی و یا سرما و گرما مقاومت خوبی دارند.

شیشه لمینت

از دیگر مدل های شیشه فروشگاه شیشه لمینت است که طرفدارن زیادی دارد. این نوع شیشه نیز از امنیت بالای برخوردار است. شیشه لمینت از روی هم قرار گرفتن دو یا چند لایه شیشه که توسط یک لایه میانی (PVB) بهم متصل شده اند، تولید می شود. این نوع شیشه در مقایسه با شیشه سکوریت از ضخامت و مقاومت بیشتری برخوردار است. از شیشه لمینت می‌توان در محل هایی که به افزایش امنیت نیاز دارند استفاده کرد. فروشگاه های همچون: صرافی, طلافروشی, بانک. کف و سقف شیشه ای از این نوع شیشه استفاده می کنند.

 

معرفی نما اسپایدری

نما اسپایدری برای شیشه فروشگاه استفاده می گردد که شامل شیشه لمینت شده ای است که از دو لایه شیشه سکوریت استاندارد درجه یک و در لایه طلق که در مجموع ۵/۲۱میلی متر و در میان دو شیشه سکوریت قرار می گیرد، تشکیل شده است. این نوع شیشه ها علاوه بر این که دارای بدنه ی محکم و اتصالات قوی هستند، یک نمای بسیار زیبایی دارد.

کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی فروشگاه

میز، صندلی ها، آینه ها، اشیاء دکوراتیو و هزاران محصول دیگر از جمله کاربردهای شیشه در فروشگاه می باشند. این محصولات شیشه ای دارای نمای بسیار زیبایی است که در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارد.

یکی از محصولات تزئینی شیشه که در فروشگاه های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، تابلو شیشه ای است که در در انواع تابلو شیشه ای اکریلیک، سه بعدی، طرح دار، اسیدکاری شده، حکاکی شده و نورپردازی مخفی موجود است. تابلو شیشه ای جز محصولات شیشه ای تزیینی است و با استفاده از آن می توانید فضا مدنظر خود را زیبا کنید.

از دیگر ویژگی های مهم استفاده از وسایل شیشه در فروشگاه این است که، این اشیاء نور را منعکس می کنند و نقش مهمی در تامین روشنایی فضا دارند. صفحه شیشه ای میز نهارخوری و یا میزهای قهوه خوری استایل بی نظیری به دکوراسیون فضا شما می بخشد.

شما می توانید شیشه را در کنار متریال های دیگر نظیر چوب، چرم و فـلز به کار ببرید و از این طریق زیبایی فضا خود را چند برابر کنید. علاوه بر آن می توانید از خطوط مزین شده و یا سنتی برای گردهم آوردن متریال های مختلف استفاده نمائید.

انواع فریم شیشه فروشگاه

همان گونه که شیشه مغازه و فروشگاه ها انواع مختلفی را دارند فریم و قالب این شیشه ها هم گونه های مختلفی را دارا هستند. که این نوع فریم ها با توجه به سلیقه کارفرما و یا دکوراسیون مغازه مورد نظر ساخته می‌شود و در انواع آلومینیومی، رنگ کوره ای، استیل سیلور و خشدار در رنگ های طلایی و نقره ای وجود دارد.

انواع شیشه درب فروشگاه

  • شیشه مغازه با درب لولایی

درب لولایی جز متداول ترین درب های شیشه مورد استفاده در فروشگاه است. شیشه مغازه با درب لولایی به شیشه هایی که برای بازشو از درب هایی که بر روی لولا و یا اصطلاحا پاشنه می چرخد گفته می‌شود. البته درب های لولایی مناسب محل هایی است که فضای کافی برای چرخش ۹۰ درجه درب را دارند.

 

  • شیشه مغازه با درب کشویی

این مدل از درب برای فروشگاه های کوچک مناسب است زیرا این سبک از شیشه ها در مقایسه با قبلی فضای کمتری را اشغال می کند. درب کشویی دارای سیستم پیچیده تری نیز هست که شامل یک ریل به صورت افقی و قرقره هایی که داخل آن جاسازی می شود و قابلیت اجرا به صورت تک لنگه در ابعاد استاندارد ۹۰*۲۲۰ و دولنگه ۲۴۰*۲۲۰ می باشد. درب لولایی نیز به صورت بدون فریم یا فریم لس و فریم دار یا طرح اتوماتیکی قابل اجرا دارد برای فروشگاه های همچون فروشگاه ماشین ، لباس فروشی و طلافروشی مناسب است.

  • شیشه مغازه با درب اتوماتیک شیشه ای

این مدل بسیار محبوب است و امروزه جز پرکاربردترین و بروزترین نوع شیشه مغازه با درب های کشویی اتوماتیک است و در این مدل از لولا و یا ریل استفاده نمی شود و باز و بسته شدن آن ساده و بدون نیاز به فشار است. این گونه از درب ها در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند. در میان درب های اتوماتیک, نوع کشویی یا اسلایدینگ بیشتری استفاده را دارا می‌باشد.

  • شیشه فروشگاه به صورت ثابت بدون بازشو

این شیشه ها برای ویترین مغازه کاربرد دارد. در ویترین مغازه ها به طور معمول از شیشه های سوپر کلیر که شفافیت و زیبایی بالاتری دارند، استفاده می شود. همان‌طور که از نام این سبک و مدل مشخص می باشد متناسب با فضاهایی است که بازشو ندارند و یا بازشو آن ها به صورت چوبی،فـلزی و یا آهنی بوده و از قبل تهیه و نصب شده است و تنها زمانی باز و بسته می شود که بخواهند چیدمان ویترین مغازه را عوض کنند.

 

نکات مهم در اجرا شیشه های ساختمانی

  • نوع شیشه انتخابی متناسب با نوع کاربرد آن باشد
  • شیشه های تهیه شده بدون موج باشد
  • شفافیت شیشه در تمام سطح آن باید بصورت یکنواخت باشد
  • درصورت استفاده از شیشه های دوجداره، نوارها و چسب عایق بندی مابین دولایه شیشه آن بصورت کامل اجرا شده باشد
  • کنترل گونیا بودن و عدم وجود ترک و لب پریدگی در شیشه ها قبل از نصب صورت پذیرد
  • جهت حمل و نقل شیشه ها از خودروهای مناسب و تجهیزات مربوط استفاده شود.
  • بسته بودن صحیح پیچ ها و بست های نگهدارنده شیشه بعد از نصب حتما باید کنترل گردد.
  • درصورت نیاز به گردگیر در اطراف شیشه های نصب شده، درست بودن محل قرارگیری آنها حتما کنترل گردد
  • درصورت استفاده از شیشه های بزرگ در نما حتما از شیشه های سکوریت و لمینت استفاده گردد.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها