آشنایی کامل با انواع عینک آفتابی

باوجود پیشرفت‌های زیاد درزمینهٔ چشم‌پزشکی اما بازهم عینک‌ها بسیار محبوب هستند. امروزه شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگی در صنعت عینک‌سازی مشغول به فعالیت هستند و بازار عینک‌ها بسیار گرم است. این مقاله شامل نکاتی مهم درزمینهٔ خرید عینک آفتابی در مشهد است و خواننده را راهنمایی می‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشد. عینک آفتابی نمادی از سلیقه و استایل فرد است، اما برای محافظت از چشم‌ها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای خرید عینک آفتابی حتماً باید به هدف از خرید توجه شود.

نکات مهم خرید عینک آفتابی

برای خرید یک عینک آفتابی مناسب باید به یک سری نکات و ویژگی‌های مهم آن توجه کرد. این ویژگی‌ها به‌عنوان یک معیار در خرید عینک آفتابی به‌حساب می‌آید. اگر قصد خرید عینک آفتابی را داشته باشید باید به این نکات توجه کنید.

  • مدل عینک
  • جنس بدنه
  • نوع کاربرد
  • قیمت
  • انعطاف‌پذیری
  • و…

توجه به نکات بالا در خرید عینک آفتابی بسیار حائز اهمیت است.

عینک آفتابی محافظ UV

عینک آفتابی علاوه‌بر اینکه یک اکسسوری مد عالی است، از چشم شما در برابر اشکال مختلف اشعه ماوراءبنفش (UV) محافظت می‌کند و وضوح نور را در افزایش می‌دهد و درعین‌حال خطر آسیب به چشم‌های شمارا کاهش می‌دهد. عینک آفتابی برای افرادی که در معرض سطوح بالای اشعه ماوراءبنفش (UV) در طول فعالیت‌هایی مانند ورزش‌های برفی، ورزش‌های آبی و رانندگی در هوای روشن هستند، ضروری است. هنگام خرید عینک آفتابی، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، محافظت ۱۰۰٪ در برابر اشعه ماوراءبنفش است.

دو نوع نور UV وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید:

  • اشعه UVB

این اشعه‌ها بسیار شدید هستند و علت اولیه آفتاب‌سوختگی و سرطان هستند و می‌توانند برای چشم‌ها بسیار خطرناک باشند. شدت اشعه‌های UVB در طول سال متفاوت است و در ماه‌های تابستان بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر بسیار قوی‌تر است.

  • اشعه UVA

اشعه UVA 95 درصد از تابش UV را تشکیل می‌دهد که به سطح زمین می‌رسد. پرتوهای UVA در طول سال ازنظر شدت متفاوت نیستند و اگرچه شدت آن‌ها بسیار کمتر است، اما ۳۰ تا ۵۰ برابر بیشتر از اشعه UVB است.

اندازه فریم عینک آفتابی

هنگام خرید عینک آفتابی، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید اندازه صورت است. اندازه فریم عینک آفتابی باید دقیقاً اندازه صورت را منعکس کند. فریم‌های کوچک‌تر با صورت‌های کوچک سازگارتر هستند و بالعکس. همچنین امتحان عینک قبل از خرید ضرری ندارد و احتمالاً هر فردی آن را انجام خواهد داد.

جنس قاب عینک آفتابی

خرید عینک آفتابی با یک ماده فریم  مناسب که مناسب هدف شما باشد بسیار مهم است زیرا نقش مهمی در راحتی، ایمنی و عملکرد عینک جدید شما دارد. انواع جنس قاب وجود دارد که با مواد خاصی ساخته‌شده‌اند. هر ماده‌ای دارای مزایا و معایب متمایز است. در عینک فراشاد شما می‌توانید انواع مدل عینک با جنس قاب‌های متنوع را انتخاب کنید.

عینک آفتابی فریم فـلزی

فـلز یکی از مواد رایج مورداستفاده در ساخت فریم عینک آفتابی است. چکش‌خواری، مقاومت در برابر خوردگی و راحتی از ویژگی‌های مهم عینک آفتابی با فریم فـلزی است. فریم‌های فلـزی معمولاً گران‌تر هستند و دوام کمتری دارند و برای ورزش‌ زیاد ایده‌آل نیستند.

عینک آفتابی با فریم نایلونی

قاب‌های نایلونی برای فعالیت‌های ورزشی و نمایشی مورداستفاده قرار می‌گیرند. قاب‌های نایلونی در برابر تنش‌های ناشی از نوسانات دما مقاوم هستند و در عین حفظ سختی موردنیاز برای ایمنی، فوق‌العاده انعطاف‌پذیر هستند. قاب‌های نایلونی نسبت به قاب‌های فـلزی ارزان‌تر، سبک‌تر و قوی‌تر هستند. خرید عینک آفتابی با فریم نایلونی برای فعالیت‌های ورزشی یک انتخاب ایده‌آل است.

عینک آفتابی با فریم تیتانیومی

به‌طورکلی این نوع فریم در عینک‌های آفتابی رده‌بالاتر یافت می‌شود، فریم‌های تیتانیومی بادوام، مقاوم در برابر خط و خش و ضربه هستند.

عینک آفتابی فریم پلی کربنات

پلی‌کربنات یک نوع پلاستیک سخت و همه‌کاره و مقاوم است و در بسیاری از عینک‌های ورزشی و ایمنی یافت می‌شود. علی‌رغم دوام آن‌ها، قاب‌های سفت و محکمی دارند و خیلی انعطاف‌پذیر نیستند. قاب‌های پلی‌کربنات انتخاب خوبی برای بچه‌ها هستند، زیرا فریم‌ها در برابر ضربه مقاوم باشند. خرید عینک آفتابی برای بچه‌ها با این فریم می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

عینک آفتابی فریم استات

استات خودش یک پلاستیک است، اما کمی متفاوت است. در مقایسه با یک قاب پلاستیکی استاندارد (معمولاً اکریلیک یا پلی اورتان)، قاب‌های استات قوی‌تر، انعطاف‌پذیرتر و به‌طورکلی سبک‌تر هستند. فریم‌های استات می‌توانند رنگ‌ها و بافتی بسیار متنوعی داشته باشند و ازآنجایی‌ که رنگ به‌جای رنگ‌آمیزی در خود ماده جاسازی می‌شود، رنگ آن ماندگارتر است.

عینک آفتابی فریم پلاستیکی

عینک آفتابی را می‌توان از طیف گسترده‌ای از فریم‌های پلاستیکی از اکریلیک گرفته تا پلی اورتان، ساخت. فریم‌های پلاستیکی معمولاً ارزان‌ترین قاب‌های موجود هستند و ازلحاظ اقتصادی خرید عینک آفتابی با قاب پلاستیکی می‌توانند گزینه‌ای عالی باشند.

لنز عینک آفتابی

عینک‌ها با لنز یا عدسی‌های متفاوتی وجود دارند که این بخش در رابطه با انواع عینک آفتابی ازلحاظ لنز است.

عدسی عینک آفتابی شیشه نوری

لنزهای شیشه‌ای نوری به‌صورت استاندارد ساخته می‌شوند تا دیدی واضح برای کاربران را تضمین کنند. شیشه نوری بسیار بادوام و مقاوم در برابر خش است. مزایای اصلی لنزهای شیشه‌ای نوری سطوح بالای دید بدون انحنا و مقاومت در برابر خراش است. این نوع عینک‌ها گران‌تر هستند و شکنندگی آن‌ها نسبتاً بالا است.

عدسی عینک آفتابی پلی‌کربنات

خرید عینک آفتابی با لنزهای پلاستیکی پلی‌کربنات بهترین گزینه برای افرادی است که تحرک دارند یا با عینک ورزش انجام می‌دهند. لنزهای پلی‌کربنات از موادی مشابه شیشه جلو هواپیما ساخته‌شده و عملاً بسیار در برابر شکنندگی مقاوم هستند. همچنین پلی‌کربنات شفافیت نوری بالایی را ارائه می‌دهد و ۵۰ برابر بیشتر از شیشه‌های اپتیکال در برابر ضربه مقاوم است. این ویژگی آن را به یک لنز بسیار قوی و بدون انحنا تبدیل می‌کند. تنها عیب آن‌ها این است که زود خراش برمی‌دارند.

لنز عینک آفتابی پلی‌اورتان NXT

عینک آفتابی با لنز پلی‌اورتان NXT  تمام مزایای شیشه نوری را با تمام قابلیت‌های عملکرد پلی‌کربنات‌ها ترکیب می‌کند. لنزهای پلی‌اورتان NXT بهترین انتخاب برای کسانی است که فقط کیفیت برای آن‌ها اهمیت دارد. لنزهای NXT با Trivex، یک ماده پلیمری پیشرفته ساخته‌شده‌اند که از مزایای آن می‌توان به مقاومت شدید در برابر ضربه، وضوح نوری عالی و وزن بسیار سبک اشاره کرد. پس اگر کسی قصد خرید عینک آفتابی باکیفیت بسیار بالا داشته باشد بدون شک انتخاب عینک با این نوع لنز می‌توان گفت بهترین انتخاب خواهد بود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها