آیا ساده ترین و ارزان ترین راه سرگرمی در خانه را می شناسید؟

شاید برای همه ما رخ دهد که در طول روز با اینکه تمامی کارهای روزمره خود را انجام داده ایم، اما همچنان نیز وقت اضافه داریم و می توانیم از آن زمان باقی مانده برای اوقات فراغت زندگی خود استفاده کنیم.

اگر بتوانید در این مدت باقی مانده روز خود به سرگرمی های خلاقانه مشغول شوید و خود را با ایده های آموزشی ساده سرگرم کنید، مطمئنن سود خواهید کرد.

یکی از آسان ترین ، کم هزینه ترین و بی دردسرترین روش های سرگرمی خلاقانه در خانه ساخت کاردستی کاغذی، ایده های بازیافت وسایل در خانه و ترفند های هوشمندانه است.

شما نیز می توانید به راحتی به ساخت کاردستی های کاغذی متنوع مشغول شوید و با انبوهی از ایده های خلاقانه در سبک های مختلف حتی زندگی خود را با انرژری تر و مثبت تر کنید.

البته که برای پیاده سازی این ایده ها و یا ساخت کاردستی های سرگرم کننده و مبتکرانه به آموزش های ساده یا تماشای ویدئوهای آموزشی نیاز خواهید داشت که می توانید در اینترنت انواع مختلی از آن ها را مشاهده و بررسی کنید.

اما جالب است بدانید که برای اجرای این امور سرگرم کننده، یا حتی ایده های خلاقانه که استعداد و قدرت تفکر بچه ها و کوچکترها را نیز تحت رشد قرار می دهند، به ابزار یا وسایل خاصی نیاز نخواهید داشت.

ما در ادامه به چندین راهکار ساده اشاره خواهیم کرد که می توانند با مقرون به صرفه ترین روش های سرگرمی و یادگیری نکات خلاقانه باشند.

اوریگامی ، ساخت کاردستی های فوق العاده ، فقط با کاغذ

اگر نام کاردستی های اوریگامی را شنیده باشید مطمئنن چندین نمونه کاردستی کاغذی فوق العاده دیدنی و منحصر به فرد را دیده اید که شما را شگفت زده و متحیر کرده است!

کاردستی های اوریگامی بسیار جذاب و منحصر به فرد هستند و فقط با یک برگ کاغذ می توانید نمونه های گوناگونی از اشکال، حیوانات، میوه ها، ابزار و غیره را بسازید.

شاید از خود بپرسید چگونه ممکن است! فقط با یک برگ کاغذ؟

در جواب باید بگوئیم، آری، فقط با یک ورق کاغذ و یا حتی در شرایط پیشرفته تر کاردستی اوریگامی با چند برگ کاغذ، البته بدون نیاز به قیچی یا حتی چسب.

هنر کاردستی اوریگامی در اصل به گذشته ها باز می گردد، هزاران سال قبل در سرزمین های ژاپن یا حتی چـین.

البته برخی نیز معتقدند که این هنر ساخت کاردستی فقط با اختراع کاغذ ابداع نشده و قبل تر ها بر روی پارچه ها، چرم و این گونه اقلام قدیمی نیز مورد استفاده قرار می گرفته.

با این حال ، گفته می شود آکیرا یوشیزاوا، که به لقب پدر اوریگامی مدرن شناخته می شود، بسیاری از ایده های خلاقانه و کم نظیر ساخت کاردستی های کاغذی اوریگامی (در حدود ۵۰ هزار مدل) را ابداع کرده و ساخت یک کاردستی کاغذی را به یک هنر زنده تبدیل کرده است.

انواع مدل های کاردستی های اوریگامی این هنرمند ژاپنی در قالب ۱۸ جلد کتاب عرضه شده اند.

اما خب امروزه برای یاد گرفتن این ایده های مبتکرانه و عالی راهکارهای زیادی دارید، می توانید خیلی ساده با جست و جو کاردستی اوریگامی یا کاردستی با کاغذ در گوگل، انباشته ای از آموزش های ساخت کاردستی ها را تماشا کنید.

همانطور که قبل تر نیز گفتید برای ساخت این کاردستی های اوریگامی فقط به ورق های کاغذی نیاز خواهید داشت، سپس می توانید بر اساس روالی ساده آن ها را تا بزنید و از آن ها شکلهای بی نظیر مورد علاقه خود را بسازید.

کاردستی های اوریگامی یک جنبه سه بعدی بی نظیر دارند و می توانید از آن ها برای تزئینات دکور اتاق، میز، قفسه و دیگر مکان های خانه خود استفاده کنید.

همچنین مدل های ساخت کاردستی اوریگامی با چند برگ کاغذ نیز بسیار محبوب اند که با نام های دیگر شناخته شده اند، مانند اوریگامی گلدن ونچر فولدینگ (Golden Venture Folding) که به ساخت کاردستی های کاغذی چند تکه ای سه بعدی اشاره دارد یا Kirigami که در ساخت کاردستی های تاشو اجازه استفاده از قیچی و چسب نیز خواهید داشت.

استفاده از مواد بازیافتی در خانه برای ساخت کاردستی های ابداعانه

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای سرگرمی و یا برای رشد خلاقیت و استعداد کودکان خود آن را اجرا کنید، استفاده از اقلام ساده ای است که در خانه همه ما نیز به وفور یافت می شوند.

این ایده های جالب و عالی به بچه ها خواهند آموخت که حتی شاید در برخی از مواقع خاص و شرایط حساس وسایل دور ریختنی ساده نیز بتوانند بسیار مفید و کاربردی واقع شوند.

شما می توانید با هر چیزی کاردستی های خلاقانه بازیافتی را در خانه خود درست کنید و البته برای ساخت برخی از آن ها به چسب و دیگر چیزهای دیگر نیز نیاز خواهید داشت.

می توانید آموزش ساخت این گونه کاردستی های فوق العاده بی نظیر و سرگرم کننده را نیز در گوگل جست و جو کنید و با موادی مانند کارتن های مقوایی، بطری های پلاستیکی، نایلون های خرید، لیوان ها و ظرف های یکبار مصرف، چوب های بستنی، قوطی های نوشابه، نی های پلاستیکی و در کل هر چیز دیگری به تجربه ساخت کاردستی های جالب و ساده دلببندید.

می توانید با این وسایل ساده اختراعات و کاردستی های تزئینی کم نظیری را تیهه کنید که جلوه دکوراسیون خانه و اتاق شما را تماشایی تر خواهند کرد.

یا اینکه می توانید به ساخت کاردستی های اسباب بازی سرگرم کننده مشغول شوید و با آن ها فرزندان خودتان را هیجان زده و مشتاق کنید.

با همه این صحبت ها باید بگوئیم که فقط با یک جست و جو ساده در اینترنت می توانید به بسیاری از آموزش های جالب و عالی درسترسی پیدا کنید و اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها