فرهنگ کشور های مختلف چگونه است؟

قطعا تمامی کشور های جهان دارای فرهنگ، آداب و رسوم متفاوتی هستند که قطعا برخی از آداب و رسوم شان برای سایر توریست ها و گردشگران جالب و بامزه به حساب می آید. البته برخی از این آداب ممکن است برای افراد تعجب آور و گاهی بد نیز تلقی گردد. از آنجایی که قوانین و مقررات در کشور های خاورمیانه، آسیا، آمریکا، اروپا و آفریقا با یک دیگر متفاوت است، فرهنگ و آداب و رسوم آنها نیر با هم فرق دارد. به عنوان مثال در برخی از کشور ها رسم دفن کردن مرده ها وجود ندارد و آنها به جای این کار، مردگان خود را می سوزانند. شاید این کار از نگاه برخی از افراد کار ناپسندی باشد پرا که با آن فرهنگ و رسوم بزرگ نشده اند و برای برخی عادی به شمار آید؛ چرا که آنها با این رسوم بزرگ شده اند.

قطعا شما هم همانند من قصد مطالعه فرهنگ کشور های دیگر را دارید تا با آداب و رسوم عجیب آنها آشنا شوید. به همین خاطر من تصمیم گرفته ام تا در این مقاله در رابطه با فرهنگ کشور های کانادا، آلمان و ترکیه صحبت نماییم تا شما عزیزان در صورتی که قصد سفر و یا مهاجرت دائم به ترکیه یا این کشور ها را داشتید، آگاهی لازم را از فرهنگ و آداب و رسوم آنها داشته باشید. قطعا مواردی وجود دارد که در کشور شما کاملا عادی شمرده می شود؛ اما همان موارد ممکن است در کشور های دیگر بی ادبی به نظر آید. به عنوان مثال در کشور روسیه اگر شما با دستکش دست دهید، قطعا برداشت فرد روبرو شما بی احترامی می باشد. به همین خاطر بهتر است قبل از سفر به کشور دیگری، با آداب و رسوم و فرهنگ آن آشنایی نسبی را داشته باشید.

فرهنگ کشور کانادا

کانادا نیز یکی دیگر از کشور های با فرهنگ و آداب و رسوم خاص است که امروزه افراد زیادی قصد مهاجرت به کشور کانادا ۲۰۲۲ را دارا  هستند. از آنجایی که کانادا از چندین ایالت تشکیل شده هر یک از ایالت های آن فرهنگ و آداب منحصر به فردی دارند. کشور کانادا دارای دو زبان رسمی فرانسوی و کانادایی می باشد. به همین علت فرهنگ این کشور بیشتر نزدیک به فرهنگ کشور فرانسه می باشد. از دیگر فرهنگ های کشور کانادا، می توان به برقراری راحت ارتباط با دیگران اشاره نمود.

فرهنگ کشور ترکیه

از آنجایی که موقعیت جغرافیایی ترکیه نزدیک به کشور ایران است. اکثر آداب و رسوم و فرهنگ آن نزدیک به ایران می باشد. به همین خاطر است که اکثر  افراد کشور ترکیه را برای سفر و گردشگری انتخاب می نمایند. همچنین اکثر دانشجویان به علت نزدیکی فرهنگ این کشور با ایران، آن را برای تحصیل انتخاب می نمایند. یکی از فرهنگ های مرسوم در کشور ترکیه، این است که مردم آن دوست دارند با افراد غریبه و جدید، آشنا و دوست شوند. حتی می توان گفت که مردم این کشور با صحبت با افراد غریبه بسیار خوشحال می شوند. همچنین آنها با صحبت در رابطه با فرهنگ و تاریخ کشورشان احساس غرور و شادی می کنند.

اکثر مردم کشور ترکیه به دستورات دیـن اسـلام پایبند می باشند و سنت های اسلامی را باور و به آنها اعتقاد دارند. همه مردم کشور ترکیه به زبان ترکی صحبت کرده و در برخورد با توریست ها بسیار سخت می توانند به زبان انگلیسی یا عربی صحبت نمایند. شما هنگامی که وارد رستوران ها و کافه های ترکیه شوید، آنها با عبارت خوش آمد گویی به زبان خودشان، به شما احترام می گذارند.

در مقابل نیز شما باید عبارت ترکی را که به معنایی ما احساس خوش آمدگویی داریم را استفاده نمایید. البته اگر از این عبارت نیز استفاده نکنید، آنها متوجه خواهند شد که شما توریست و یا فردی غریبه هستید.

یکی دیگر از فرهنگ ها و رسوم مردم کشور ترکیه، این است که آنها به آراستگی و پاکیزگی بسیار اهمیت می دهند. مردم ترک به روابط طولانی مدت و بلند، علاقه بسیار زیادی دارند. به همین خاطر افرادی که با آنها روابط دوستی برقرار می کنند، قطعا تعهدات و میزان وفاداری آنها را حس خواهند کرد.

فرهنگ کشور آلمان

آلمان یکی دیگر از کشور های با فرهنگ است که آداب و رسوم منحصر به خود را داراست. از آنجایی که این کشور شرایط مناسبی را برای مردم خود فراهم کرده است، افراد زیادی دوست دارند به این کشور بروند و اقامت دائم آلمان را دریافت کنند. توجه داشته باشید که مردم آلمان، ارزش بسیار زیادی برای حریم شخصی و وقت شناسی قائل هستند. آنها سخت کوشی و پشتکار بسیار زیادی دارند و وظایف شان را به بخش های کوچک تر تقسیم می کنند. مردم این کشور بسیار کمالگرا و با دقت هستند. توجه داشته باشید که آنها هر خطایی را به راحتی نمی پذیرند؛ حتی اگر آن خطا به صورت شوخی انجام شده باشد.

یکی دیگر از فرهنگ های رایج در این کشور، نظم و ترتیب می باشد. معمولا سوپرایز و شوخی با عکس العمل خوبی مواجه نمی شود و باید همه چیز طبق برنامه و تصمیم ها پیش رود. در کشور آلمان تمامی کارمندان شرکت ها بر اساس توانایی ها و شایستگی و سخت گوشی که دارند انتخاب می شوند. تعامل با همکاران در کشور آلمان معمولا به صورت مستقیم و رک صورت میگیرد و از صحبت های دیپلماتیک در این کشور خبری نیست.

مدیریت زمان در آلمان بسیار اهمیت دارد و آنها به برنامه ها، تقویم ها و دستور جلسه احترام ویژه ای می گذارند. معمولا در کشور آلمان وجود تغییرات در برنامه ریزی های از قبل تعیین شده بسیار نادر می باشد. معمولا افرادی که در رشته های مهندسی فعالیت می کنند، جایگاه خاصی در آلمان دارند. همین امر نیز موجب موفقیت روز افزون تولیدات ماشین در آلمان شده است. برخی از فرهنگ های مرسوم در کشور آلمان عبارت است از:

  • مردم هنگامی که می خواهند با یک دیگر سلام و یا خداحافظی کنند دست می دهند.
  • آلمانی ها معمولا به احترام معلم ها و دکتر های کشور شان می ایستند.
  • توجه داشته باشید که در آلمان اگر شما قبل از میزبان سر میز غذا بنشینید، عمل تان بی احترامی به آنها می باشد.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها