معرفی ۵ اختراعی که که جهان را تغییر داد

بشر در طول سال های حضور خود بر روی سیاره زمین اختراعات متعددی داشته است که می توان هر کدام از آنها را کاربردی دانست. اما اختراعاتی هستند که آنها را می‌توان نقطه عطفی برای بشریت نامید. اختراعاتی که جهان را برای همیشه تغییر داده اند. اگر شما می خواهید بدانید که پنج اختراع برتر جهان در طول تاریخ چه بوده اند این مطلب را دنبال کنید تا به بررسی و معرفی هر یک از آنها بپردازیم.

اختراعاتی که جهان را تغییر داده اند می توانند بسیار ساده باشند اما با توجه به حضور در زمانی خاص توانستند نقشی بسیار فوق العاده در تاریخ بشری ایفا کنند.

اختراع چرخ

ساخته شدن چرخ را می توان، بزرگترین نقطه عطف جامعه بشری دانست. اختراعی که بشر را را به تحرک وا داشت و او را از نقطه شروع به سرعت به سمت شیب لغزان تکنولوژی کشاند. چرخ ها به انسان ها کمک کردند تا وسایل سنگین را جه به جا کند و مسافت های طولانی را با کمترین سختی بپیماید.  گفته می شود ۵۵۰۰ سال قبل اختراع چرخ به وقوع پیوسته است.

 

اختراع میخ

میخ یکی از اختراعات بسیار مهم و ابزار ساخته دست بشر است. برای نگه داشتن چیز های مختلف و همچنین اتصال قطعات مختلف به چوب استفاده از میخ بسیار مهم بوده است. میخ را می توان ابزاری دانست که بسیاری از ابزار دیگر را در اختیار بشر قرار داده است. اختراع میخ به حدود ۲۰۰۰ سال قبل در امپراطوری روم باز می گردد.

اختراع قطب نما

برای سیر و سفر و حمل و نقل جهت یابی امری بسیار مهم بوده است. بهترین ابزار جهت یابی در تاریخ، قطب نماست که بر اساس میدان الکترونیک زمین کار می کند. یک آهنربای ساده به ما امکان حمل و نقل به دور دستها را بدون گم شدن در دریا های مواج و بی انتها داده است.

قطب نما در زمان سلطنت سلسله هان بر چـین اختراع شد و آن را می توان یک اختراع چـینی دانست. زمان دقیق اخترع قطب نما مشخص نیست اما احتمالا بین ۲۲۰۰ تا ۱۹۰۰ سال پیش انجام پذیرفته است.

 

اختراع پنی سیلین

هنگامی که مریضی های ساده انسان های قدرتمند را به سادگی از پای در می آورد اختراع پنی سیلین مانند معجزه‌ای بود که نسل بشر را این گونه بر روی زمین گسترده کرد. باید بگویم که اگر پنی سیلین اختراع نشده بود احتمالاً بسیاری از ما اکنون تا بر روی این کـره خاکی نگذاشته بودیم. اختراع پنی سیلین در سال ۱۹۲۸ اتفاق افتاده است اما تولید عمده آن به سال ۱۹۴۴ باز می گردد.

اختراع لامپ

لامپ روشنایی را به کـره زمین آورد. اگر لامپ وجود نداشت امروز ما نمی توانستیم پیشرفتی که در تاریخ داشته هایم را تکرار کنیم. اختراع لامپ با دو نام بزرگ گره خورده است تومـاس ادیـسون و نیکولا تسلا. اما بهتر است بدانید قبل از آن ها نیز نوعی لامپ اختراع شده بود که روشنایی تولید می کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها