اختراع اولین موبایل، مروری بر تاریخچه شروع استفاده از تلفن همراه

مانند بسیاری از اختراعات، اولین تلفن همراه نیز با جر و بحث بسیار در اداره ثبت اختراع متولد شد.

اگر سال ۱۹۷۳ را مدرن در نظر بگیرید، تلفن های همراه یک اختراع نسبتاً مدرن هستند. همچنین ایده تلفنی که بتواند با شما سفر کند به قدمت اختراع خود تلفن است. با این حال، برای چندین دهه، بهترین موبایل هایی که هر شرکتی می توانست ارائه دهد، دستگاه های رادیویی دو طرفه و بسیار بزرگی بودند و در واقع یک واکی تاکی محسوب می شدند که صندوق عقب ماشین شما را اشغال می کرد. با این حال، چند پیشرفت کلیدی در این تکنولوژی و رقابت تجاری آمریکا، شیوه ارتباط مردم را متحول کرد.

اولین دستگاه های ارتباطی سیار

از آغاز قرن بیستم، مردم به دنبال دنیایی بودند که در آن بتوانند به طور مداوم و بدون سیم و کابل، وسیله ای برای ارتباط با یکدیگر داشته باشند. با معرفی ارتباطات رادیویی در اولین دهه قرن بیستم به عنوان یکی از محصولات تکنولوژی، و معرفی خدمات تلفن ثابت، سخت نبود که بفهمیم چرا مردم فکر می کنند که اختراع تلفن همراه واقعی به شکلی که امروز می شناسیم خیلی زودتر از آن اتفاق می افتد.

ابتدای تاریخ ایجاد تلفن همراه، تلفن های “موبایل” عمدتاً رادیوهای دو طرفه بودند که روی وسایل متحرک نصب می شد. در دهه ۱۹۲۰، اپراتورهای راه آهن آلمان شروع به آزمایش تلفن بی‌سیم در واگن های قطار خود کردند. آن ها با قطارهای نظامی در تعداد محدودی از خطوط شروع کردند، تا اینکه چند سال بعد این قابلیت به قطارهای عموم. نیز رسید.

در سال ۱۹۲۴، Zugtelephonie AG  به عنوان تامین کننده تجهیزات تلفن همراه برای استفاده در قطارها تأسیس شد. سال بعد شاهد اولین معرفی عمومی تلفن های بی سیم برای مسافران درجه یک در خطوط ریلی اصلی بین برلین و هامبورگ بودیم.

جنگ جهانی دوم شاهد پیشرفت های عمده در فناوری رادیو بود و رادیوهای دستی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. این پیشرفت ها، سیستم های رادیویی متحرک را در وسایل نقلیه نظامی قرار داد. اما محدودیت های تکنولوژی، کیفیت سیستم ها را به طور قابل توجهی محدود کرده بود.

تحولات عمده به سمت سیستم های مدرن تلفن همراه

در پاسخ به این تقاضای فزاینده برای تلفن همراه بهتر، آزمایشگاه های بل AT&T  دست به کار شدند تا سیستمی را برای برقراری و دریافت تماس های تلفنی در داخل خودروها ایجاد کنند. آن ها در تلاش بودند امکان برقراری همزمان تعداد بیشتری تماس در یک منطقه مشخص را فراهم کنند.

آنها خدمات تلفن همراه خود را در سال ۱۹۴۶ معرفی کردند و  AT&T آن را در سال ۱۹۴۹ به عنوان سرویس تلفن همراه، ارائه تجاری کرد. با این حال، این سرویس با استقبال زیادی روبرو نشد. تنها با چند هزار مشتری در حدود ۱۰۰ محل در مجموع، این سرویس دهنده به گوشی موبایل با شکست روبرو شد.

این سیستم به یک اپراتور در یک سوئیچ نیاز داشت تا یک اتصال را برقرار کند و کاربران مجبور بودند یک دکمه را فشار دهند تا صحبت کنند و آن را رها کنند تا گوش دهند. این موضوع، دستگاه را بیشتر شبیه یک رادیو نظامی می کرد تا سیستم تلفنی موجود که مردم به آن عادت داشتند.

مهندسان آزمایشگاه بل روی سیستم جدیدی کار می کردند که کارایی این سیستم را در دهه ۱۹۴۰ بهبود بخشید. با این حال، داگلاس رینگ و دبلیو رای یانگ ایده شبکه ای را برای کمک به مدیریت کانال ها و کاهش تداخل در اوایل سال ۱۹۴۷ ارائه کردند.

پیشرفت مهم دیگر در دهه ۱۹۷۰ رخ داد. زمانی که سیستم های سوئیچینگ و سیگنال دهی خودکار طراحی شدند. این سیستم به دستگاه ارتباطی اجازه می داد بین شبکه های مختلف، بدون از دست دادن تماس جا به جا شود. به عنوان مثال اگر شخصی می خواست از نقطه ای به نقطه ای دیگر برود که آنتن دیگری مسئول پشتیبانی منطقه بود، این تکنولوژی بدون قطع تماس، دستگاه را بین آنتن ها جا به جای می کرد.

مارتین کوپر موتورولا اولین تلفن همراه را اختراع کرد

در حالی که آزمایشگاه بل در حال کار برای توسعه سیستمی بود که به شبکه های سلولی تبدیل شود که همه ما با آن آشنا هستیم، آنها در ساخت یک تلفن قابل حمل واقعی موفقیت چندانی نداشتند. آنها بسیاری از تلاش های خود را صرف توسعه چیزی کرده بودند که ما به عنوان تلفن ماشین می شناسیم. اگرچه دیگر تلفن های ماشین وجود ندارند، زیرا اکنون که همه تلفن های هوشمند دارند، تلفن ماشین وسیله مورد نیازی نیست. با بررسی موبایل و دستگاه های ارتباط از راه دور امروزی می توانیم به این نتیجه برسیم که اجداد این دستگاه ها، همان تلفن های ماشین هستند.

دلیل اینکه امروز همه ما تلفن ماشین نداریم، کار یک شرکت کوچک به نام موتورولا و شخصی به نام مارتین کوپر بود. کوپر در سال ۲۰۰۳ گفت: “ما معتقد بودیم که مردم نمی خواهند در اتومبیل صحبت کنند، بلکه می‌خواهند با یکدیگر صحبت کنند.”

با تشویق جان میچل، رئیس محصولات ارتباطی قابل حمل موتورولا، کوپر و مهندسان موتورولا نمونه اولیه تلفن همراه را تولید کردند. درروز سوم  آوریل ۱۹۷۳، قبل از ورود به یک کنفرانس خبری در نیویورک، کوپر آن را با برقراری اولین تماس تلفن همراه عمومی در تاریخ آزمایش کرد.

کوپر می گوید: “با همتای خود در آزمایشگاه بل تماس گرفتم و گفتم من از یک تلفن همراه واقعی با تو تماس می‌گیرم. یک تلفن دستی قابل حمل.”

شکست دادن AT&T برای موتورولا یک تجربه هیجان انگیز بود. آنها شرکتی را شکست داده بودند که در آن زمان قدرت انحصاری را بر سیستم های تلفن آمریکایی اعمال می کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها