جدیدترین مدل‌های دوچرخه ۲۶ همراه با قیمت

همان‌طور که می‌دانید امروزه در بازار، انواع دوچرخه در برندها، سایز و مدل‌های مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها دوچرخه ۲۶ است و شما می‌توانید نسبت به بودجه و نیازی که دارید اقدام به خرید دوچرخه مورد نظرتان کنید. انواع دوچرخه ۲۶ که در بازار موجود است شامل دوچرخه‌های شهری، هیبریدی، کوهستان و .. می‌شود که این شماره تنها به سایز آن بستگی داشته و قیمت دوچرخه ۲۶ می‌تواند از نظر برند و کارکردی که دارد، تفاوت‌های بسیار زیادی با هم داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیش‌تری درباره دوچرخه سایز ۲۶ به شما بدهیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دوچرخه-26

تاریخچه و شناخت جدیدترین مدل‌های دوچرخه ۲۶

پیش از آن که به نوع و سایز دوچرخه ۲۶ بپردازیم، بهتر است ببینیم به طورکل دوچرخه از چه زمانی ابداع شد و مورد استفاده قرار گرفت. انسان از زمانی که با آتش آشنا شد و پس از آن توانست فلـزات مختلفی را شناسایی و از آن‌ها در ساخت مصنوعات و وسایل مختلف استفاده نماید، سعی کرد کارهای مختلف را برای خود ساده‌تر کند. یکی از این امور حمل و نقل بود. با ابداع چرخ می‌توان گفت تا حد زیادی کار حمل برای انسان ساده‌تر شد و بعدها سعی کرد از این قابلیت استفاده کرده و برای حرکت کردن از جایی به جای دیگر اقدام به اختراع یک وسیله نقلیه نماید.

در خصوص ابداع دوچرخه یک اتفاق نظر کلی وجود دارد که این امر در قرن ۱۹ میلادی صورت گرفت؛ اما در این که برای اولین بار چه شخصی وسیله‌ای شبیه به دوچرخه‌های امروزی را ابداع کرد، اختلاف نظر وجود دارد. در همین سده بود که فردی به نام کارل وون درائیس آلمانی با استفاده از چوب دو چرخ ساخت که به هم متصل شده و یک فرمان داشت. در این ساخته هیچ زنجیر چرخ و پدالی در نظر گرفته نشده بود. اکنون این سوال پیش می‌آید این دوچرخه چگونه حرکت می‌کرد؟ فرد می‌بایست با حرکت پاها روی زمین کمک می‌کرد تا چرخ‌ها به حرکت درآید.

اما در ۲۰۰ سال بعد فرآیند تولید و ساخت دوچرخه تغییرات فراوانی پیدا کرد. در این زمان می‌توان نقش جان کمپ استارلی، جان دالوپ و ایزاک جانسون را در این امر حائز اهمیت دانست؛ زیرا توانستند با تولید دوچرخه‌ای که دارای زنجیر چرخ، فرمان و همچنین صندلی بود وسیله‌ای ایمن و با ثبات را عرضه کنند؛ به طوری که حرکت و کنترل آن برای کاربر آسان باشد.

دوچرخه-26-جاینت

دوچرخه ۲۶ به چه دوچرخه‌ای گفته می‌شود؟

می‌دانید تمامی دوچرخه‌هایی که در حال حاضر در بازار موجودند، دارای سایزهای مختلفی هستند که بنا بر قد افراد طراحی شده‌اند. سایز دوچرخه‌ها بین ۱۲ تا ۲۹ اینچ در نظر گرفته شده و سایز دوچرخه ۲۶ اینچ که اندازه آن مربوط به طوقه چرخ می‌شود، بیش‌تر مناسب افرادی است که قدی بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر دارند. شاید بتوان یکی از ویژگی‌های مهم دوچرخه سایز ۲۶ را در قدرت مانور بالا و شتاب آن دانست؛ به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند چه برای خرید دوچرخه کوهستان و چه دوچرخه شهری از این سایز استفاده کنند.برندهای بسیاری تاکنون اقدام به تولید دوچرخه با کاربری‌های متفاوت در سایز ۲۶ اینچ کرده‌اند که هر یک از آن‌ها به لحاظ جنس فریم، ساختار فرمان، سیستم ترمز و دنده، قیمت متفاوتی دارند. ما در بخش بعدی بیش‌تر به انواع این سایز دوچرخه و برند و قیمت آن خواهیم پرداخت.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر در دوچرخه سواری چندان حرفه‌ای نیستید و یا مایلید تسلط بیش‌تری بر آن در هنگام حرکت داشته باشید، از دوچرخه‌ای متناسب با سایز خود که در جدول زیر آمده است استفاده نمایید.

قد دوچرخه سوار بر اساس سانتی متر

سایز دوچرخه بر اساس اینچ

۸۹-۱۰۲

۱۲

۹۶-۱۱۰

۱۶

۱۱۳-۱۴۴

۲۰

۱۴۵-۱۶۹

۲۴

۱۷۰-۱۸۰

۲۶

۱۸۰-۱۹۰

۲۷.۵

قد بالای ۹۰

۲۹

 

اما چنانچه حرفه‌ای هستید و از تبحر کافی در دوچرخه سواری برخوردارید، می‌توانید از سایز دوچرخه ۲۷.۵ یا ۲۹ اینچ نیز استفاده کنید. به عنوان مثال دوچرخه‌های کوهستان اولیه که بیش‌تر برای دوچرخه سواری در منطقه کوهستانی جنگلی و جاده‌های خاکی طراحی شده بودند، چرخ‌هایی با قطر ۲۶ اینچ داشتند و تا سال‌ها این استاندارد برای ساخت دوچرخه‌های کوهستان رعایت می‌شد تا این‌که سال‌ها بعد این استاندارد توسط فردی به نام فیشر تغییر یافت؛ زیرا وی معتقد بود اگر چرخ‌ها دارای قطر بیش‌تری باشند، می‌توانند تماس بیش‌تری با مسیر برقرار کرده و ناهموار بودن مسیر کوهستانی یا جنگلی کم‌تر می‌تواند روی حرکت دوچرخه تاثیر بگذارد.

انواع دوچرخه ۲۶

پیش‌تر گفتیم که نوع استفاده خود را از خرید دوچرخه ۲۶ مشخص نمایید؛ زیرا در حال حاضر برندهای مختلف این سایز دوچرخه را در سه دسته شهری، کوهستان و هیبریدی تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. مدل شهری مناسب برای تردد در مسیرهای کوتاه شهری بوده و از نظر سیستم دنده و وزن از دوچرخه‌های مدل هیبریدی متمایز هستند.

دوچرخه ۲۶ دومنظوره (هیبریدی) نیز به گونه‌ای طراحی شده که با داشتن لاستیک‌های پهن، سیستم دنده سنگین و نوع فریمی که برای آن‌ها طراحی شده برای استفاده در شهر و یا کوهستان مناسب است. در مدل کوهستان نیز سایز ۲۶ آن طراحی شده که بی‌شباهت به سایر انواع دوچرخه نیست؛ اما تفاوت آن‌ها را می‌توان تنها در دوام و عملکردشان در زمین‌های ناهموار دانست. زیرا برخورداری از دو شاخ تعلیق، لاستیک‌های دستگیره‌ای بزرگ، چرخ‌های محکم و با دوام و همچنین ترمزهای قوی سبب شده این دوچرخه برای حرکت در سطوح ناهموار بسیار مناسب باشد.

معروف‌ترین برندهای تولید کننده دوچرخه ۲۶ حرفه‌ای

هنگامی که برای خرید دوچرخه ۲۶ وارد بازار این کالا می‌شوید، می‌بینید که برندهای ایرانی و خارجی بسیاری اقدام به تولید دوچرخه در سایزهای گوناگون با کارکردهای متفاوت کرده‌اند. در این قسمت به معرفی چند برند تولیدکننده دوچرخه ۲۶ خواهیم پرداخت.

دوچرخه حرفه‌ای 26

برند جاینت  Giant : این برند فعالیت خود را از سال ۱۹۸۱ در تایوان اغاز کرد و کارخانه آن در شهری به نام تایچونگ بنا شده است. این شرکت برای تولید دوچرخه، فریم بدنه‌ها را از آلومینیوم تولید کرد تا وزن سبک‌تری داشته باشند. قیمت دوچرخه سایز ۲۶ جاینت با توجه به نوع و مدل متفاوت است؛ زیرا این شرکت دارای ۵ گروه دوچرخه مختلف است که در هر گروه نیز ۲۶ مدل متنوع وجود دارد. قیمت دوچرخه ۲۶ شهری کمی پایین‌تر و به صرفه‌تر و قیمت دوچرخه‌های کوهستان در همین سایز نسبت به سایر دوچرخه‌ها در همین دسته بالاتر است. جاینت برندی است که نوسان قیمت زیادی را در بین هر دوچرخه در گروه‌های مختلف آن مشاهده خواهید کرد. اگر بخواهیم بهترین مدل دوچرخه حرفه‌ای از برند مشهور جاینت سایز ۲۶ و در سبک کوهستان را نام ببریم، می‌توان به دوچرخه جاینت تالون Giant Talon و همچنین دوچرخه جاینت ATX و دوچرخه جاینت XTC  اشاره کرد.

برند تریک Trek :  این شرکت در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد. به طوری که اکنون این شرکت ۱۷۰۰ نمایندگی در آمریکای شمالی دارد و محصولات خود را به سراسر جهان ارائه می‌کند. محصولات این برند با داشتن فریم‌های محکم و ظاهر زیبا و با دوام برای استفاده در کوهستان و مناطق شهری مناسب است.

برند اسپیشلایزد Specialized :  شرکت تولید‌کننده این محصول آمریکایی است و توسط مایک سینارد به وجود آمد که بیش‌تر دوچرخه‌های تخصصی را تولید می‌نماید. فریم دوچرخه‌های این برند از آلیاژی به نام Fact که از کامپوزیت پیشرفته به دست آمده تولید شده‌اند.

برند ویل هورس Wheel Horse :  تولید‌کنندگان دوچرخه ویل هورس می‌دانند که خریداران از دوچرخه سایز ۲۶ کوهستان چه انتظاری دارند؛ دوچرخه‌های این برند از لحاظ کیفیت کم‌تر از دوچرخه‌هایی که نام بردیم نیست، بلکه از نظر قیمت اقتصادی‌تر و به صرفه است. ترمزهای دیسکی مکانیکی، طوقه آلومینیومی در کنار تایرهای wanda  که بسیار مقاوم هستند، به علاوه گریپ‌های لاستیکی روی فرمان، دوچرخه ۲۶ این برند را به یک محصول باکیفیت تبدیل کرده است.

فروشگاه آریا چرخ

چنانچه قصد دارید دوچرخه سواری را به عنوان یک ورزش فرح‌بخش که برای سلامتی نیز بسیار مناسب است، آغاز نمایید و یا دوچرخه سوار حرفه‌ای هستید و مایلید دوچرخه بهتری را برای خود خریداری کنید، فروشگاه اینترنتی آریا چرخ به آدرس https://arya-charkh.ir/ می‌تواند انواع دوچرخه را در برندهای گوناگون و در سایزهای متنوع به شما عرضه نماید. در این فروشگاه می‌توانید قیمت دوچرخه را از پایین‌ترین قیمت تا بالاترین آن بررسی کرده و خرید خود را انجام دهید.  

عضویت
اطلاع از
guest

6 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مهدی
امتیاز :
     

مدتی بود که به دنبال خرید دوچرخه بودم، این مطلب خیلی کمک کرد.
متشکرم از مقاله خوبی که منتشر کردید.

hasti

ممنون که قیمت ها رو هم درج کردید. در انتخاب خیلی کممک کننده هست.

اصغر

برند جاینت فوق العادس

reza

دوچرخه های خوبی معرفی کردید ممنونم

حانیه

خوب بود ممنون

کرامتی

دوچرخه‌خای آریا چرخ واقعا با کیفیتن