راهنمای خرید ویلا و آپارتمان در شهرک های ساحلی شمال

شاید شما هم همچون خیلی از افراد در رویاهای خود، آرزوی تصاحب یک آپارتمان ساحلی در شمال، با دید کامل به دریا را داشته باشید. می دانید که شمال کشور، به جهت نزدیکی به دریای خزر این امکان بوجود اورده است، و در حال حاضر در طی ساخت و سازهایی، آپارتمان های ساحلی در نوار ساحلی دریای خزر ساخته شدند، و آپارتمانهایی می باشند که با منظره ای رو به دریا، منتظرند تا رویای شما را به حقیقت تبدیل کنند.

در مورد آپارتمان های ساحلی باید بگوییم که، دارای مشتاقان خاصی می باشد، و معمولا کسانی که نمی خواهند درگیر دردسرهای نگهداری ویلا شوند، سراغ آپارتمان های لوکس و لاکچری ساخته شده در کنار دریا و ساحل می آیند، آپارتمان های ساحلی که دید و منظره ای رو به دریا دارند، و خوب است بدانید که آپارتمان های ساحلی در شمال از نظر امکانات، هیچ تفاوتی با ویلاهای ساحلی ندارند، بلکه حتی در برخی مواقع، آپارتمان های لوکس ساحلی از امکانات ویژه تری هم برخوردار می باشند، که شاید ر در هیچ ویلایی دیده نشود.

اگر می خواهید برای خرید آپارتمان های ساحلی یا ویلا در شمال اقدام کنید، باید بگوییم که شهرهایی مثل بابلسر، سرخرود، محمود آباد، نور و سیسنگان، بهترین مناطقی می باشند که می توانید به آنها مراجعه کنید.

نکات خرید آپارتمان در شمال

خوب است بدانید که برای خرید آپارتمان در شمال در زیباترین منطقه مازندران، باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید، و قبل از انجام معامله به آنها دقت و توجه کنید. ما به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

ارتفاع از سطح دریا

موقعیت جغرافیایی منطقه یا به اصطلاح، ارتفاع از سطح دریا، از مهم‌ترین نکاتی است که در خرید آپارتمان ساحلی دارای اهمیت است. خوب می دانید که این آپارتمان‌ها در زمین‌های ساحلی واقع شده اند، بنابراین باید بگوییم که در هر منطقه، ارتفاع از سطح دریا متفاوت و متغیر می باشد. این موضوع هم در شرایط آب و هوایی دارای اهمیت است و هم می تواند در هزینه‌های ساختمان موثر باشد.

 قابل ذکر است که آپارتمان‌های ساحلی ساخته شده در زمین‌هایی با ارتفاع بیشتری از سطح دریا، معمولاً شرایط آب و هوایی شدیدتری را دارند، و اینکه آپارتمان‌های ساحلی در ارتفاعات، شاید برخی محدودیت‌ها را در رفت و آمد را هم تجربه کنند. در ضمن باید بگوییم که اگر نمی خواهید نسبت به خرید آپارتمان ساحلی اقدام کنید، می توانید با خرید ویلا مستقل در یک منطقه ساحلی به هدف خود برسید، که البته آن هم مقررات و اصول ویژه خود را دارد.  .

آپارتمان مطابق با استانداردهای ساخت و ساز باشد

هنگامی که جهت خرید آپارتمان ساحلی در مازندران اقدام می‌کنید، هنگام بازدید از آپارتمان توجه کنید که معماری ساختمان و ساخت و ساز مطابق با اصول استاندارد باشد، و در ضمن بهترین مصالح در سازه آپارتمان استفاده شده باشد. آگاه باشید که بهترین گزینه‌های خرید آپارتمان‌های ساحلی، ساختمان‌هایی می باشند که در مقابل وزش باد شدید و نفوذ رطوبت و بارندگی های فصلی، از مقاومت خوبی برخوردار باشند.

در جریان باشید که مناطق ساحلی، دارای رطوبت بالایی می باشند، بر همین اساس مصالح به کار رفته در آپارتمان‌های ساحلی باید در مقابل سایش، ترک خوردگی یا رسوب گرفتگی و رشد خزه‌ها و گیاهان در نمای بیرونی ساختمان، مقاومت خوبی را از خود نشان بدهند.

طراحی ساختمان

از دیگر نکات مهم که هنگام خرید آپارتمان ساحلی باید مورد توجه قرار بگیرد، و برای اکثر افراد هم دارای اهمیت است، نحوه طراحی ساختمان می باشد، هم طراحی از نظر نمای بیرونی اهمیت دارد و هم طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی مهم است، و همچنین اینکه منظره آپارتمان رو به چه نمایی می باشد هم مهم است. می دانید که افراد با سلایق مختلف برای خرید یک آپارتمان ساحلی اقدام می کنند.

برخی مایل هستند آپارتمان حتما بالکن یا تراسی به سمت دریا داشته باشد؛ بعضی دیگر از تماشای نمای جنگل و کوهستان به اوج لذت می رسند. در هر صورت آنـچه که دارای اهمیت است، این است که آپارتمان ساحلی باید بر اساس بهترین و زیباترین طراحی ساختمان واقع شده باشد، تا بتواند به نحو خوبی مشتریان خرید آپارتمان ساحلی را به سمت خود بکشاند.

این را هم بگوییم که اکثر آپارتمان‌های ساحلی، از طراحی زیبایی برخوردار می باشند، چه از لحاظ نمای داخلی که معمولا بسیار مناسب مورد طراحی قرار گرفته اند و چه نسبت به نمای بیرونی که در حالتی جذاب می باشند. شما این اختیار را دارید که در یک آپارتمان ساحلی، مبلمان و اسباب و وسایل را مطابق با میل خود بچینید و فضا را باب میل خود در جهت حفظ آرامش مهیا کنید.

موقعیت جغرافیایی و مکانی آپارتمان

موقعیت آپارتمان و مکانی که آپارتمان در آن واقع شده است هم از دیگر نکات مهمی می باشد، که در هنگام خرید آپارتمان ساحلی باید در نظر گرفته شود. اگر تمایل پیدا کرده اید که یک آپارتمان‌ ساحلی بخرید، جتما به فاصله ساختمان از ساحل ‌دریا دقت کنید، و اگر طبق روحیات خود تمایل دارید که همیشه با چند قدم پیاده‌روی به ساحل دریا برسید، پس باید مکانی را انتخاب کنید که در کاملا نزدیک دریا قرار گرفته باشد، و خیلی سراغ آپارتمان‌های ساحلی که فاصله بیشتری از ساحل دریا دارند نروید، چرا که در اینصورت باید برای رسیدن به دریا و مشاهده زیبایی های آن مسیری را با خودرو طی کنید.

یک نکته مهمی که در اینجا قابل ذکر است این مطلب می باشد که اگر با هدف اجاره دادن و کسب درآمد از خرید آپارتمان ساحلی وارد این منطقه شده اید، این را بدانید که هرچه ساختمان به ساحل نزدیک‌تر باشد، قیمت اجاره بهای آن هم بالاتر می باشد، و به این معنا که سودآوری بیشتری رای شما دارد. در ضمن بگوییم که مشاهدات نشان داده است که اکثر گردشگران مایل هستند که  در کمترین زمان، جهت مشاهده ساحل دریا و زیبایی‌های طلوع و غروب خورشید در به ساحل دریا برسند.  

امکانات آپارتمان

در نظر گرفتن امکانات آپارتمان هم، مورد دیگری می باشد، که خوب است موقع خرید آپارتمان ساحلی مورد توجه قرار بگیرد. این یک نظر عمومی است و اکثر خانواده‌ها تمایل دارند که در زیباترین آپارتمان‌ها در کنار ساحل اقامت داشته باشند، بنابراین باید گفت که امکانات آپارتمان بسیار حائز اهمیت است. شما باید قبل از خرید آپارتمان ساحلی به مواردی همچون آشپزخانه مدرن و جدید، سرویس بهداشتی و حمام زیبا، اتاق‌های زیبا در داخل آپارتمان، تراس و بالکن مناسب با منظره‌ای رو به دریا یا جنگل و.. توجه کنید.

در هنگام خرید آپارتمان ساحلی، به وجود امکانات رفاهی اطراف ساختمان از جمله دسترسی به فروشگاه مواد غذایی، مراکز خرید، مراکز تفریحی، هم دقت نمایید.

نتیجه گیری

اگر گزینه‌های موجود در مورد خرید آپارتمان ساحلی را مورد بررسی قرار دهید، ویلاهای ارزان قیمت یا آپارتمان‌های مناسب در نزدیک ترین فاصله از دریا را مشاهده می کنید. در کل باید بگوییم که خرید آپارتمان ساحلی در بهترین شهرهای مازندران، کار چندان پیچیده ای نمی باشد، و شما با رعایت نکاتی که در این مقاله برای خرید آپارتمان ساحلی بیان شد می توانید بهترین خرید خود را انجام بدهید، البته ناگفته نماند که حضور یک مشاور املاک با تجربه و مطمئن و همچنین آگاه به منطقه می تواند کمک بزرگی به شما کند.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
املاک رحمتی

چمستان هم یک شهر گردشگری و توریستی است و هم جهت سرمایه گذاری و ساخت و ساز ویلا موقعیت های متنوع و پر سودی را فراهم میسازد. بدون شک تمام مناطق شمالی به علت وجود رشته کوه های البرز و همینطور جنگل های هیرکانی منحصر به فرد به حساب می آیند و این موضوع در رابطه با چمستان هم صدق می کند.
مشاوران املاک رحمتی با تیم مجرب در شهر های چمستان، نور، ایزدشهر، نوشهر، محمودآباد فعالیت دارد و خدمات مختلفی را جهت خرید فروش زمین و خرید فروش ویلا در شمال و مازندران کشور ارائه می دهد.

https://amlakrahmati.ir/چمستان/خرید-ویلا-در-چمستان.html