هر آنچه که باید هنگام خرید ورق استیل ۳۱۶ بدانید!

ورق استیل ۳۱۶ از ترکیباتی همچون نیکل، کروم، کربن، منگنز، فسفر، نیتروژن، سیلیسیم، مولیبدن و… است که مقدار نیکل و کروم از همه بیشتر است.

در صنعت فـلز و فولاد ورق استیل ۳۱۶ از عمده محصولاتی است که استفاده فراوانی داشته و پرفروش است. یکی از بهترین و با تجره ترین شرکت ها در این حیطه شرکت تدبیر تجارت فولاد است که در این راستا با همکاری متخصصین فنی به یاری شما خریداران می آیند تا محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و با مناسب ترین کیفیت و قیمت آن را خریداری کنید.

 

ورق استیل ۳۱۶

 

عناصر آلیاژی / گرید

حداکثر

حداقل

۰.۰۸

کربن

۱۸.۰۰

۱۶.۰۰

کروم

۳.۰۰

۲.۰۰

مولیبدن

۱۴.۰۰

۱۰.۰۰

نیکل

۰.۰۳۰

گوگرد

۰.۰۴۵

فسفر

۲.۰۰

منگنز

۱۰.۰۰

نیروژن

۰.۰۷۵

سیلسیم

 

استقامت ورق استیل ۳۱۶ در برابر انواع خوردگی

خوردگی تنشی

فولادهای زنگ نزن آستنیتی در محیط های هالیدی نسبت خوردگی تنشی حساس هستد. ورق استیل ۳۱۶ به دلیل دارا بودن مولیبدن در ترکیبات در محیط های حساس در برابر خوردگی تنشی به نسبت مقاوم تر است،‌اما همچنان جز آلیاژ های حساس به شمار می رود.

 

خوردگی عمومی

ورق های استیل در برابر اتمسفر از خود مقاومت نشان میدهند که مقاومت ورق استیل ۳۱۶ و ۳۱۶L نسبت به ورق استیل ۳۰۴ بیشتر است. ورق استیل ۳۱۶ در برابر اسید هایی با قدرت تهاجمی و اکسید کنندگی بالا مقاومت کمتری دارند اما این آلیاژ ورق استیل هایی که حاوی نیکل و کروم هستند در برابر محلول های اسید سولفوریک مقاوم تر هستند.

خوردگی شیاری و یا حفره‌ای

فولادهای زنگ نزن آستنیتی که ترکیبات شیمیایی آنها دارای کروم، نیتروژن و مولیبدن است در حضور یون کلرید در مقابل خوردگی شیاری و یا حفره ای مقاومت نشان میدهند.

خوردگی بین دانه‌ای

زمانی که ورق استیل ۳۱۶ در محیطی با دمای ۴۲۷ الی ۸۱۶  قرار میگیرد، مستعد رسوب کاربید های کروم بین مرزهای دانه ای میشود. این آلیاژ حساس زمانی که در محیط های تهاجمی قرار میگیرد، به سمت خوردگی بین دانه‌ای کشش پیدا میکند.

 

جوشکاری در ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ (فولاد ضد زنگ و آستنیتی) بسیار جوش پذیر است و با تمامی روش ها اعم از روش ذوبی و مقاومتی قابل جوشکاری است.

مقاومت در برابر حرارت ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ بصورت متناوب دمایی تا حدود ۹۲۵ درجه سانتیگراد را تحمل میکند.

 

 

سرد شدن و شکل پذیری ورق استیل ۳۱۶

 

این آلیاژ در مرحله آنیل شدن به راحتی تغییر شکل میدهد و تحت تاثیر پرس  کشش قرار میگیرد زیرا در ساختار و ترکیبات شیمیایی خود دارای نیکل است.

کاربرد ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ به علت ساختار و ترکیب شیمیایی و مقاومتی که دارد در میان صنعتگران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد از جمله صنایعی که از ورق استیل ۳۱۶ استفاده می کنند عبارت است از:

  • تجهیزات پزشکی
  • نیمکت آزمایشگاهی
  • مبدل های حرارتی
  • صنعت پتروشیمی
  • صنعت کاغذ سازی
  • پنل های معماری ساحلی
  • نیروی دریایی
  • و…

 

 

فرمول محاسبه وزن ورق استیل ۳۱۶ و دیگر محصولات

 

یکی از عوامل بسیار موثر در تعیین قیمت یک محصول وزن آن است، طبق فرمول زیر میتوانیم وزن محصولات را به دست بیاوریم:

 

وزن ورق استیل=طول*عرض*ضخامت*چگالی آهن(۷.۸۵)

 

 

خرید ورق استیل ۳۱۶

با توجه به کاربرد و فروش ورق استیل ۳۱۶ روش های مختلفی برای خرید و یا مشاهده محصولات وجود دارد که یکی از روش ها، روش خرید اینترنتی میباشد که در همه جا در دسترس است و همه میتوانند در ۲۴ ساعت شبانه روز به مشاهده محصولات بپردازند. همانطور که گفته شد یکی از عوامل موثر در قیمت وزن آن می باشد که مورد دیگری که در قیمت محصول تاثیر دارد وجود عناصری مانند نیکل و کروم است. همچنین قیمت محصولات رده ۳۰ بیشتر از رده ۴۰۰ مباشد.

برای مطالعه بیشتر و خرید بهتر و با کیفیت می توانید به یکی از سایت های فروش ابزارآلات ساختمانی همچون تدبیر تجارت فولاد مراجعه کنید و با متخصصین فنی در ارتباط باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ساسان ابراهیم زاد
امتیاز :
     

سلام کاربرهای ورق ۳۱۶ مورد نیاز بود که بسیار جامع نوشتید