روتین درست مراقبت از مو

همیشه داشتن موهای زیبا و سالم به ژن خوب بستگی ندارد. بدن برای زیست به تغذیه سالم و مراقبت نیاز دارد. در واقع مو نیز همچون دیگر اعضای بدن، برای سلامت و زیبایی به توجه و مراقبت نیاز دارد. بنابراین بهترین نوع مراقبت از مو و راز داشتن موهای درخشان و سالم، داشتن یک روتین درست مراقبت از مو است. در ادامه مقاله به این موضوع بیشتر می‌پردازیم و شما می‌توانید با برخی از برندهای معروف و باکیفیت مراقبت از مو نیز آشنا شوید تا موهایی درخشان و سالم داشته باشید.

مویتان را تمیز کنید

روتین درست مراقبت از مو با شستن صحیح موها شروع می‌شود. تمیز کردن موها به معنای پاک کردن آلودگی، چربی اضافه و سلول‌های مرده از کف سر است، به طوری که چربی و رطوبت طبیعی موها از بین نرود و به بافت مو، ریشه و ساقه آسیب نرسد.

در این صورت پیش از خرید هر نوع شامپویی، شما باید به نوع و جنس موهایتان توجه کنید. برای مثال اگر موهای خشکی دارد و از شامپوی موهای چرب استفاده کنید، ممکن است چربی طبیعی مو از بین برود و موهایتان شکننده‌تر یا دچار ریزش شدید شود.

شامپو گلیس یکی از برندهایی است که نیاز شما را از یک شامپوی استاندارد و مناسب برآورده می‌کند. شاید تصور کنید که هر برند شامپویی تنها به سه جنس مو یعنی موی خشک، موی چرب و موی معمولی تقسیم می‌شود و کاربرد دیگری جزو تمیز کردن موها ندارد. اما تنوع شامپو گلیس به اندازه‌ای است که حتی شما می‌توانید موهای آسیب دیده خود را با این نوع شامپو ترمیم و احیا کنید. بنابراین شما با شامپو گلیس با یک تیر چند نشان خواهید زد و موهایتان تمیز، تقویت و ترمیم می‌شود.

توصیه می‌کنیم شامپو را به تنها به کف سر بزنید و پس از شستن موها، ترکیبات شامپو همراه با آب، روی ساقه مو نیز اثر می‌گذارد. همچنین هنگام شستن مو، از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. چرا که آب داغ به ریشه و ساقه مو و کف سر آسیب می‌رساند و باعث خشکی مو و از بین رفتن چربی مفید و طبیعی موها می‌شود. در نتیجه موها به مرور زمان درخشش و سلامت خود را از دست خواهند داد.

مویتان را نرم و لطیف کنید

در قدم بعدی روتین درست مراقبت از مو شما باید مویتان را نرم و لطیف و البته آبرسانی کنید. معمولا برخی از شامپوها، رطوبت و لطافت موها را بین می‌برند و باعث خشکی و حتی شکنندگی مو می‌شوند. در این صورت یک کاندیشنر مو مناسب و استاندارد کمک می‌کند تا موها احیا شوند.

کاندیشنر یا نرم کننده مو باید با توجه به جنس موهایتان یعنی موی خشک، چرب یا معمولی انتخاب شود. کاندیشنر ساقه موها را رطوبت رسانی می‌کند و مانع شکنندگی، وز یا خشکی موها می‌شود. بنابراین پس از استفاده از شامپو، هنگامی که موهایتان خیس است، مقداری کاندیشنر روی ساقه موهایتان بزنید.

توجه داشته باشید که هرگز کاندیشنر یا نرم کننده مو را به کف سر یا ریشه موها نزنید، چرا که ریشه موها را سست می‌کند و باعث ریزش شدید مو می‌شود. پس از آن، کاندیشنر را به خوبی با آب سرد یا ولرم از روی موهایتان بشویید.

موهایتان را تقویت کنید

همان طور که می‌دانید، بدن برای ادامه حیات به تغذیه سالم نیاز دارد. مو نیز برای سالم و زیبا ماندن باید به درستی تغذیه شود که تغذیه مو از طریق یک ماسک موی خوب امکان پذیر خواهد بود. ماسک مو آدرا یکی از برندهایی است که به تغذیه و تقویت مو کمک بسزایی می‌کند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و جنس مویتان، این ماسک مو که تنوع زیادی برای انواع جنس و حالت مو دارد را تهیه کنید. معمولا ماسک مو آدرا از روغن‌های طبیعی مثل آرگان تهیه می‌شود و انواع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز مو همچون ویتامین E و B5 به مو می‌رساند و باعث قوی‌ و مغذی‌تر شدن ریشه و ساقه موها می‌شود.

اما طرز استفاده از ماسک مو چگونه است؟ پس از آن که کاندیشنر را کاملا از ساقه مویتان شستید، کمی صبر کنید تا آب موهایتان گرفته شود. در این مدت می‌توانید دستی به روی موهایتان بکشید یا اگر موهای بلندی دارید، آب مو را از بالا تا پایین، به آرامی بگیرید.

در واقع هنگامی از ماسک مو استفاده کنید که موها کاملا خیس یا خشک نباشند. بنابراین مقداری ماسک مو به موهایتان بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. در این زمان شما می‌توانید به نرمی موهایتان را از بالا تا پایین شانه کنید تا ترکیبات ماسک مو به کف سر یا ریشه موها نیز برسد و موها تقویت شوند. پس از ۱۰ دقیقه موهایتان را کاملا با آب سرد یا ولرم بشویید تا ماسک مو به خوبی شسته شود و موها تقویت و احیا شوند.

یکی دیگر از برندهایی که باعث آبرسانی موهای آسیب دیده و شکننده می‌شود، ماسک مو کامان است. این نوع ماسک مو یک نوع آبرسان قوی برای ساقه مو است. همچنین ماسک مو کامان برای تثبیت رنگ مو مناسب است و باعث ترمیم و احیای موی آسیب دیده می‌شود.

شما می‌توانید با کمی تحقیق، هر یک از ماسک موهایی که معرفی کردیم را با توجه به جنس مو و نیاز موهایتان تهیه کنید. برای مثال برخی موهای خشکی دارند و باید ماسک مویی تهیه کنند که موها را به خوبی آبرسانی کند. برخی دیگر موهای رنگ شده و آسیب دیده‌ای دارند که می‌خواهید با کمک ماسک مو، مویشان را احیا و ترمیم کنند. برخی دیگر تنها می‌خواهد با کمک ماسک مو، مویشان را ویتامینه کنند. البته برخی از ماسک‌های مو، چندین کاربرد متفاوت دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

مویتان را درخشان کنید

پس از آن که از حمام خارج شدید، هنگامی که مویتان کمی مرطوب است، می‌توانید از سرم مو استفاده کنید. سرم مو کمک می‌‌کند تا موها درخشان و لطیف باقی بمانند. سرم مو برای افرادی که موهایشان پس از حمام و سشوار، وز می‌کند بسیار مناسب است.

بنابراین مقداری سرم مو روی انگشتان دستتان بریزید و با سر انگشت، موهایتان را به نرمی از بالا تا پایین، به سرم مو آغشته کنید. برخی از سرم‌های مو مانع شکننده و وز شدن موها می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید موهایتان سشوار بکشید و حالت بدهید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها