قیمت و معرفی انواع ورق استیل بگیر و کاربرد آنها در کانتر استیل

قیمت و معرفی انواع ورق استیل بگیر و کاربرد آنها در کانتر استیل

 

ورق استیل بگیر چیست؟

ورق استیل بگیر نوعی آلیاژ فولادی است که از آهن، کربن، نیکل، کروم و سایر آلیاژها تشکیل شده است. این نوع فولاد را می توان به دو دسته سری ۳۰۰ و سری ۲۰۰ تقسیم کرد. این نوع فولاد سری ۳۰۰ حداقل ۸ درصد نیکل دارد که اگر فولادهای سری ۲۰۰ دارای قطعاتی از آن باشند، آلیاژهای مقرون به صرفه تری مانند نیتروژن یا منگنز را جایگزین نیکل می کنند. ورق استیل بگیر بیشتر به دلیل دوام در برابر سایش و زنگ زدگی شناخته شده است، بنابراین بیشتر برای مصارف فولاد ضد زنگ استفاده می شود. بیش از ۷۰ درصد از ساختار فولادی را ایجاد می کند و همچنین از یکی از فولادهای زنگ نزن رایج استفاده می کند که معمولاً فولاد درجه ۳۰۴ است.

انواع ورق استنلس استیل و ورق استنلس استیل را می توان بر اساس نوع فولاد ضد زنگ در یک گروه قرار داد.

بر اساس ویژگی های فولاد ۴۳۰، فولادهای ضد زنگ به ۳ دسته طبقه بندی می شوند:

  • ورق های فریتی ضد زنگ مانند گریدهای ۴۰۹، ۴۳۰ و ۴۳۹ که بارزترین آنها ورق استیل ۴۳۰ می باشد.
  • ورق های فولادی ضد زنگ مارتنزیتی مانند ۴۱۰، ۴۲۰ و ۴۴۰
  • دو ورق فولادی ضد زنگ مانند ۲۲۵

ورق استیل بگیر و نگیر و تفاوت های آن ها

آلیاژهای مختلفی برای ساخت ورق های فولادی استفاده می شود، اما همه آنها در یک طبقه بندی به دو نوع ورق فولادی و ورق های غیر زنگ نزن طبقه بندی می شوند. اگرچه طبقه بندی ها و فاکتورهای متنوع دیگری نیز از آنها در بازار موجود است که در مقایسه با این دو گروه از ورق های فولادی از قیمت کمتری برخوردار هستند و این دو نوع از پرمصرف ترین انواع ورق های فولادی در مشاغل مختلف می باشند.

تفاوت بین ورق فولادی بگیر و نگیر را، مقدار ماده استفاده شده در آن تعیین می کند. ورق استیل بگیر حاوی مقدار زیادی کروم در ساختار خود است و از طرفی ورق استیل نگیر در فرمولاسیون خود از این ماده بسیار کمتر استفاده کرده است. یکی دیگر از تفاوت های بین ورق های فولادی گیر و غیر گیر، خاصیت مغناطیسی آنها است. نوع مغناطیسی آن خاصیت مغناطیسی دارد و توسط آهنربا جذب می شود، اما نوع غیر مغناطیسی توسط آهنربا جذب نمی شود و خاصیت مغناطیسی ندارد.

تفاوت قیمت در استیل بگیر و نگیر

قیمت ورق استیل نسبت به قیمت ورق استنلس استیل با اختلاف بسیار کمی بالاتر است. و در دسته بندی کلی catch sheets کاربرد بیشتری دارند.

در بسیاری از موارد و برای مصارف مختلف، انواع ورق های فولادی ضد زنگ فریتی هستند زیرا ترکیب شیمیایی آنها حاوی مقادیر زیادی فریت است. لازم به ذکر است که بیان فریت ترکیبی از عناصر دیگر و آهن است. در واقع از ترکیب ساختار کریستالی فریتی با آهن ورق های فولادی ضد زنگ فریتی تولید می شود.

به عبارت دیگر، ساختار دانه ای یا کریستالی فریت به این نوع ورق ها خواص مغناطیسی خوبی می دهد. مسلما ورق های فریتی با عملیات حرارتی سخت می شوند و همچنین مقاومت نسبتا بالایی در برابر ترک خوردگی و تنش دارند.

ورق استیل ۴۱۰

ورق استیل ۴۱۰ یک آلیاژ ضد زنگ با ساختار مارتنزیتی است و ترکیبی از خواص مقاومت در برابر خوردگی خوب همراه با استحکام و سختی بالا را ارائه می دهد. این آلیاژ در هر دو شرایط آنیل شده و سخت شده تحت تاثیر میدان های مغناطیسی قرار می گیرد. بنابراین در دسته ورق های فولادی نیز طبقه بندی می شود. طیف گسترده ای از ویژگی ها و خواص ورق استیل ۴۱۰ را می توان با استفاده از روش های مختلف عملیات حرارتی توسعه داد. استفاده از این آلیاژ در کاربردهایی که نیاز به مقاومت خوردگی متوسط ​​و خواص مکانیکی بالا دارند ایده آل است. از جمله این کاربردها می توان به ساخت فنر تخت، کارد و چنگال، ظروف آشپزخانه و انواع ابزار اشاره کرد. ورق فولادی ۴۱۰S نیز با انجام برخی اصلاحات روی آلیاژ ۴۱۰ ساخته شده است. افزودن مقادیر کم تیتانیوم به این آلیاژ، تشکیل فاز آستنیت را در دماهای بالا به حداقل می رساند و در نتیجه سختی پذیری آلیاژ محدود می شود. هنگامی که آلیاژ به سرعت بالاتر از دمای بحرانی خنک شود، نرم و انعطاف پذیر می شود.

قیمت ورق استیل ۴۱۰

قیمت ورق استیل ۴۱۰ در مقایسه با ورق فولادی ۴۱۰S به دلیل محتوای کمتر عناصر آلیاژی نسبتاً ارزانتر است. البته نباید از وجود مقدار مشخصی عنصر تیتانیوم در ترکیب شیمیایی گرید ۴۱۰S غافل شد. به همین دلیل است که قیمت ورق فولادی ۴۱۰S در مقایسه با گرید ۴۱۰ گرانتر است. هر دو آلیاژ ۴۱۰ و ۴۱۰S دارای خواص مغناطیسی هستند و به همین دلیل به عنوان فولادهای ورق نیز شناخته می شوند و هنگامی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند تحت تاثیر میدان های مغناطیسی و آهنربا قرار می گیرند. این آلیاژ معمولاً در ضخامت های ۱۵ و ۲۰ میلی متر و یک سطح مات خشن صیقلی موجود است.

قیمت ورق استیل ۴۳۰

قیمت ورق استیل ۴۳۰ مانند اکثر محصولات متفاوت است و این تغییرات عمدتا بر اساس حجم عرضه و تقاضا تعیین می شود. اگر عرضه کم باشد، قیمت محصول بسیار بالاتر از حد معمول خواهد بود. میزان عرضه و تقاضا بر قیمت ورق استیل ۴۳۰ تاثیر می گذارد زیرا فروشندگان این آلیاژ در صورت مشاهده افزایش تقاضا قیمت آن را افزایش می دهند. قوت یا ضعف صنایع، هزینه مواد تولیدی، هزینه حمل و نقل و اینکه در چه فصلی از سال هستیم از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت این آلیاژ است. تولید ورق فولادی ۴۳۰ فرآیند پیچیده ای است که نیاز به تجربه و تکنیک دارد. این آلیاژ عمدتاً از ضایعات فولاد ساخته می شود. اگر این منابع محدود باشد، قیمت آلیاژ افزایش می یابد. هزینه انرژی نیز در این زمینه تاثیر زیادی دارد زیرا برای ذوب فولاد به حرارت زیادی نیاز است. تولید فولاد ضد زنگ می تواند تحت تاثیر تعطیلات و شرایط آب و هوایی در فصول مختلف باشد. نتیجه این موضوع در امر حمل و نقل مواد موثر بوده و می تواند هزینه حمل و نقل آنها را افزایش دهد. همه این موارد به همراه برخی اجزای دیگر قیمت ورق استیل ۴۳۰ را تعیین می کند.

یکی از کاربرد های ورق استیل ۴۱۰ و ۴۳۰ در ساخت کانتر استیل است. کانتر استیل که بیشتر در رستوران ها و سلف سرویس ها استفاده می شود باید بتواند غذا را برای مدت طولانی گرم نگه داشته بدون اینکه مواد مضر آن وارد مواد غذایی شود. ورق استیل ۴۱۰ و ۴۳۰ هم مقاومت بالایی در برابر گرما داشته و هم قابلیت نگه داشتن گرما را در خود دارد.

گروه فـلز کالا در حدود سه دهه سابقه کار در ارایه انواع ورق استیل همراه شماست. برای خرید ورق استیل ۴۱۰ و ۴۳۰ می توانید به سایت https://felez.org/ مراجعه نمایید و یا برای مشاوره با متخصصان ما با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۲۲۰۱۱۶۲۰

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها