انتخاب اندازه سرامیک های کف و بدنه

انتخاب اندازه سرامیک ها به چه شکلی است؟

هنگام انتخاب کاشی و سرامیک علاوه بر طرح و رنگ باید به سایز آن نیز توجه کرد زیرا قسمت اصلی کاشی و سرامیک زیبا اندازه و هماهنگی با آن است. در این مقاله نحوه یافتن سرامیک و کاشی مناسب فضای مورد نظر خود را توضیح می دهیم و سپس سرامیک ۶۰*۳۰ و ۹۰*۳۰ را با هم مقایسه می کنیم.

اندازه کاشی و سرامیک چه تاثیری بر زیبایی نهایی دارد؟

وقتی صحبت از کاشی و سرامیک می شود، بخش مهمی از کار اندازه سرامیک و چیدمان آن است. برای مثال می توانید از کاشی های کوچکتر و ریزتر استفاده کنید یا از سرامیک های بزرگتر استفاده کنید و اندازه محل مورد نظرتان را بزرگتر نشان دهید. از طرفی راه دیگر این است که کاشی ها و کف در اندازه های مختلف را با هم ترکیب کنید و آنها را به دلخواه بچینید.

استفاده صحیح از کاشی و سرامیک با تناسب مناسب می تواند تاثیر زیادی بر فضای کلی مورد نظر شما داشته باشد. بیایید این را با یک مثال توضیح دهیم:

زمانی که قصد دارید قسمتی از خانه را کاشی یا سرامیک کنید، باید عملکرد آن قسمت را در انتخاب خود در نظر بگیرید، به عنوان مثال، این سرامیک برای آشپزخانه، پذیرایی، حمام یا دستشویی است. کاشی و سرامیک سایز بزرگ فضای مورد نظر شما را بزرگتر نشان می دهد و از طرف دیگر برعکس آن نیز صادق است و زمانی که قصد کاشی کاری یا سرامیک کاری فضای وسیعی را دارید می توانید از کاشی و سرامیک با اندازه های کوچکتر استفاده کنید تا برخی از قسمت ها خالی شوند. چشم ها کمتر دیده می شوند.

چیدمان کاشی ها و سرامیک های سایز کوچک می تواند بسیار متفاوت از سرامیک های بزرگ باشد و فضایی شاد و صمیمیت به شما بدهد، اما باید در نظر داشته باشید که از  سرامیک کف ۲۵×۲۵ در فضایی کوچک مانند یک پذیرایی کوچک استفاده کنید. پس از مدتی چشمان خود را خسته کنید و فضای خود را بیش از حد تنگ جلوه دهید. از طرفی استفاده از سرامیک های بزرگ مانند ۹۰*۳۰ گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک نیست و باعث می شود فضای شما مرده، کوچک و خسته کننده به نظر برسد. به فکر هزینه بالا نیز نباشید چون قیمت سرامیک درجه ۳ نسبت به دیگر درجه بندی ها مناسب تر است.

نکته مهم دیگری که در انتخاب اندازه کاشی و کاشی باید به خاطر داشته باشید این است که شیبی که برای شما ایجاد می شود ارتباط مستقیمی با ابعاد کاشی های کف و اندازه فضای مورد نظر شما دارد. به عبارت ساده، وقتی مساحت منطقه مورد نظر شما زیاد است، به راحتی می توانید از سرامیک های سایز بزرگ استفاده کنید و شیب اولیه و مناسبی داشته باشید. همچنین زمانی که متراژ مورد نظر مساحت کمی دارد باید ابعاد کف سرامیک خود را انتخاب کنید تا مشکل شیب نداشته باشید یعنی از سرامیک هایی با ابعاد کوچکتر استفاده کنید.

آیا سرامیک ۳۰*۶۰ محبوب تر از ۹۰*۳۰ است؟

با توجه به آنـچه در قسمت قبل گفته شد، این روزها محبوبیت ملاک انتخاب خوبی نیست و وقتی معیارهای خرید خود را به میزان محبوبیت این سرامیک یا کاشی در میان سایرین پایین بیاورید، پس از مدتی خانه خود را خواهید داشت . نکته مهم در این زمینه این است که خانه شما ابتدا باید با سلیقه شما مطابقت داشته باشد و سپس زیبایی درازمدت خود را از دست ندهد و از مد نیفتد.

اگر بخواهیم تمام کلماتی را که در این مقاله گفتیم خلاصه کنیم: «وقتی می‌خواهید کاشی یا سرامیک را انتخاب کنید، باید تعادلی بین کارایی و زیبایی پیدا کنید، پس بله، همه طرف‌های کاشی یا سرامیک. روی آن کار کرد.علاوه بر این کارشناسان ما در کالاساخت آماده مشاوره رایگان در زمینه خرید کاشی و سرامیک هستند، بنابراین سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

kalasakht.com

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها