پارتیشن شیشه ای | پارتیشن شیشه ای چیست؟ و انواع آن

شهر پارتیشن به عنوان منبعی وسیع و قابل اعتماد می تواند در زمینه خرید و انتخاب پارتیشن مورد نظرتان از جمله پارتیشن های شیشه ای برای شما همراهان عزیز نقش موثری داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به مشخصات و قیمت پارتیشن شیشه ای و انواع آن با شهر پارتیشن همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که افراد در جوامع امروزی دچار آن شده اند، محدودیت فضای در اختیار است. با توجه به گرانی ساختمان های مسکونی و تجاری، دیگر نمی توان با فراق بال نسبت به خرید محیطی با ابعاد دلخواه اقدام نمود. لذا ناچار به بهره گیری حداکثری از فضاهای داخلی هستیم.

برای دست یافتن به این سطح از کارایی، نیازمند استفاده از متریال های خاصی نظیر پارتیشن شیشه ای هستیم. این المان به دلیل اینکه مانع عبور نور نمی شود و به آسانی نصب می گردد، طرفداران زیادی دارد. مقرون به صرفه بودن و برخوردای از قابلیت جابه جایی قطعات پارتیشن نیز عوامل دیگری هستند که استفاده از این عنصر را در ساختمان ها روز به روز بیشتر می کنند.

پارتیشن شیشه ای

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با ورود به یک مجموعه با دیدن اتاق های شیشه ی شگفت زده شوید. چرا که علی رغم حضور تعداد زیاد کارکنان، سکوت در محیط جریان دارد و هیچ محدودیت بصری شما را آزار نمی دهد. شما می توانید به راحتی تا آخرین لایه محیط را از نظر گذرانده و بخش مورد نظر یا فرد دلخواه خود را پیدا کنید. 

پارتیشن های شیشه ای که دکوراسیونی مینیمال ایجاد می کنند به راحتی قابل تجدید نظر در مکان قرار گیری هستند و افراد می توانند با صرف کمترین زمان و هزینه، چیدمان جدیدی برای قطعات شیشه ای پارتیشن ایجاد کرده و نیازهای خود را برآورده سازند. حضور نور طبیعی در این گونه فضاها گرما بخش محیط است و حس آرامش را به کاربر منتقل می کند. در حقیقت می شود گفت که ورود پارتیشن های شیشه ای به دنیای ساخت و ساز، راهکاری است که بشر برای خلاصی از مشکل فوق الذکر برای خود دست و پا کرده است.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه ای مولفه ای است که برای تفکیک و جداسازی فضاهای بزرگ به ابعاد کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد. این پارمتر امروزی از نظر بصری جلوه مدرنی به فضا می دهد و برای استفاده از آن نیازی به فکر کردن در رابطه با محل قرار گیری پنجره ها و تامین نور وجود ندارد. چرا که نور به راحتی از قطعات عبور کرده و به تمام اتاق های ایجاد شده توسط پارتیشن می رسد.

نوع شیشه های به کار رفته در این عناصر مانع از عبور صداهای کمتر از ۴۷ دسیبل می شوند و می توان گفت که پارتیشن های شیشه ای خود به نوعی عایق صدا نیز هستند. بر روی شیشه های پارتیشن می توان از طرح های سند بلاست استفاده نمود و یا نشان تجاری مجموعه را بر روی آن حک کرد. پارتیشن های شیشه ای به دلیل برخورداری از شیشه های سکوریت ضخیم، نشکن هستند و در مقابل ضربات احتمالی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. حتی در صورت بروز حوادث و شکستن شیشه ها، قطعات حاصل گوشه های تیز نداشته و به افراد حاضر در محیط آسیب نمی زنند. لذا می توان گفت که این المان ها به لحاظ ایمنی نیز مطلوب هستند.

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند و افراد می توانند فراخور نیاز خود بهترین گزینه را از میان مجموعه پارتیشن های شیشه ای موجود انتخاب کنند. به طور کلی پارتیشن های شیشه ای یا فریم دار هستند و یا فریم لس. انواع پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس جذابیت بصری بیشتری برای مخاطب دارند و در نقطه مقابل پارتیشن های فریم دار از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. نوع فریم مورد استفاده در پارتیشن ها نیز می تواند متغیر باشد. آلومینیوم، چوب و … متریال هایی هستند که می توان برای ساخت پارتیشن شیشه ای فریم دار از آن استفاده نمود. حُسن پارتیشن فریم لس به این است که هیچ مانعی برای عبور نور ایجاد نمی کنند اما انواع فریم دار بسته به طرح منتخب، می توانند مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورند.

همچنین پارتیشن ها می توانند ثابت یا متحرک در نظر گرفته شوند. اگر چه تغییر مکان در هر دو نوع پارتیشن امکان پذیر است اما انواع متحرک آن برای جا به جایی نیازمند حضور تکنسین های متخصص نیستند و به راحتی می توان آنها را به مکان های مختلف و دلخواه منتقل نمود.

شیشه های بکار رفته در ساخت پارتیشن می تواند یک جداره یا دو جداره در نظر گرفته شود. انتخاب از میان این دو حالت وابسته به درخواست کارفرما است اما انواع دوجداره پارتیشن های شیشه ای یک سر و گردن بالاتر از پارتیشن های تک جداره هستند.

برای آشنایی با انواع پارتیشن های موجود در سطح کشور می توانید با شهر پارتیشن همراه باشید و انتخابی به صرفه و مناسب را به انجام برسانید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها