مصاحبه با بنیان گذار فروشگاه گانودرما مارکت، کارآفرین نمونه حوزه تولید

بسیاری از افراد نام قارچ گانودرما، قارچ شیتاکه یا قارچ دم بوقلمون را شنیده اند اگر دوست دارید با یکی از کارآفرینان این حوزه آشنا شوید و بدانید یک جوان موفق چگونه توانسته در مدت زمان کوتاهی به یک کارآفرین موفق در زمینه پرورش قارچ های دارویی تبدیل شود این مصاحبه را دنبال کنید.

خودتان را معرفی کنید؟

با سلام زهرا برید بای آقائی هستم ۲۶ ساله و متولد شهر مشهد، دارای دیپلم ریاضیات

پیش از شروع گانودرما مارکت به چه حرفه ای مشغول بودید؟

من شغل های متنوعی داشتم با اینکه یک خانم بودم از بچگی شروع کردم پول درآوردم و این برام لذت بخش ترین کار بود، تو مدرسه کلیپس و گل سر درست می کردم توی مدرسه می‌فروختم از ۱۲ سالگی به صورت حرفه ای خیاطی رو یاد گرفتم، لباس می‌دوختم و توی مدرسه می‌فروختم.

به مدت دو سال بازاریابی شبکه ای کار کردم که خیلی چیزها یاد گرفتم و بعد یک کارگاه خیاطی تاسیس کردم.

 یک سال هم سوپروایزر یک فروشگاه بزرگ بودم بعد با یک عمده فروش که آشنا شدم و یک سال هم کار دفترداری کردم، سال ۹۸ تصمیم گرفتم کسب و کار خودم رو شروع کنم و وارد کار تولید قارچ گانودرما شدم و فروشگاه گانودرما مارکت رو راه اندازی کردم.

چگونه تیم خود جمع آوری کردید؟

به دنبال افرادی بودم که توانایی فروش و بازاریابی داشتند، بسیاری از افرادی این توانایی رو دارن ولی نمیدونن و ازش استفاده نمیکنن این افراد رو باید پرورششون داد، این افراد برای تیم عالی هستن من افراد زیادی رو استخدام کردم و آموزش دادم، کم کم اون نیروهایی که میخواستم رو از بین صد ها نفر پیدا کردم و تیم خودم رو ساختم.

چگونه تیم خود را با انگیزه نگه می دارید؟

قطعا تولید محصول خوب و رسوندن این محصول به دست مشتری به تیم من انگیزه ی زیادی تزریق می کنه.

چطور وارد کار تولید قارچ گانودرما شدید؟

ابتلای من به یک بیماری سبب شد با قارچ گانودرما آشنا بشم که به پیشنهاد دوستانم یک دوره شش ماهه از قارچ گانودرما خوردم مشکلم برطرف شد به این قارچ پرخاصیت ایمان آوردم انگار که معجزه بود و به خواص این قارچ علاقه مند شدم.

در حال حاضر بیشتر در مورد چه چیزی درباره ی قارچ گانودرما هیجان زده هستید؟

تاثیر معجزه آسای این قارچ بر روی بیمارانی که سال های سال دنبال دارو برای درمان خودشون بودن اما تونستند با این قارچ نتیجه مطلوب کسب کنند و زمانی که من وارد سالنم میشم و نظاره گر رشد قارچ ها میشم واقعا برام هیجان انگیزه که تونستم یکی از تولید کننده های موفق قارچ های دارویی باشم.

چه اشتباهاتی وجود دارد که آرزو می کردید از آن اجتناب کنید؟

اشتباهاتی که انسان در مسیر کاریش براش اتفاق می افته جزئی از مسیر رشدش هست و همه اون ها دارای نکته ای هستن که انسان می تونه با توجه به اون ها امکان موفقیتش رو بیشتر کنه من اشتباهی رو نمی بینم که بخوام ذکر کنم همه ی اون ها مثبت و سازنده بودن و در هر کدومش نکته ای وجود داشته.

چگونه کسب و کار خود را بازاریابی می کنید؟

اول باید تبلیغات درست و هوشمندانه انجام داد و بعد باید محصول رو به درستی به مشتری معرفی کرد. بهترین و با کیفیت ترین محصول وقتی درست معرفی نشه کسی نمیتونه بفهمه که این محصول به دردش میخوره تا اون رو بخره!

یک فرمول داره این کار اینه که جواب این سه سوال رو بدونید:

چرا مشتری باید این محصول رو بخره؟ چرا باید از من بخره؟ چرا باید الان از من بخره؟ با جواب دادن به این سوال ها می تونید خودتون بسنجید که آیا می تونید محصول تون بفروشید.

همین طور دوستان باید فقط به این نکته توجه داشته باشن که موفق شدن توی کار تولید فقط بسته به ایجاد بازار فروش برای محصول داره یک تولید کننده خوب اول یک فروشنده خوبی باید باشه.

چگونه کسب و کار خود را شروع کردید؟

خب مهم ترین بخش پرورش قارچ گانودرما فراگیری اصول علمی اون هست من در دانشگاه فردوسی مشهد دوره های لازم رو دیدم و بعد از گذروندن دوره های علمی شروع به کار عملی کردم در حین کار با آزمون و خطا و کمک اساتید مختلف این حوزه اشکالاتم رو رفع می کردم تا بتونم محصول با کیفیتی تولید کنم.

سه عادت مهم برای یک کارآفرین موفق چیست؟

راستی، پشتکار و عاقلانه تصمیم گرفتن سه عادت مهم هستند که هر کار آفرین باید در خودش نهادینه کنه.

جنبه مورد علاقه شما از کارآفرینی چیست؟

وقتی تبدیل به یک کارآفرین میشی اعتماد به نفست هم افزایش پیدا می کنه و می تونی بهتر برای حرکت در این مسیر سخت قدم برداری در این حوزه نه تنها دستگیر خودت هستی بلکه با ایجاد کار برای افراد دیگه برای اون ها هم سبب خیر و برکت میشی.

بزرگترین چالش شما در تولید قارچ چه چیزی بوده؟

مقاومت در برار حرف هایی که منفی و انرژی شما را کاهش می دهند و تو رو باز می دارن که اول هر کاری با این افراد رو به رو می شی و یکی از بزرگترین چالش ها مقاومت در برابر چنین تفکراتی هستش.

کارآفرینی که بزرگترین نمونه و الهام بخش شماست کیست و چرا؟

بیل گیتس، وقتی یک نفر قصد کارآفرینی داره باید تو خیلی ازکارها ریسک بکنه و من به نظرم یکی از افرادی که میشه گفت ریسک های بزرگی برای رسیدن به موفقیت داشته ایشونه به نظرم خوبه که کار آرفرینان موفق به زندگی نامه اش رجوع کنند.

چه توصیه ای به کارآفرینان تازه کار دارید؟

زمان بگذارید و بازار محصولتون خوب بررسی کنید تا بدونید که چطور باید توی مسیر قدم بذارید چون اگر هیجانی وارد بازار و تولید محصول بشید امکان اینه که شکست بخورید زیاده.

چه چیزی باعث می شود که گانودرما مارکت از رقبای شما متمایز شود؟

مشاوره دقیقی که به مشتری هام ارائه میدم باعث شده که روز به روز به تعداد مشتری هام اضافه بشه و کمتر کسی این زمان رو به مشتری هاش میده تا به طور کامل متوجه نیاز های مشتری هاش بشه.

بزرگترین شکست شما چه بود و چگونه از آن نتیجه گرفتید؟

بزرگترین شکستم توجه به افرادی بود که پیشنهاد های پوچ می دادند تا ترغیبم کنن محصولات بیشتری تولید کنم همیشه این نکته رو فراموش نکنید که صد در صد روی آدما حساب باز نکنید.

در حال حاضر چه تعداد محصول ارائه می کنید؟

فعلا ۴ مدل محصول دارم که شامل قارچ های گانودرما، شیتاکه و دم بوقلمون یا ترکی تیل هست همچنین قهوه ی گانودرما به سبد محصولات مون اضافه شده و مشتری های عزیز می تونید با مراجعه به سایت گانودرما این محصولات و خریداری کنید.

لطفا کمی از خواص قارچ گانودرما برامون بگین؟

قارچ گانودرما از قارچ های دارویی پر خاصیته و این قارچ همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی، بهبود سرطان و افزایش اثر بخشی در درمان های سرطانی و بهبود پروستات می شه ما قارچ گانودرما رو در سایتمون بصورت قارچ گامل و قارچ آسیاب شده ارائه می دیم که می تونید برای خرید قارچ گانودرما به ganoderma-market.com مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها