هر آنچه باید از بالابر زنجیری و وینچ زنجیری بدانید!

امروزه در کنار پیشرفت های مختلف در صنعت، شاهد برآورده شدن نیازهای اساسی انسان بوده ایم. با توسعه ابزارهای صنعتی و تجهیزات مختلف، نیازهای مردم در صنعت برآورده شده که از جمله آن ها، وجود ابزارهایی مانند بالابر زنجیری یا وینچ زنجیری که قابلیت حمل بارهای سنگین را دارند، راه را برای این تغییرات هموار کرده است. بالابر زنجیری قادر به حمل و جابه جایی اجسام از وزن ۵۰۰ کیلو تا ۱۵ تن را دارند که یکی از مهم ترین ویژگی آن ها در صنعت است. در ادامه می خواهیم درباره این جرثقیل کوچک و قدرتمند بیشتر بدانیم.

بالابر زنجیری و وینچ زنجیری

بالابر زنجیری چیست؟

بالابر زنجیری به دو نوع برقی و دستی تقسیم می شود. در جرثقیل دستی یک زنجیر از داخل چندین زنجیر عبور می کند و از طریق چرخ دنده ها نیروی لازم برای حرکت جسم ایجاد می شود. اما در نوع برقی از موتور به عنوان مولد این نیرو استفاده می شود. طراحی و عملکرد بالابرهای دستی مطمئناً ساده‌تر از بالابرهای برقی است. علاوه بر این، این بالابرها سبک هستند. بنابراین حمل و نقل آنها آسان است. از طرفی استفاده از وینچ زنجیری برقی آسان و سریع است. اپراتور ها با استفاده از وینچ زنجیری برقی می توانند اجسام را سریع تر جابه جا کنند.

نگهداری و سرویس بالابر زنجیری- وینچ زنجیری

بالابرزنجیری دستی یا برقی روش های نگهداری متفاوتی دارند. در واقع، نمی توانید انتظار داشته باشید که بالابر دستی یا برقی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری باشد. با این حال، وینچ زنجیری می ‌توانند از صد کیلو تا ده تن بار را حرکت دهد. بنابراین سرویس این وینچ زنجیری از جهات مختلف ضروری است. معمولاً گفته می شود که این سرویس هر ۶ ماه یکبار الزامی است.

این سرویس می تواند شامل موارد ساده ای مانند تمیز کردن و روغن کاری تا موارد پیچیده تر مانند بررسی موتور و روغن آن باشد. البته می توان در نظر گرفت که کار در نوع دستی کمی راحت تر است. چک کردن زنجیر و بررسی چرخ دنده یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. اما در نوع  بالابر زنجیری برقی کار تا حدودی پیچیده تر است.

سرویس بالابر زنجیری- وینچ زنجیری

همانطور که گفتیم در نوع برقی معمولا از وسیله ای به نام وینچ استفاده می شود. تکنولوژی تولید وینچ زنجیری بسیار پیچیده است. بنابراین نمی توان انتظار داشت که تعمیر این دستگاه ها آسان و ارزان باشد. بنابراین در مورد وینچ های برقی باید به سرویس دوره ای اهمیت بیشتری بدهید.

اگر اینبالابرها  در مکان هایی که محیط مرطوب، گرم یا روغنی است کار می کنند، بهتر است زمان دوره سرویس را کوتاه کنید. به این ترتیب امکان آسیب دیدن دستگاه بسیار کم است.

کاربرد وینچ زنجیری دستی

  1. حذف قطعات شکسته یا آسیب دیده در کارگاه.
  2. متعادل کننده برای کار با ماشین هایی مانند مته های کاری
  3. بارگیری آسان در کارگاه یا سوله
  4. نگهداری و مراقبت از قطعات جوش داده شده.
  5. انتقال ظریف ترین کارها به محیط کوره ای، سندبلاست و..
  6. نصب قطعات بر روی ماشین های تراش، فرز، تبر سنگ، دریل و سایر ماشین های صنعتی.

آشنایی با مهم ترین ویژگی های جرثقیل سامسونگ

زمانی که برند سامسونگ روی این محصول قرار می گیرد، می توان گفت که با بهترین ها در نوع خود در بازار روبرو هستیم. به طور کلی اکثر ما سامسونگ را با محصولات مختلفی مانند لوازم خانگی و گوشی های هوشمند می شناسیم. جرثقیل سامسونگ یکی از شعبه های این گروه و یک برند معتبر کـره ای است که فقط جرثقیل زنجیری را طراحی و تولید می کند. بنابرین می توان گفت وینچ زنجیری یا جرثقیل سامسونگ بهترین نوع در زمینه طراحی و تولید هستند.

جرثقیل سامسونگ

جرثقیل سامسونگ برقی خواص بی نظیری دارند. با وجود کیفیت ساخت بالا، این وینچ ها با ترمزهای برقی یا مغناطیسی سریع و دو طرفه طراحی و ساخته می شوند. توجه داشته باشید که ترمز با قطع برق از کار نمی افتد و شکل نهایی خود را حفظ می کند. پس می توان گفت سامسونگ سعی کرده از نظر امنیت همه چیز را به خوبی بسنجد. این وینچ ها از پایداری و مقاومت زنجیره ای بالاتری نسبت به سایر انواع وینچ ها برخوردارند. حرکت عمودی بدون انحراف و سرویس و نگهداری آسان از دیگر ویژگی هایی است که باعث شده بسیاری در بازار جرثقیل سامسونگ را برای استفاده در صنعت انتخاب کنند.

لطفا توجه داشته باشید که با توجه به نیاز خود وینچ زنجیری را انتخاب کنید. به عبارت دیگر، شما باید یک وینچ را بر اساس آنچـه می خواهید حرکت دهید انتخاب کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها