آموزش رباتیک برای دانش آموزان

آموزش رباتیک برای نوجوانان یکی از هیجان ‌انگیزترین آموزش‌ ها به شمار می ‌رود. رباتیک برای کودکان و دانش ‌آموزان جالب و جذاب است. چرا که آن‌ ها در تعامل مستقیم با دو روش الکتریکی و مکانیکی احساس راحتی می ‌کنند. آموزش علوم پایه، فناوری، ریاضی و مهندسی برای آماده‌ سازی دانش ‌آموزان بسیار ضروری است. دلیل آن این است که جهان امروز مدام درحال تغییر کردن است. رباتیک مهارت ‌های قرن حال را مانند برنامه ‌نویسی یا مهندسی به شکل سرگرم‌ کننده و جالبی به دانش‌ آموزان آموزش می ‌دهد. دانش آموزان علاوه ‌بر علوم پایه، فناوری، ریاضی و مهندسی، موارد دیگری را می‌ توانند از کلاس ‌های رباتیک فرا بگیرند. در ادامه پنج مزیت آموزش رباتیک را شرح خواهیم داد.

رباتیک می ‌تواند احساسات دانش‌ آموزان را پرورش دهد

کودکان در کلاس درس روش‌ های مختلفی از یادگیری را کشف می ‌کنند. احساسات و علایق دانش ‌آموزان در موضوعاتی که قبلا با آن رو به رو نشده ‌اند، پیوسته درحال ‌رشد می ‌باشد. برخی از کودکان بعد از آموزش رباتیک می ‌توانند اجزا لوازم ‌خانگی را از هم جدا کنند، چون به مکانیک علاقه ‌مندی پیدا کرده ‌اند. برخی دیگر نیز علاقه مند به چاپ و برنامه ‌نویسی سه بعدی می شوند. رباتیک زمینه ‌ای را در اختیار کودکان قرار می‌ دهد، تا مسیر یادگیری خودشان را ترسیم و طی کرده و خودشان را آزمایش کنند.

رباتیک دانش آموزان را به رهبری قوی تبدیل می کند

هنگام کار با ربات توسط دانش ‌آموزان وادار به انجام حرکات و وظایف مختلف می ‌شوند. در این حالت نقاط قوت دانش آموزان شروع به درخشش و نمایان شدن می ‌کند. هنگام کار و مونتاژ ربات بین اعضای تیم میتوان متوجه شد که بعضی از دانش‌آموزان در صحبت کردن بسیار عالی و شیوا عمل می کنند. از طرف دیگر برخی دانش ‌آموزان به صورت کلامی فعالیت ندارند و در پشت صحنه عمل می‌ کنند. به‌ طور مثال برنامه ‌نویسی را برعهده دارند یا نظارت می‌ کنند تا تیم به‌ درستی در مسیر خود حرکت کند.

دانش ‌آموزان از طریق کار تیمی نحوه رهبری و مدیریت را فرا می ‌گیرند. آن ها می ‌دانند که چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و ایده ‌های خود را ارائه دهند. توانایی ارتباط برقرار کردن با یکدیگر و استفاده از نقاط قوت فردی در طول زندگی دانش ‌آموزان بسیار ضروری می ‌باشد. اهمیت این ‌موضوع به نوع شغل آن‌ ها مربوط نمی ‌شود و این موضوع برای هر شغلی حائز اهمیت است.

رباتیک نحوه برقراری ارتباط در پلتفرم ها و رسانه ‌های مختلف را آموزش می دهد

رسانه ‌های اجتماعی از مهم‌ ترین بخش‌ های زندگی روزمره هر فردی است. استفاده از آن برای دانش ‌آموزان امری طبیعی و مهم به شمار می ‌رود. رسانه ‌های اجتماعی علاوه ‌بر مزایای خوبی که دارند خطراتی نیز شامل می ‌شوند. رباتیک علاوه ‌بر آنکه به دانش‌ آموزان چگونگی برنامه ‌نویسی را یاد می ‌دهد، به آن‌ها کمک می‌ کند که چگونه یک توییت را ارسال کنند یا چگونه در یک وبلاگ بنویسند. دانش ‌آموزان از طریق آموزش رباتیک چگونگی برقراری ارتباط از طریق پلتفرم ‌ها را فرا می‌ گیرند. همچنین آن ها مخاطبان رسانه ‌های مختلف را درک می‌ کنند. انجام این اقدامات یکی از مهارت‌ های حیاتی و ضروری زندگی هر فرد می ‌باشد. همه ما صرف ‌نظر از شغل یا مسیر زندگی‌ مان باید با آن ها آشنا شویم.

رباتیک کودکان را به مشارکت اجتماعی وادار می‌کند

برخی دانش ‌آموزان نمی ‌دانند که از چه راه مثبتی باید شروع به مشارکت اجتماعی نمایند. رباتیک می‌تواند باعث مشارکت اجتماعی بین کودکان شود. یکی از مزایای یادگیری رباتیک مشارکت دانش ‌آموزان در کلاس‌ های درس می ‌باشد. این گونه دانش ‌آموزان مشکلات رفتاری کمتری دارند و بیشتر احساس امنیت می‌ کنند. دانش‌آموزان به رباتیک بیشتر از یک پروژه کلاسی نگاه می‌ کنند و آن را به ‌عنوان یک ابزاری برای تاثیرگذاری روی دیگران می دانند.

رباتیک به کودکان مهارت‌ های ضروری کارگروهی را آموزش می‌ دهد

مهارت ‌های ریاضی و مهندسی که توسط رباتیک به کودکان آموزش داده می ‌شود، برای مهندسان آینده بسیار مفید و کاربردی می ‌باشد. رباتیک فقط مهارت ‌های علوم پایه و ریاضی به دانش ‌آموزان آموزش نمی ‌دهد، بلکه مهارت‌های تیمی را هم به آن ها آموزش می ‌دهد. این آموزش ها برای زندگی واقعی بسیار تاثیرگذار و مهم هستند. هنگام کار با ربات دانش‌آموزان متوجه می ‌شوند که علاوه ‌بر مهارت ‌های فنی مهارت‌ های اجتماعی نیز برای ساخت آن مورد نیاز است. اگر نتوانند با دیگران همکاری کنند یا ایده ‌های خود را به‌درستی بیان کنند، ربات ساخته نمی ‌شود.

دانش‌ آموزان حین آموزش رباتیک به یکدیگرگوش فرا می‌ دهند. با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه خودشان را بیان کنند. در واقع میتوان گفت مهارت‌ های ارزشمندی را برای زندگی کردن فرا می ‌گیرند. دانش ‌آموزان از طریق آموزش رباتیک می ‌توانند مواردی غیر از برنامه ‌نویسی نیز فرا بگیرند. آن‌ ها می ‌توانند مهارت ‌های مشارکت اجتماعی، برقراری ارتباط در پلتفورم ها و رسانه‌های مختلف، رهبری، شناخت احساسات و علایق خودشان و دیگران و طریقه انجام کارگروهی را یاد بگیرند. این مهارت ‌ها برای موفقیت در دوران مدرسه و دانشگاه ضروری است.

نکات مهم در یادگیری رباتیک

یادگیری رباتیک آسان نیست. برای آموزش رباتیک آموزش ‌های آنلاین را جست و جو کنید. چند کتاب یا مقاله مختلف بخوانید و روی اشیا واقعی تمرین کنید. این موارد یادگیری شما را نسبت ‌به رباتیک راحت‌ تر می‌ کند.

داشتن مطالعه همیشگی

کتاب ‌ها جایگاه ارزشمندی دارند. کتاب ‌های زیادی در حوزه آموزش رباتیک از صفر وجود دارند. ابتدا از کتاب ‌های مبتدی شروع کنید و سپس کتاب‌ های دقیق ‌تری را به‌صورت تخصصی مطالعه کنید.

شرکت در پروژه های بزرگ

از چند پروژه کوچک‌ تر شروع کنید و سپس پس ‌از پیشرفت وارد پروژه ‌های بزرگ‌تر شوید. با افراد دیگر در زمینه رباتیک ارتباط برقرار کنید و با آن ‌ها پروژه‌ های بزرگی را ایجاد کنید.

تقویت مهارت ها

مسابقات را پیدا و سپس به آن ‌ها وارد شوید. ورود به این مسابقات موارد زیادی را به شما آموزش می‌دهد و فرصت ملاقات با افراد بزرگ و به شما می ‌دهد. رباتیک ممکن است سخت باشد، اما صرف زمان برای آن به پیشرفت شما کمک می ‌کند.

سخن پایانی

آموزش رباتیک برای کودکان امری بسیار مفید است. رباتیک به کودکان مهارت های اجتماعی، نحوه رهبری کردن و ارتباط با دیگران را آموزش می دهد. این آموزش ها در آینده برای کودکان بسیار کاربردی محسوب می شود. کودکانی که رباتیک را آموزش دیده اند، در مدرسه، دانشگاه و اجتماع انسان های تواناتر و قدرتمندتری هستند. بنابراین آموزش رباتیک به عنوان مهارتی کاربردی و مهم به همه کودکان توصیه می شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها