۴ نکته مهم برای خرید ملک در ترکیه که نباید فراموش کنید!

خرید ملک یک سرمایه‌گذاری بزرگ و مهم است. به همین دلیل، ممکن است تصمیم‌گیری برای خرید خانه مخصوصاً در کشوری غیر از وطن خود برای شما دشوار باشد. در این فرایند، ممکن است لازم باشد تمام جزئیات را در نظر بگیرید و هنگام تصمیم‌گیری به‌دقت بررسی کنید. زیرا حتی یک اشتباه کوچک در طول فرایند معاملات می‌تواند خطرات قابل‌توجهی را هم برای خریدار و هم برای مالک ایجاد کند.

در ادامه با ما همراه باشد تا با بررسی نحوه خرید ملک در ترکیه از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

آشنایی با قوانین خرید ملک برای خارجی‌ها

خرید ملک در ترکیه آسان است؛ اما برای خارجی‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد. طبق قانون ۳۵ املاک و اراضی ترکیه اتباع خارجی مثل مردم ترکیه با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند اقدام به خرید هرگونه ملک اعم از تجاری یا مسکونی کنند. در زیر به برخی از قوانین و ضوابط مربوط به خرید ملک در ترکیه برای خارجی‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • در قسمت امنیتی و نظامی ترکیه اتباع خارجی نمی‌توانند ملک یا زمینی را خریداری کنند.

  • اتباع خارجی مجاز به خرید ملک با مساحت بیش از ۳۰ هکتار نیستند.

  • در هر شهر یا بخشی از ترکیه اتباع خارجی فقط می‌توانند تا ۱۰درصد از اراضی را خریداری کند.

  • برای خرید ملک در ترکیه اتباع خارجی هم مجاز به استفاده از خدمات بانکی بدون محدودیت هستند.

  • مالیات بر املاک و مستغلات هنگام خرید ملک در ترکیه ۴.۴٪ از ارزش کل معامله تعیین می‌شود.

  • خارجی‌ها هنگام خرید ملک در ترکیه باید یک بیمه‌نامه داشته باشند.

  • خارجی‌ها می‌توانند با دادن وکالت‌نامه به وکیل، املاک را از راه دور خریداری کنند.

انتخاب بهترین شهر برای خرید خانه

مهاجرانی که به دنبال بهترین مکان‌ها در ترکیه برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات هستند، استانبول را محبوب‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌دانند. اما به‌غیراز استانبول، مقاصد دیگری نیز وجود دارد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرسود در املاک و مستغلات را برای خارجی‌ها فراهم می‌کند. مثل:

آنتالیا

آنتالیا در جنوب ترکیه واقع شده است و یکی از مشهورترین مقاصد تابستانی هم برای مردم محلی و هم برای مهاجران است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط مؤسسه آمار ترکیه (TUIK)، امروز بیش از ۱۰۰۰۰۰ خارجی در این شهر زندگی می‌کنند.

آنتالیا با سواحل با پرچم آبی، آب‌وهوای خوب و جامعه بزرگ مهاجران، بهترین مکان در ترکیه برای خرید ملک است. درحالی‌که دارای امکاناتی است که شهرهای بزرگ دارند، حال و هوای شهر ساحلی را نیز دارد. آنتالیا سومین مقصد محبوب در میان مهاجرانی است که تصمیم به مهاجرت به ترکیه دارند.

آنکارا

آنکارا، پایتخت ترکیه، یکی دیگر از مقاصد ترجیحی در میان مهاجران کار است. قیمت ملک در آنکارا نسبت به استانبول ارزان‌تر است، بنابراین اگر به دنبال زندگی در یک شهر بزرگ هستید؛ اما نمی‌خواهید مبالغ زیادی سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید آنکارا را نیز در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت ترکیه با خرید خانه و یا قیمت ملک در ترکیه با ما در ارتباط باشید.

خرید هر ملکی منجر به دریافت اقامت نمی‌شود

برنامه اقامت و املاک در ترکیه دو حوزه مجزا هستند و خرید ملک جدید مستحق اقامت نیست. بااین‌حال، اگر یک ملک سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر خریداری کنید، می‌توانید برای شهروندی ترکیه درخواست دهید و اقامت ترکیه با خرید خانه را تجربه کنید و در نهایت از حقوق کامل کار و زندگی بهره‌مند شوید.

هنگام خرید ملک در ترکیه چه باید کرد؟

هنگام خرید ملک در ترکیه چند نکته کلیدی وجود دارد. قبل از شروع فرایند خرید، باید در مورد آنـچه می‌خواهید و انتظارات خود را روشن کنید. پس از اطمینان از موقعیت مکانی، نوع ملک، هدف خرید و بودجه، باید یک شرکت املاک حرفه‌ای یا یک مشاور املاک برای همکاری پیدا کنید. حتی اگر فرایند خرید در ترکیه ایمن و ساده باشد، کار با یک متخصص به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشید.

هرگز از یک فرد عادی که در ترکیه با او آشنا شده‌اید، املاک نخرید. آنها معمولاً یکی از اقوام یا دوستانی دارند که ملکی را می‌فروشند یا به‌عنوان واسطه کار می‌کنند. خطرات خرید ملک از آنها وجود دارد. شما ممکن است ملکی را بدون شرایط خریداری کنید یا ممکن است مورد کلاهبرداری قرار بگیرید.

کار با یک مشاور املاک و مستغلات مزایای زیادی را برای شما فراهم می‌کند. نماینده شما انتظارات شما را درک می‌کند و بهترین گزینه‌ها را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید هر سؤالی را در طول فرایند خرید بپرسید و هر مرحله از معامله را درک کنید؛ بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که قرارداد فروش شامل تمام شرایط خریدی است که با آن توافق کرده‌اید. سپس می‌توانید با خیال راحت قرارداد فروش را امضا کنید.

مراحل خرید ملک در ترکیه را به‌صورت کامل بشناسید

خرید نقدی ملک یا حتا خرید اقساطی خانه در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی یا آمریکا آسان است. این فرایند معمولاً در سه روز تکمیل می‌شود. بااین‌حال، شما باید پول خود را به ترکیه منتقل کنید. مراحل و مدارک موردنیاز برای خرید ملک در ترکیه عبارت‌اند از:

دریافت شماره شناسایی مالیاتی

هنگامی که تصمیم به مالکیت یک ملک غیرمنقول در ترکیه دارید، در اولین قدم باید یک شماره شناسه مالیاتی از ادارات مالیاتی دریافت کنید. با ارسال پاسپورت معتبر می‌توانید این شماره را دریافت کنید. این یک نکته کلیدی در فرایند است؛ زیرا هنگام افتتاح حساب بانکی، گرفتن سند مالکیت یا هر فرایند رسمی دیگری به این شماره نیاز خواهید داشت.

افتتاح حساب بانکی

می‌توانید با شماره شناسه مالیاتی خود یک حساب بانکی باز کنید. این امر ضروری است و زمانی که در ترکیه زندگی می‌کنید برای شما بسیار مفید خواهد بود. شما می‌توانید مالیات و قبوض آب و برق خود را از طریق این حساب بانکی پرداخت کنید. بااین‌حال، هدف اصلی این حساب بانکی مبادله پول شما به TRY است.

خارجی‌ها نمی‌توانند با ارزهای خود در ترکیه املاک و مستغلات خریداری کنند؛ بنابراین، هنگام خرید ملک به‌عنوان یک خارجی، باید پول خود را به TRY مبادله کنید. همچنین، شما باید پول خود را از طریق بانک مرکزی جمهوری ترکیه یا هر بانک دیگری که در ترکیه خدمت می‌کند، مبادله کنید.

دریافت گزارش ارزیابی

گزارش ارزیابی توسط ارزیاب‌های تأیید شده توسط SPK برای تعیین ارزش بازار ملک برای خرید در ترکیه تهیه می‌شود. این سند در فرایند خرید برای محافظت از خریدار و فروشنده الزامی است. هنگامی که گزارش ارزیابی توسط یک ارزیاب تهیه می‌شود، شما آماده دریافت سند مالکیت خود هستید.

درخواست برای انتقال سند مالکیت

وقتی برای انتقال سند به دفاتر ثبت‌اسناد و املاک مراجعه می‌کنید، وقت ملاقات می‌گذارند و خریدار و فروشنده را دعوت می‌کنند. شما مراحل خرید را در این قرار نهایی می‌کنید.

امضاهای نهایی

در این مرحله خریدار و فروشنده سند انتقال سند مالکیت را تحت شرایط توافق شده در قرار امضا می‌کنند. پس از آن، فرایند خرید انجام می‌شود. اکنون، شما صاحب‌خانه در ترکیه هستید.

جمع‌بندی

ترکیه با آب‌وهوا، طبیعت، فرهنگ و تاریخ دیدنی خود، همیشه مقصدی مطلوب برای خارجی‌ها بوده است تا آن را خانه دوم بنامند. در نتیجه، این کشور فرصت‌های بی پایانی را برای بازرگانان، متخصصان، دانشجویان و افراد بازنشسته فراهم می‌کند تا با وعده دادن شهروندی دوم، در املاک خود سرمایه‌گذاری کنند. اما نکته مهم این است که ابتدا درباره بازار و آنـچه در دسترس است تحقیق کنید. منطقه را بشناسید، توصیه‌هایی را از سایر مهاجران دریافت کنید. یادتان باشد برای خرید ملک در ترکیه داشتن یک مشاور املاک معتبر ضروری است. خرید ملک در ترکیه چه برای سرمایه‌گذاری و چه برای زندگی یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای خود انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی خرید ملک در ترکیه از شما دعوت می‌کنیم به سایت ام تی سی هوم مراجعه نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها