سرمایه گذاری از طریق خرید زمین

هدف از خرید زمین چیست؟

با توجه به نیازهای انسان به اهدافی از جمله ساخت ساختمان های مسکونی و تجاری، احداث باغ، ویلا، اماکن مذهبی (مانند ساخت مسجد، حسینیه و..)، احداث بزرگراه ها، اتوبان ها، اماکن تفریحی، احداث مدارس، ادارت و… می بایست به خرید زمین در مکان های مناسب با هدف مورد نظر اقدام نمود. با نادیده گرفتن اهداف برای خرید زمین می توان برای جلوگیری از عدم راکد بودن پول با توجه به بودجه موجود  اقدام به خرید نمود. حتما قبل از خرید باید نوع کاربری زمین (زراعی، مسکونی، تجاری و..) مشخص شود. در صورتیکه قصد خرید منزل مسکونی،تجاری و.. دارید و در حال حاضر بودجه کافی در دست ندارید می توانید با هزینه بسیار اندک اقدام به خرید زمین در مکان مناسب و کاربری مشخص نمایید. با گیلیم همراه باشید:

خرید زمین

سرمایه گذاری از طریق خرید زمین

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید زمین به ذهن خریدار خطور می کند در مرحله اول در کدام منطقه و کدام شهر اقدام به خرید کنم؟ با گذشت زمان و نوسانات نرخ تورم سود خوبی نصیب ما می شود؟ از چه طریقی با نوسانات نرخ تورم از ایجاد خسارت ها در امان باشیم؟ در چه حوزه ای از خرید زمین سرمایه گذاری انجام دهیم؟

کنترل بودجه و هزینه برای خرید زمین

اگر مایل به خرید زمین برای ساخت منزل مسکونی هستید در نظر داشته باشید حتما بودجه کافی برای تهیه زمین و خرید مصالح مورد نیاز دارید در صورتیکه بودجه کافی ندارید از اقدم به خرید جلوگیری کنید و در صورتیکه تمایل به اخذ وام بانکی یا قرض گرفتن از دیگران هستید حتما بر روی مساُئل مالی کنترل داشته باشید که در اسرع وقت بدهی خود را تسویه نمایید در غیر اینصورت متحمل خسارات جبران ناپذیر می شوید.

حتما برای ساخت مسکن به مواردی از قبیل هزینه مصالح، مالیات و ارزش افزوده، عوارض، هزینه نگهداری و تعمیرات و.. توجه خاصی نمایید زیرا با عدم در نظر گرفتن موارد ذکر شده ممکن است به مشکلات متعددی برخورد نمایید.

برای خرید زمین و ملک با سرمایه گذاری ناچیز شروع کنید

در صورتیکه تمایل به خرید چند زمین یا خانه بزرگ برای شروع سرمایه گذاری دارید مطلوب ترین روش خرید یک خانه دو طبقه با موقعیت عالی است در این حالت شما می توانید در یک طبقه ساکن شوید و طبقه دوم را به مستاجر بسپارید از این طریق می توانید ماهانه کسب درآمد داشته باشید.

اگر با سرمایه اندک تمایل به خرید زمین دارید حتما هزینه های اولیه و هزینه های جانبی از جمله هزینه ثبت سند، هزینه بنگاه مشاور املاک و … را در نظر داشته باشید.

اقدامات و استعلامات هنگام خرید زمین

برای خرید زمین حتما باید نوع کاربری از حیث حقیقی یا حقوقی بودن مشخص شود در صورتیکه زمین دارای مالکیت حقیقی است حتما باید استعلامات لازم از جمله تجاری یا مسکونی بودن زمین، نوع مالکیت (در قید حیات بودن یا نبودن)، وضعیت سند و.. توجه ویژه ای شود.

حتما باید سند دارای تاییدیه اداره ثبت اسناد داشته و همچنین دارای یک پلمپ از جنس سرب باشد اگر مالک سند متوفی باشد باید از تمام وراث کسب رضایت انجام داد و با در دست گواهی انحصار وراثت و تاییدیه دادگستری و ادارات ذی نفع اقدام به خرید نمود.

از آزاد بودن سند اطمینان حاصل نمایید حتما در نظر داشته باشید سند به عنوان وثیقه برای گرفتن وام و… گرو نباشد در صورتیکه سند به عنوان وثیقه باشد و آزاد نباشد از خرید اجتناب نمایید.

برای خرید زمین به چه نکاتی باید توجه کنید؟

برای خرید زمین باید به مواردی که در زیر به آنها اشاره می شود توجه نمود:

  • در صورتیکه شما تمایل به خرید زمین مسکونی در مناطقی را دارید که بسیار آرام و بی سرو صدا و فاقد هرگونه ازدحام جمعیت و شلوغی هستند اطمینان حاصل نمایید که در منطقه ای که قصد خرید دارد به دور از آلودگی صوتی و ازدحام جمعیت است.
  • از وجود امکاناتی از قیبل آب، برق و… پیش از خرید زمین اطمینان حاصل نمایید.
  • در منطقه ای که قصد خرید دارید اطمینان حاصل نمایید که این منطقه به دور از ترافیک و دارای دسترسی آسان به سایر مراکز است در غیر اینصورت اگر در این منطقه ترافیک سنگین است از خرید خودداری نمایید.
  • بعد از خرید زمین حتما فاکتور پرداخت را نزد خود نگه دارید.
  • تحت هیچ شرایطی بدون مشورت و کارشناسی اقدام به خرید نکنید حتما قبل از خرید با کارشناسان مشاور املاک مشورت نمایید.
  • حتما از معتبر بودن سند مالکیت اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورتیکه مالک متوفی است حتما باید گواهی انحصار وراثت و رضایت سایر ذی نفعان حاصل شود.
  • حتما باید تمام مبلغ خرید زمین به صورت کامل به خریدار پرداخت شود.

از چه طریق اقدام به خرید زمین کنیم؟

تمامی افرادی که تمایل به خرید زمین دارند دو هدف واحد دارند

  1. خرید زمین برای سرمایه گذاری
  2. خرید زمین برای ساخت و ساز

برای خرید زمین حتما باید به مواردی توجه نمایید که بسیار مهم و جزو اصول اولیه خرید می باشد. مرحله اول با در نظر گرفتن موقعیت زمین در آینده، مجوزهای قانونی، شناسایی مالک، پرس و جو از ساکنین منطقه، نوع کاربری زمین و… است.

مرحله دوم کسب رضایت از مالک (خریدار) و مذاکره دو جانبه است.

در مرحله سوم که بسیار مرحله مهمی است  نوشتن قولنامه و امضای طرفین مدنظر می باشد. در این مرحله حتما باید با حضور مدیریت دفتر اسناد رسمی برای قانونی شدن مالک جدید و انتقال سند انجام شود.

متاسفانه برخی فروشندگان یکسری مفاد در قولنامه درج می کنند که بعد از گذشت مدت زمان مشخصی تمامی موارد فسخ شده و به شدت خریدار متضرر می شود و سرمایه اش از بین می رود. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی باید حتما از مشاورین املاک معتبر برای درج قوانین مناسب استفاده کرد.

خرید زمین توصیه می شود یا خانه؟

یک مورد بسیار چالش برانگیز برای خریدار انتخاب بین خرید زمین و یا خرید خانه است. توصیه می شود با در نظر گرفتن بودجه اولیه و هدف خود اقدام به خرید ملک نمایید در صورتیکه بودجه کافی برای خرید خانه ندارید می توانید با هزینه مناسب تر اقدام به خرید زمین با موقعیت بهتر نمایید.

https://gillim.ir/property-type/land/
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها