۱۰تا از بهترین بازارهای ترکیه برای خرید

ترکیه یکی از کشورهای همسایۀ ایران است که هرساله افراد بسیاری از کشورهای مختلف به شهرهای این کشور سفر می‌کنند. برخی از افراد برای تفریح، برخی برای خرید و برخی برای مهاجرت به کشور ترکیه سفر می‌کنند. ترکیه یکی از کشورهایی است که محصولات تولیدی آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، همچنین محصولات وارداتی به این کشور نیز در بالاترین کیفیت هستند. ایرانیان بسیاری برای خرید اجناس مختلف به‌منظور مصرف شخصی و یا برای فروش، به ترکیه سفر می‌کنند. ازجمله بهترین محصولات کشور ترکیه برای خرید می‌توان به انواع لباس‌ها، انواع پارچه‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و… اشاره کرد که لباس‌های ترک بیشتر از سایر محصولات این کشور شهرت دارند. شما برای حضور در بازار، باید قادر به مکالمه روزمره زبان ترکی استانبولی برای خرید باشید و یا آموزش ببینید تا بتوانید مکالمه کنی.پروان آکادمی از موسسات معروفی است که آموزش ویدئویی زبان ترکی استانبولی را در سایت خود منتشر میکند.

به‌طور معمول افرادی که به‌عنوان فروشنده در بازارهای ترکیه حضور دارند، از اصطلاحات عامیانۀ ترکی استانبولی برای خرید استفاده می‌کنند، ازاین‌رو شما باید به این اصطلاحات مسلط باشید تا بتوانید یک خرید خوب را تجربه کنید میتوانید. 

بهترین بازارهای ترکیه

دانستن اصطلاحات ترکی استانبولی برای حضور در بازارهای ترکیه و خرید بهتر بسیار ضروری است. برخی از بهترین بازارهای ترکیه برای خرید به شرح زیر است:

۱) مرکز خرید کانیون مال

یکی از معروف‌ترین و جزو اولین مراکز خرید در استانبول ترکیه، کانیون مال است؛ این مرکز خرید در استانبول به‌عنوان لاکچری‌ترین مرکز خرید شناخته می‌شود. کانیون مال در منطقۀ اقتصادی لونت قرار دارد که به تجهیزات حمل‌ونقل عمومی نیز دسترسی خوبی دارد و رفت‌وآمد به این مرکز آسان است. این مرکز خرید بهترین برندها همچون نیکولز، سواروسکی، هاروی، واکو و… را در خود جای‌داده‌است و می‌توان گفت اجناس این مرکز بسیار گران است. این مرکز به دلیل معماری خاص، از شهرت زیادی برخوردار است و کافه‌رستوران‌های شیکی در آن وجود دارد. مکالمۀ ترکی استانبولی در خرید بسیار اهمیت دارد تا بتوانید به‌راحتی خرید کنید.

۲) مرکز خرید مال آف

مرکز خرید مال آف یکی از خاص‌ترین و شگفت‌انگیزترین مراکز خرید استانبول ترکیه بوده که در بخش اروپایی این شهر قرار گرفته‌است. تنوع محصولات این بازار موجب می‌شود تا گردشگران بتوانند محصولات متنوعی که نیاز دارند را به‌راحتی خریداری کنند. نکتۀ قابل‌توجه درمورد این بازار، وجود پارک و سینما در کنار مغازه‌هاست که افراد می‌توانند علاوه‌بر خرید، تفریح و استراحت کنند. مرکز خرید مال آف نیز از دسترسی خوبی به حمل‌ونقل عمومی برخوردار است.

۳) گراند بازار

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیدۀ جهان، گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول محسوب می‌شود. این بازار به دلیل معماری جذاب و زیبایی‌ای که دارد، موردتوجۀ عدۀ زیادی قرار گرفت و در سال ۲۰۱۴ میلادی، به‌عنوان محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری، رتبۀ اول را از آن خود کرد. این بازار در قسمت اروپایی استانبول واقع شده‌است که ۶۱ راهروی سرپوشیده و بیش از ۳۰۰۰ مغازه دارد. در بازار بزرگ استانبول، تنوع اجناس بالاست و شما می‌توانید اجناس مختلفی همچون ادویه‌جات، چرم، فانوس‌های رنگی زیبا، کفش، داروهای گیاهی، طلا و جواهرات، فرش، کتب قدیمی، عتیقه‌جات، صنایع‌دستی و لباس را خریداری کنید. دانستن اصطلاحات زبان ترکی در زمان خرید به شما کمک فراوانی می‌کند.

۴) مرکز خرید اُپرمیوم اوتلت

این مرکز خرید دارای دو شعبه در استانبول و آنکاراست که یک شعبۀ آن در محلهٔ آتاشِهیر استانبول واقع شده‌است. بازار خرید اپرمیوم اوتلت برندهایی همچون تامی، ال‌سی وایکیکی، کوتون و… را ارائه می‌دهد. اپرمیوم اوتلت یکی از مناسب‌ترین مراکز خرید در ترکیه محسوب می‌شود.

۵) مرکز خرید استار سینی اوتلت

این مرکز خرید از تنوع محصولات و قیمت‌های مناسبی برخوردار است و جزو مراکز خرید ارزان استانبول محسوب می‌شود. استار سیتی اوتلت یکی از محبوب‌ترین بازارهای استانبول به شمار می‌آید که انواع برندهای پوشاک و لوازم‌خانگی ترک را در خود جای‌ داده‌است. مکالمۀ زبان ترکی استانبولی برای خرید در این مرکز و سایر مراکز الزامی است‌.

۶) بازار جواهر

این بازار استانبول در نزدیکی اسکلۀ امینونو و منطقۀ شیشلی قرار دارد و به‌عنوان ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا شناخته می‌شود‌‌. در این بازار بیش از صد برند جهانی در حوزهۀ جواهرات، اسباب‌بازی و پوشاک دارای شعبه هستند. در بازار جواهر، دوازده سالن فـیلم، بزرگ‌ترین ساعت جهان، بیش از سی فست‌فود، تئاتر خصوصی، سالن بولینگ، و حدود ۱۵ رستوران خاص واقع شده‌است. دانستن اصطلاحات زبان ترکی برای خرید، موجب راحتی شما در خرید خواهد بود‌.

۷) مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم در منطقۀ آسیایی استانبول قرار دارد و از معماری مدرن و زیبایی برخوردار است‌. این مرکز خرید علاوه‌بر فروشگاه‌های متنوع، تئاتر، سالن سینما، کافه و بیشتر از ۲۰ رستوران دارد.

۸) مرکز خرید ویاپورت

ویاپورت یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ترکیه محسوب می‌شود که حدود ۲۰۰ فروشگاه دارد. این بازار سرپوشیده نیست و کاملاً روباز است و می‌تواند برندهای مشهور جهانی و ترکی را در آن خریداری کرد. تنوع محصولات در این بازار بسیار زیاد است. اما بیشترین محصولات این بازار پوشاک بزرگسال و کودکان و همچنین اسباب‌بازی است. روبه‌روی این بازار یک شهربازی بزرگ با بخش‌های گوناگون و در کنار آن یک مجتمع سینمایی قرار گرفته‌است.

۹) مرکز خرید ویالند

اولین مجموعۀ ترکیه که در فضای بستۀ شهربازی، مرکز خرید و مرکز اجراهای نمایشی را در کنار یکدیگر جای‌داده‌است، مرکز ویالند است. این مرکز در منطقۀ ایوب استانبول واقع شده‌ که از وسعت بسیار زیادی برخوردار است، ازاین‌رو طیف گسترده‌ای از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را می‌توان در این مرکز مشاهده کرد. مکالمۀ زبان ترکی استانبولی برای خرید به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر خریدی آسان، نشانی مغازه‌ها را نیز بهتر درک کنید.

۱۰) مرکز خرید مال تپه پارک

انواع فروشگاه‌های جواهرات، پوشاک خانم‌ها و آقایان، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم دیجیتال و… در این مرکز خرید وجود دارد. بهترین برندها همچون ویکتوریا، اپل، سواروسکی و… را می‌توانید در این بازار خریداری کنید. سینمای بزرگ سینما ماکسیموم و پارکینگی با گنجایش ۲۹۰۰ جای پارک، ازجمله مزایای این بازار هستند.

سخن پایانی

ترکیه کشوری توریستی تفریحی است که هرساله افراد بسیاری به این کشور برای خرید و تفریح سفر می‌کنند. ترکیه محصولات باکیفیتی با بهترین برندهای داخلی و خارجی را به بازار ارائه می‌کند. ازآنجایی‌که ترکیه هرسال پذیرای مهمان‌های بسیاری است، از مراکز خرید بسیار خوبی نیز برخوردار است. این بازارها علاوه‌بر فروشگاه‌های خرید، دارای فضاهای تفریحی، گردشگری و غذایی بسیاری نیز هستند؛ شما علاوه‌بر خرید، می‌توانید تفریح و لذت را نیز در این مراکز تجربه کنید

در سایت پروان آکادمی زبان ترکی استانبولی را به صورت اصولی و رایگان  به صورت ویدئویی یاد بگیرین.

علاوه‌بر مراکز خرید ذکرشده، مراکز بسیار دیگری همچون مرکز خرید اوزدلیک پارک، مرکز خرید کپسیتی، مرکز خرید اپتیموم، مرکز خرید الیویوم و… نیز در ترکیه وجود دارند. تسلط و آشنایی با مکالمه زبان ترکی استانبولی برای خرید بسیار ضروری است، زیرا فروشندگان ترک کمی به زبان انگلیسی مسلط هستند و سایرین جز ترکی زبان دیگری بلد نیستند‌. مؤسسات معتبری هستند که به شما در آموزش مکالمه زبان ترکی استانبولی برای خرید کمک می‌کنند تا بتوانید خرید راحت‌تری را تجربه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

15 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
یاسر

خیلی دوست دارم برم ترکیه ولی نمیدونم بهترین شهر ترکیه کجاست

نوایی

سلام اگه برای گردشگری بخوای آنتالیاو اگر مناطق تاریخی بخوای استانبول

ناصر

عالی بود ممنون بابت این مقاله مفید و خوب

یاسر

بهترین مراکز خرید ترکیه رو کسی میشناسه؟

فریده

سلام چقدر مقاله خوبی بود بهترین مراکز خرید ترکیه واقعا اینا هستن

نسرین

به نظر من بهترین منطقه برای خرید وان ترکیه است

محمد باروقی

کسی هست که بهترین بازارهای شهر استانبول ترکیه رو بشناسه؟

نوید افکاری

دوستان کسی میدونی بازارهای ترکیه کی تخفیف میزار؟

ناصری

کسی کمپین های تخفیف بازارهای ترکیه رو اطلاع داره؟

نوایی

دورد بر شما کدوم بازارها منظورت؟

فرزین

بهترین جاهای سرسبز ترکیه رو هم معرفی کنید لطفا

سیاوش

به نظر من بهترین بازارها برای خرید وان ترکیه است

ستوده

لطفا در مقاله ای هم بهترین دانشگاههای ترکیه رو معرفی کنید ممنون از تیم پروان آکادمی

نوایی

الان که ترکیه زلزله اومده میشه رفت به این مراکز؟

rostam

بازار برای خرید پوشاک در ترکیه کجاست