چگونه از تفلیس به باتومی برویم؟

آیا برای شما سوال است که چگونه از تفلیس به باتومی برویم؟ تاکنون پیش آمده است که انتخاب بهترین گزینه جهت حمل و نقل در میان دو شهر تفلیس و باتومی برای شما سخت باشد؟

آیا برای شما سوال است که چگونه از تفلیس به باتومی برویم؟ تاکنون پیش آمده است که انتخاب بهترین گزینه جهت حمل و نقل در میان دو شهر تفلیس و باتومی برای شما سخت باشد؟ اگر  تور گرجستان یا تور تفلیس خریده‌اید، توصیه می ‌کنیم با استفاده از وسیله نقلیه مناسب به شهر تفلیس و باتومی سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. فاصله میان این دو شهر ۳۸۱ کیلومتر بوده که به روش ‌هایی همچون سفر با اتوبوس، سفر با قطار، سفر با تاکسی، سفر با هواپیما و سفر با ماشین شخصی طی می ‌شود. در اینجا قصد داریم به طور کامل به این روش ‌ها و نحوه استفاده از آن ‌ها اشاره کنیم.

مسافرت از تفلیس به باتومی همراه با اتوبوس

با انتخاب این روش، دو گزینه نیز مقابل شما قرار دارد. شما می‌ توانید برای سفر از تفلیس به باتومی از اتوبوس یا مارشروتکا استفاده کنید. مبدا حرکت مینی بوس (مارشروتکا) از ‌ایستگاه دیدوب بوده که برای استفاده از آن‌ ها می‌ بایست ۲۵ لاری هزینه کنید. راه‌ های متفاوتی جهت رسیدن به این ‌ایستگاه وجود دارد که شما می ‌توانید با در نظر گرفتن اوضاع مالی خود، مترو یا ماشین شخصی را انتخاب کنید. مبدا حرکت اتوبوس از ‌ایستگاه اروتاچالا بوده که برای استفاده از آن نیاز است مبلغ ۳۰ لاری بپردازید. بر اساس نظر مسافران، استفاده از اتوبوس نسبت به مینی بوس کاملاً مناسب‌ تر و به صرفه ‌تر است. مدت زمان سفر از باتومی به تفلیس با این وسیله نقلیه، تقریباً ۶ ساعت است.

اگر شما در تور تفلیس شرکت کرده باشید، افراد حاضر در این تور‌ها تمامی امکانات و حالات این سفر را در نظر گرفته و تمام تلاش خود را به منظور داشتن سفری مطلوب و خوشایند انجام می ‌دهند. توصیه می‌ کنیم در طول راه در صورت عدم داشتن تور، کتاب بخوانید یا خود را با تماشای تلویزیون‌ های موجود در پشت صندلی سرگرم کنید. اگر علاقه به وب گردی و حضور در شبکه ‌های اجتماعی دارید، می ‌توانید از اینترنت وای فای استفاده کنید. با گذر روزگار و روند پیشرفت تکنولوژی، این امکان برای شما میسر است تا به طریق آنلاین یا حضوری بلیط‌ های مورد نیازتان را از دفاتر مربوطه خریداری نمایید.

مسافرت از تفلیس به باتومی همراه با قطار

از دیگر روش‌ های پر مخاطب برای سفر از تفلیس به باتومی، قطار ‌های مسافربری است. این روش نسبت به اتوبوس یا مینی بوس به مدت زمان کمتری جهت رساندن شما به مقصد نیاز دارد. شما می ‌توانید این مسافت را حدوداً ۵ ساعت طی کرده و سریع ‌تر به مقصد برسید. در عین حال سادگی موضوع باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که مراقب انتخاب روز و ساعت مناسب جهت خرید بلیط باشید. چرا که روزانه فقط چند قطار از این مبدا به آن مقصد مراجعه می‌ کنند.

بر اساس شواهد و بیانات دفتر خرید بلیط قطار، این وسیله نقلیه امروزه در ۴ نوبت به این قشر از افراد خدمت ‌رسانی می ‌کند. شما می‌توانید با توجه به زمان ‌بندی خود، ساعات ۶: ۳۰ صبح، ۸ صبح، ۱۰: ۳۰ صبح و ۱۷: ۳۵ عصر را انتخاب کنید. این ساعات، ساعات رفتن شما از تفلیس به مقصد باتومی است. برای تهیه بلیط باید به ‌ایستگاه میدان در تفلیس مراجعه نموده و بلیط مورد نظر را خریداری کنید.

مسافرت از تفلیس به باتومی همراه با تاکسی

قطعا ممکن این سوال برای شما به وجود آمده باشد که چگونه از تفلیس به باتومی برویم که در پاسخ به آن باید گفت که اگر قصد دارید هزینه سفر برای شما تا حد امکان کمتر شود، پیشنهاد ما سفر همراه دوستان یا خانواده با استفاده از تاکسی است. چرا که هزینه پرداختی نهایی بین شما و نفرات مابقی تقسیم می ‌شود و دیگر نیاز به پرداخت هزینه هنگفت توسط یک نفر نیست. در صورت عدم مشکل، می ‌توانید به ‌ایستگاه دیدوب مراجعه نموده و با اشخاصی غریبه همسفر شوید. این امکان برای شما میسر است تا به منظور کاهش هزینه و پرداخت هزینه مناسب و به صرفه از تور باتومی لحظه آخر استفاده کنید. در واقع می‌ توان بیان کرد استفاده از این نوع تور‌ ها کمک شایانی به ذخیره پول شما کرده و شما می ‌توانید با باقی مانده این مبلغ به بازدید از جاذبه‌ های گردشگری موجود در این مناطق بپردازید.

مسافرت از تفلیس به باتومی همراه با ماشین شخصی

اگر از مساعد بودن شرایط جاده‌ ای اطمینان خاطر دارید، بهترین گزینه جهت حمل و نقل از یک منطقه به منطقه ‌ای دیگر، استفاده از ماشین شخصی است. لازم به ذکر است شما می ‌توانید در طول مسیر با توجه به نیاز شخصی خود کار‌های لازم را انجام دهید و از انجام هیچ گونه فعالیتی جلوگیری نکنید. چرا که در انتخاب این روش هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. مسافت میان این منطقه تقریباً به ۶ ساعت زمان نیاز دارد. اگر این فاصله برای رانندگی در یک زمان بیشتر از ظرفیت شماست، مردمان مهمان نواز گرجستان در حد فاصل مسیر تفلیس تا باتومی حضور دارند و پذیرای شما عزیزان هستند.

مسافرت از تفلیس به باتومی همراه با هواپیما

اگر به بازدید از فاصله میان تفلیس تا باتومی علاقه‌ مند نبوده و مایلید بیشتر فرصت ‌تان را در مقصد خوش بگذرانید، توصیه ما انتخاب هواپیما به عنوان وسیله حمل و نقل است. مزیت‌ های این انتخاب فراوان بوده و باب میل برخی از افراد است. اگر می ‌خواهید مسافت ۳۸۱ کیلومتری را در کمتر از یک ساعت طی کنید، هواپیما پاسخگوی آن خواهد بود. لازم به ذکر است از آنجا که پرواز‌ های مبدا تفلیس و مقصد باتومی دارای تعدد نیست، نیاز است پیش از سفر از وجود بلیط و زمان مورد نظر اطمینان حاصل نمایید. پرواز‌ های مربوطه به این مقصد توسط ایرلاین جورجین ایرویز، سه نوبت در هفته انجام می‌ شود. دانستن این نکته خالی از لطف نبوده که معمولاً ساعات پرواز به باتومی بعد از ظهر بوده و شما می ‌بایست ساعات کاری و سفر خود را با بلیط خریداری شده تنظیم کنید.

سخن پایانی

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه از تفلیس به باتومی برویم باید بدانید که روش های مختلفی چون استفاده از هواپیما، تاکسی و اتوبوس وجود دارد که می توانید هر کدام را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید یا با استفاده از تور تفلیس لحظه آخر حمل و نقل در این شهر ها را به دست مسئولین تور بسپارید. جالب است بدانید گرجستان به کشور جاده ‌ها مشهور بوده و مقصد تعداد زیادی از ایرانیان در زمان ‌های مختلف سال است. به منظور آگاهی و آرامش خاطر هنگام سفر به این منطقه توصیه می‌ کنیم از مشخصات مسیر، قوانین رانندگی و قوانین جاده ‌ها از اطلاعات مناسبی برخوردار باشید. همچنین شما می‌ توانید با انتخاب روش مناسب جهت حمل و نقل، سفر خوبی را برای خود به دور از استرس و تنش فکری رقم بزنید.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سها
امتیاز :
     

پروازهای تفلیس به باتومی از کدوم فرودگاهش انجام میشه؟ پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه جدا دارن؟