راهنمای خرید جعبه پلاستیکی انبار و تفاوتهای تیپ B و C و استاندارد

جعبه پلاستیکی انبار سازه هایی بسیار مقاوم و کوچک برای نگهداری ابزارآلات و اقلام ریز می باشند که به صورت طبقه ای یا ردیفی و افقی کنار هم قرار میگیرند. این جعبه ها با نام های دیگری همچون پالت پیچ و مهره ای نیز شناخته شده بوده و در مغازه ها، فروشگاه ها و کارگاه های تولیدی و انبارهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار میگیرند. جعبه پلاستیکی انبار در ابعاد و اندازه و مدل و تیپ های B، C و استاندارد ارائه شده و با هم تفاوت دارند. در ادامه راهنمای خرید جعبه پلاستیکی انبار و تفاوت های تیپ B و C و استاندارد را ارائه خواهیم داد.

جعبه پلاستیکی انبار

جعبه پلاستیکی انبار چیست؟

نگهداری از اقلام و کالاهای ریز مانند پیچ و مهره، میخ و ابزارآلات در قفسه های انبارها امکان پذیر نمی باشند. چون بسیار کوچک بوده و احتمال گم شدن و ریزش آنها از طبقات قفسه ها وجود دارد. جعبه پلاستیکی انبار یا پالت پیچ و مهره از جمله تجهیزات بسیار کاربردی در انبارها و مغازه ها برای نگهداری این قبیل کالاهای ریز می باشد.

این جعبه ها نه تنها به صورت افقی از کنار به هم متصل شده و به صورت کشویی باز و بسته میشوند، بلکه امکان نصب به صورت چند طبقه بر روی هم را نیز دارا هستند. دسترسی آسان به کالاهای مورد نظر، نگهداری آسان اقلام بسیار ریز و ایجاد نظم در انبار و ردیف های قفسه های بزرگ فلزی از مهم ترین مزایای این جعبه ها محسوب میشوند. علاوه براین، تنوع رنگ در این جعبه ها زیاد بوده و برای گروه بندی کالاها می توان از رنگ های مختلف استفاده نمود.

راهنمای خرید جعبه پلاستیکی انبار

به دلیل نقش بسیار مهم جعبه های پلاستیکی و تاثیر چشمگیر در نظم محیط و دسترسی به اقلام ریز، مدل های متنوعی برای آنها ارائه شده است. به همین دلیل در خرید جعبه پلاستیکی لازم است به نکات متعددی توجه شود تا بهترین انتخاب را داشته باشید از قبیل:

توجه به نوع جعبه پلاستیکی انبار

جعبه های پلاستیکی انبار از نظر نوع و مدل با هم متفاوت بوده و از رایج ترین آنها می توان به جعبه های نوع B و C و بین پلاستیکی یا استاندارد اشاره کرد. تمام این مدل ها روی لورپانل نصب شده و می توان برای محیط های کوچک از آنها استفاده کرد. چون لورپانل حالت ایستاده دارد و جعبه ها به جای کف انبار در روی دیوار متصل میشوند.

علاوه براین، جعبه های نوع B دارای پایه های متحرک بوده و می توان بعد از چیدمان آنها بر روی هم فاصله دلخواه را بین جعبه ها تنظیم کرد. نوع C بدون پایه بوده و امکان تنظیم فاصله بین آنها وجود ندارد. در زمان خرید جعبه پلاستیکی انبار ویژگی های هر یک را با دقت بررسی و بر حسب شرایط محیط و کاربرد مورد نظر بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید جعبه پلاستیکی انبار

توجه به ابعاد جعبه پلاستیکی انبار

مساله بسیار مهم دیگری که در خرید جعبه پلاستیکی انبار باید به آن توجه داشت، اندازه و ابعاد آنها می باشد. متناسب با محیط نصب، نوع و تعداد کالاها ابعاد را انتخاب کنید تا کارایی ایده آل را داشته باشند. اگر تعداد کالاهای ریز زیاد هستند، بهتر است ابعاد جعبه را تا حد امکان بزرگ در نظر بگیرید. اگر تعداد کالاها کم و تنوع آنها زیاد است، جعبه های سایزهای کوچک در رنگ های متفاوت انتخاب بهتری خواهد بود. جعبه های پلاستیکی با سایزهای متوسط و کوچک را می توانید در قفسه مشبک فلزی نیز به کار ببرید که به شدت در ایجاد نظم در محیط و ردیف های قفسه موثر هستند.

خرید جعبه پلاستیکی انبار با کیفیت

بر اساس نوع متریال و ضخامت جداره های آنها، جعبه هااستحکام و کیفیت متفاوتی خواهند داشت. جعبه های پلاستیکی انبار کاربرد بسیار زیادی داشته و سالها از آنها استفاده خواهید کرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم کیفیت بخش های مختلف جعبه و مقاوم آنها در برابر ضربه و وزن اقلام موجود در آن و همچنین شرایط محیط را در زمان خرید یکی از اصلی ترین ملاک ها قرار دهید.

تفاوت جعبه پلاستیکی انبار B، C و استاندارد

جعبه های پلاستیکی را می توان بر اساس مدل و نحوه قرارگیری آنها بر روی هم به سه گروه کلی B و C و استاندارد یا بین پلاستیکی دسته بندی کرد. این جعبه ها با هم کمی متفاوت هستند. برای بررسی تفاوت های این جعبه ها، هر یک از آنها را با ویژگی ها و ابعادشان در ادامه معرفی می کنیم:

جعبه پلاستیکی انبار B

از رایج ترین و کاربردی ترین انواع جعبه های پلاستیکی انبار می توان به تیپ B اشاره کرد که دارای پایه های متحرک است. این جعبه ها نه تنها از کناره ها به هم متصل میشوند و دارای ریل های نرم و ماده هستند، بلکه به صور ت چند طبقه نیز اجرا میشوند. بعد از قرار گرفتن هر یک از جعبه ها روی هم با پایه متحرک می توان فاصله بین آنها را افزایش یا کاهش داد. با ایجاد فاصله بین طبقات باز و بسته شدن کشویی جعبه ها آسان تر خواهد بود.

علاوه براین، جعبه های پلاستیکی تیپ B بر روی لورپانل نیز قابل نصب بوده و تنوع بالایی از نظر رنگ بندی دارند. از رایج ترین ابعاد جعبه های نوع B می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • جعبه B1: ارتفاع ۷.۵، طول ۱۶ و عرض ۱۰.۵ سانتی متر
  • جعبه B2: ارتفاع ۱۲، طول ۲۴، عرض ۱۴.۵ سانتی متر
  • جعبه B3: ارتفاع ۱۳.۵، طول ۳۰.۵ و طول ۱۹ سانتی متر
  • جعبه B4: ارتفاع ۱۸.۵ ، طول ۳۸ و عرض ۲۳ سانتی متر
  • جعبه B5: ارتفاع ۱۸، طول ۴۵.۹ و عرض ۳۰ سانتی متر
  • جعبه B10: ارتفاع ۱۸، طول ۲۸ و عرض ۴۲ سانتی متر

تمام این جعبه ها در رنگ های متنوع ارائه شده و امکان نصب جاکارتی روی آنها وجود دارد.

خرید جعبه پلاستیکی انبار

جعبه پلاستیکی انبار C

جعبه پلاستیکی انبار C از دیگر مدل های پرکاربرد می باشد که تنوع رنگ و ابعاد زیادی دارند. از مهم ترین ویژگی های این جعبه ها می توان به قابلیت اتصال آنها به لورپانل اشاره کرد. علاوه براین، روی جداره های این جعبه ها شیارهایی موجود می باشد که برای اتصال جعبه ها به هم از بغل ها مورد استفاده قرار میگیرند.

برخلاف جعبه های پلاستیکی انبار تیپ B، نوع C آنها بدون پایه می باشند. به همین دلیل بعد از قرار گرفتن آنها بر روی هم به صورت طبقاتی، فاصله بین طبقه ها وجود نخواهد داشت. در نتیجه باز و بسته شدن و دسترسی به هر یک از طبقات نسبت به مدل B سخت تر است. جعبه های نوع C نیز مانند B به صورت کشویی باز و بسته شده و جاکارتی روی آنها نصب میشود.

ابعاد جعبه های پلاستیکی انبار C به صورت زیر می باشد:

  • جعبه C20: ارتفاع ۱۳، طول ۲۴ و عرض ۱۵.۵سانتی متر
  • جعبه C30: ارتفاع ۱۵، طول ۳۴ و عرض ۲۲.۵ سانتی متر
  • جعبه C40: ارتفاع ۱۷.۵ ، طول ۴۰ و عرض ۲۵ سانتی متر
  • جعبه C50: ارتفاع ۲۰، طول ۴۹ و عرض ۲۹ سانتی متر

جعبه پلاستیکی انبار استاندارد

جعبه پلاستیکی انبار استاندارد یا بین پلاستیکی نوع دیگری از جعبه ها می باشد که به صورت افقی و از کنار به هم متصل شده و به صورت کشویی باز و بسته میشوند. این جعبه ها برخلاف نوع B پایه دار نبوده و فاصله بین طبقات قابل تنظیم نیست. بین پلاستیکی در رنگ های آبی، زرد و قرمز و سبز ارائه شده و تحمل وزن آنها ۳۰، ۱۲، ۹ و ۵.۴ کیلوگرم می باشد.

ابعاد جعبه پلاستیکی استاندارد به صورت زیر می باشد:

  • جعبه استاندارد ۱۰: ارتفاع ۸، طول ۱۷.۵ و عرض ۹ سانتی متر
  • جعبه استاندارد ۲۰: ارتفاع ۱۲، طول ۲۲ و عرض ۱۱ سانتی متر
  • جعبه استاندارد ۳۰: ارتفاع ۱۶، طول ۲۷ و عرض ۱۹ سانتی متر
  • جعبه استاندارد ۴۰: ارتفاع ۱۶، طول ۲۷ و عرض ۴۰ سانتی متر

خرید جعبه پلاستیکی انبار با قیمت مناسب

به دلیل کاربرد بسیار زیاد جعبه های پلاستیکی، کیفیت و تحمل وزن آنها اهمیت بالایی داشته و در زمان خرید باید به آن توجه داشت. انبار تجهیز آسیا یکی از تیم های فعال در زمینه طراحی و ساخت جعبه پلاستیکی انبار در مدل ها و ابعاد مختلف با بهترین متریال می باشد. تمام محصولات این مجموعه بر اساس استانداردها طراحی و تولید شده و  با قیمت تولیدی به صورت عمده و جزئی به بازار عرضه میشود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها