طلاق بائن چیست؟ همه چیز درباره طلاق بائن

آیا می‌دانید طلاق بائن چیست؟ درواقع براساس قانون مدنی، طلاق‌ها به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که طلاق رجعی و طلاق بائن نام دارند که بیشتر افراد اطلاعات آن‌چنانی از آن‌ها ندارند، بخصوص طلاق بائن که به معنای عدم امکان برگشت زوج به زوجه است. به بیان دیگر این نوع طلاق در صورت جاری شدن، زن و شوهر را کاملاً از هم جدا کرده و طبیعتاً برای انصراف از جدایی به عقد مجدد نیاز خواهد بود.

حال برای این‌که به اطلاعات تکمیلی دربارۀ سوال قابل تأمل طلاق بائن چیست؟ دسترسی داشته باشید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. ضمناً در این مطلب به معرفی دفتر وکالت میرشاه نیز می‌پردازیم تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ طلاق بائن، بتوانید از بهترین مرکز استفاده کنید.

طلاق باعن چیست؟تعریف طلاق بائن

این نوع طلاق به مرد اجازۀ رجوع دوباره به همسرش را نخواهد داد و درواقع طلاق بائن در مقابل طلاق رجعی قرار دارد. همچنین گفتنی است که این نوع طلاق در صورت توافق زن و شوهر و پس از به اجرا درآمدن تبعات دیگر طلاق‌ها بخصوص رجعی را ندارد برای مثال، زن در طول مدت عده، حق دریافت نفقه را نخواهد داشت و یا این‌که فوت هرکدام از زوجین، سبب به ارث بردن یکدیگر از هم نخواهد بود. حال که با پاسخ سوال طلاق بائن چیست آشنا شده‌اید، بهتر است دربارۀ انواع طلاق بائن صحبت کنیم.

بررسی انواع طلاق بائن

ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که در چه مواردی طلاق انجام‌شده از نوع طلاق بائن است، که ما در این بخش قصد داریم به‌طور مختصر در این خصوص به موارد بااهمیتی اشاره کنیم:

  • طلاق زن یائسه

فرضاً اگر طلاق در دوران عقد و قبل از انجام رابطۀ جنسی جاری شود، اصطلاحاً طلاق از نوع بائن خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ این نوع طلاق توصیه می‌کنیم که از دفتر وکالت میرشاه استفاده کنید.

  • طلاق سوم

اگر زوج و زوجه پس از سه بار ازدواج (رجوع دوبارۀ مرد به زن یا نکاح جدید) درخواست طلاق ارائه دهند، طلاق جاری‌شده پس از بار سوم، در دسته‌بندی طلاق بائن قرار خواهد داشت.

  • طلاق خلع و مبارات

اگر زن از شوهرش کراهت داشته باشد، می‌تواند مالی را به وی ارائه داده تا طلاق جاری شود. این مال ممکن است عین مهریه یا معادل آن باشد؛ درواقع در این صورت طلاق خلع رخ داده‌است. اما اگر طرفین از یکدیگر کراهت داشته باشند، زن نمی‌تواند مالی که به مرد می‌دهد بیشتر از مهریه باشد که به این نوع طلاق مبارات گفته می‌شود.

همانطور که متوجه شده‌اید پیچیدگی سوال طلاق بائن چیست؟ سبب شده است تا برای فهم کامل‌تر به یک وکیل باتجربه نیاز داشته باشید که در این صورت پیشنهاد ما بکارگیری از دفتر وکالت میرشاه است.

بررسی احکام طلاق بائن

بررسی احکام طلاق بائنبرای این‌که دربارۀ این نوع طلاق اطلاعات کامل داشته باشید، نیاز است به نکته‌هایی اشاره کنیم:

  • برای درخواست طلاق بائن نیاز است که زن و شوهر دارای اهلیت کافی، اختیار، عقل و بلوغ لازم باشند تا وکیل در اختیار بتواند این مسئله را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد.

  • زوجه نباید در زمان اجرا شدن صیغۀ طلاق، در دورۀ عادت ماهیانه باشد.

  • در طلاق بائن خلع یا مبارات، زن باید مالی را به مرد بپردازد که میزان آن مختلف است.

  • در زمان اجرای طلاق بائن، اگر زن یائسه یا باکره نباشد، باید به مدت سه ماه عده نگه دارد.

آیا طلاق توافقی نوع خاصی از طلاق بائن است؟

در مقالۀ «طلاق بائن چیست؟» سعی کردیم تا به‌طور کامل دربارۀ این نوع طلاق اطلاعات مناسبی را به شما عزیزان ارائه دهیم، اما ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که آیا طلاق توافقی نیز یک نوع طلاق بائن است که در پاسخ باید عرض کنیم که در این خصوص عقیده‌ها متفاوت است که عبارت‌اند از:

  • بعضی از افراد این نوع طلاق را طلاق مبارات بائن می‌دانند، چراکه زوجین با توافق کامل از یکدیگر جدا می‌شوند که در این صورت امکان رجوع وجود نخواهد داشت.
  • از طرفی عدۀ دیگری این طلاق را رجعی می‌دانند، لذا اعتقاد دارند که زوجین اگرچه با توافق از یکدیگر جدا می‌شوند، اما دلیل بر کراهت از یکدیگر نیست و ممکن است علی‌رغم علاقۀ متقابل، به دلایل غیرقابل رفع، مجبور به جدایی شوند.

ویژگی‌های بهترین وکیل طلاق

انتخاب یک وکیل باتجربه و متخصص در روند انجام طلاق‌ فوق‌العاده دارای اهمیت است برای مثال، اگر زوجین به دنبال بهترین وکیل طلاق در کرج هستند، به‌راحتی می‌توانند از دفتر وکالت میرشاه بهره‌مند شوند، چراکه این مجموعه ویژگی‌های یک وکیل باتجربه و بادانش را دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تخصص و تجربه

یک وکیل ایده‌آل حتماً باید دانش به‌روز داشته باشد تا بتواند زن و شوهر را در مسیر طلاق کمک کرده و به هر دغدغه دربارۀ مسائل طلاق بائن چیست به زوجین پاسخ دهد. درواقع برای انتخاب یک وکیل طلاق بائن، حتماً به بررسی تخصص وکیل اقدام کنید که از مهم‌ترین موارد خواهد بود.

  • آشنا به قوانین طلاق

بهترین وکیل در کرج حتماً باید به قوانین مدنی طلاق تسلط داشته باشد، چراکه فقط در این صورت است که امکان پیش بردن پرونده در مدت زمان کوتاه فراهم خواهد شد. دفتر وکالت میرشاه از این ویژگی برخوردار بوده و تاکنون توانسته است رضایت متقاضیان را جلب کند.

  • کم‌هزینه

در عین این‌که یک وکیل سریع‌ترین روش را برای به سرانجام رسیدن پرونده در نظر خواهد گرفت، باید فوق‌العاده کم‌هزینه باشد. البته در این خصوص دفاتر وکالت منصف بیشترین مراجعه‌کننده را خواهند داشت که پس از بررسی، حتماً بهترین مرکز را انتخاب می‌کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا دربارۀ مسئله طلاق بائن چیست صحبت کنیم و امیدواریم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران قرار داده باشیم. ضمن این‌که اگر در خصوص روند اداری طلاق بائن و یا کسب مشاوره در این خصوص نیاز به استفاده از خدمات یک مجموعۀ وکالت دارید، توصیه می‌کنیم از خدمات دفتر وکالت میرشاه بهره‌مند شوید. گفتنی است که به‌کارگیری از وکیل این مرکز، دارای مزایایی مانند مشاورۀ رایگان، هزینه‌های مناسب و تخصص کافی درزمینۀ طلاق است که می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده‌شده، با این مجموعه در تماس باشید.

منبع: دفتر وکالت میرشاه

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها