بک لینک خریدن یا پی‌بی‌ان ساختن؟ کدام بهتر است؟

بک لینک‌ها از نظر موتور جست‌وجوی گوگل اهمیت بالایی دارند و به همین دلیل سئوکارهای بسیاری برای ارتقای رتبه سایت خود به دنبال استفاده از روش‌های مختلف برای بک لینک سازی هستند. در کنار روش‌های مختلفی که برای ساخت و خرید بک لینک وجود دارند، ساخت بک لینک پی‌بی‌ان نیز یکی از تکنیک‌های معروفی است که متخصصان سئو از آن بهره می‌برند.

خرید بک لینک بهتر است یا ساخت پی بی ان؟

ممکن است شما نیز به عنوان یک سئوکار بین خرید بک لینک یا ساخت لینک پی‌بی‌ان درگیر شده باشید. در این مطلب نحوه استفاده هر کدام از این موارد را ذکر کرده و با ارائه تفاوت‌های اصلی بین خرید بک لینک با ساخت لینک پی‌بی‌ان، به شما در انتخاب یکی از این دو روش کمک خواهیم کرد. پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

چگونه می‌توان پی‌بی‌ان لینک ساخت؟

برای ساخت لینک پی‌بی‌ان بهتر است قدم به قدم پیش بروید تا در نهایت بهترین خروجی را به دست آورید.

قدم اول:

در ابتدا شما نیاز به چند بلاگ با اعتبار خوب دارید که برای این مورد می‌توانید از سرویس‌های بلاگ‌سازی (بستر بلاگ را در اختیار شما قرار می‌دهند) ایرانی یا خارجی استفاده کنید.

قدم دوم:

حال نیاز به تولید محتوای اصولی و غیرکپی برای بلاگ‌هایتان دارید تا به این طریق اعتبار آن‌ها را افزایش دهید. زمانی که اعتبار وبلاگ‌ها زیاد شود، قدرت لینک‌هایی که به سایت شما می‌دهید نیز افزایش می‌یابد.

قدم سوم:

به جز تولید محتوا برای بلاگ‌ها، این محتواها باید بر اساس اصول سئو نوشته شده باشند تا بتوانند در بهبود رتبه سایت نقش به‌سزایی داشته باشند و علاو بر این اگر بتوانید از شیوه‌های دیگر تولید محتوا هم نظیر تولید محتواهای ویدئویی، اینفوگرافیک و … استفاده کنید که بسیار بهتر خواهد بود.

قدم چهارم:

در آخرین مرحله شما باید داخل بلاگ‌هایی که ساخته‌اید، برای سایت خود بک لینک بسازید. پس از آن نیز برای تقویت این بک لینک‌ها، دوباره شروع به لینک‌سازی می‌کنید تا قدرت لینک‌های لایه اول را افزایش دهید. به این ترتیب تاثیر لینک‌های اولیه بیشتر خواهد شد.

استفاده از بلاگ‌ها به شکل هرمی، یکی از تکنیک‌های لینک‌سازی کلاه‌خاکستری محسوب می‌شود که امکان شناسایی لینک‌های پی‌بی‌ان توسط گوگل را تا حدودی کم خواهد کرد. البته از آن جایی که این روش کلاه‌خاکستری محسوب می‌شود، همچنان خطراتی را برای سایت از طرف گوگل به دنبال خواهد داشت.

نحوه استفاده از بک لینک

برای ساخت بک لینک روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام در نوع خود می‌تواند کمک‌کننده باشند.

پست مهمان

یکی از روش‌های ایجاد بک لینک این است که در سایت‌هایی که اجازه انتشار مطلب توسط نویسنده مهمان را می‌دهند، مطلبی نوشته و منتشر کنید. به طور مثال می‌توانید مطلبی آموزشی در حوزه کاری خود بنویسید و در آن بک لینک‌هایی که به صفحه‌های مهم سایتتان اشاره دارد، قرار دهید و در نهایت مطلب را در سایت پذیرنده منتشر کنید.

صفحه‌های خراب سایت‌ها

می‌توانید در سایت‌هایی که موضوع مشابهی با شما دارند بگردید و لینک‌های شکسته آن‌ها را پیدا کنید. پس با مدیر آن سایت تماس گرفته و پس از مطلع کردن وی از مشکل به‌وجود‌آمده، پیشنهاد دهید که آدرس لینک شکسته سایت خود را به یکی از صفحه‌های سایت شما تغییر دهد. البته لازم به ذکر است که این دو صفحه باید از نظر موضوعی و جایگاه لینک با هم مطابقت داشته باشند.

رپورتاژ آگهی

یکی از روش‌های محبوب ایجاد بک لینک‌ها، استفاده از رپورتاژ است. با استفاده از این روش می‌توانید محتوای خود را در رسانه‌های پرمخاطب منتشر کنید و برای چند انکر تکست مهم، از این رسانه‌ها بک لینک بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله “رپورتاژ چیست” را مطالعه کنید و با این شیوه بیشتر آشنا شوید.

تفاوت بک لینک در رسانه و لینک پی‌بی‌ان

هر دو این روش‌ها جزء روش‌های سئو کلاه خاکستری به حساب می‌آیند، در صورتی که گوگل تشخیص دهد که شما از این روش برای ارتقای رتبه سایت خود بهره برده‌اید، ممکن است سایت شما را جریمه‌ کند. پس بسیار مهم است که به صورت افراطی و غیرطبیعی از این روش‌ها استفاده نکنید. استفاده از این دو روش در کنار هم و در کنار سایر روش‌های لینک‌سازی خارجی به طبیعی‌تر جلوه دادن آنها کمک خواهد کرد.

از دیگر تفاوت‌های این دو لینک می‌توان به زمان‌بر بودن ساخت لینک‌های PBN اشاره کرد. در حین استفاده از این روش باید زمان زیادی را برای رصد و خرید دامنه‌های آزاد یا بلاگ‌سازی، به‌روزرسانی سایت و رفع مشکلات، تولید محتوای اختصاصی، لینک‌سازی و … صرف کنید تا در نهایت بتوانید از روش لینک‌سازی PBN استفاده کنید. این زمان‌بر بودن می‌تواند افراد بسیاری را از استفاده از این روش منصرف کرده و به استفاده از بک لینک در رسانه‌ها سوق دهد.

آخرین تفاوت مهم بین بک لینک و لینک پی‌بی‌ان، هزینه بیشتر ساخت و نگهداری لینک PBN است. زیرا مدیریت سایت‌ها و بلاگ‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها، هزینه زیادی را به شما متحمل خواهد کرد.

کدام بک لینک برای کسب‌وکار ما مناسب است؟

با توجه به هدفی که کسب‌وکارتان دارد، می‌توانید از بک لینک معمولی که به آن بک لینک سایت‌واید نیز گفته می‌شود یا لینک‌های پی‌بی‌ان بهره ببرید. ولی توصیه ما به شما استفاده از بک لینک‌های معمولی در برابر لینک‌های پی‌بی‌ان و سایر انواع لینک خارجی است. استفاده از بک لینک‌ها راه سریعتری برای بهبود سئو سایت بوده و موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما نیز خواهد شد.

برای خرید بک لینک با کیفیت می‌توانید وارد به سایت تریبون مراجعه کنید و با ورود به پنل این سایت، لیست رسانه‌هایی که بک لینک در اختیار شما قرار می‌دهند را در آن‌جا مشاهده کرده و با توجه به بودجه و نیاز خود، از این رسانه‌ها خرید کنید. این روش راحت‌ترین شکل تهیه بک لینک برای شما خواهد بود تا در سریع‌ترین زمان ممکن به خواسته خود برسید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها