آنچه باید درباره پاکسازی پوست صورت بدانید

پاکسازی پوست صورت یک مرحله ضروری در مراقبت روزانه از پوست است. علاوه بر این، باید هم عصر ها برای از بین بردن آلودگی پوست و هم صبح ها برای از بین بردن سبوم اضافی، کرم شب، از بین بردن آثار خواب و شاداب کردن پوست انجام شود.  روش های مراقبت برای پوست در هر نوع و سنی انجام می شود. تنها تفاوت در انتخاب مواد مختلف است. 
اینکه چقدر جذاب به نظر می رسید مستقیماً به وضعیت پوست شما بستگی دارد . حتی اگر پوست قسمت های مختلف بدن بتواند به نحوی از چشم پنهان شود ، اما این در مورد پوست صورت صدق نمی کند.

یکی از مهمترین مراحل در مراقبت از صورت، پاکسازی پوست صورت است .

برای ارزیابی میزان آلودگی پوست صورت، فقط تصور کنید که پوست صورت در طول روز چه شرایطی را باید تحمل کند. ما به خیابان می رویم – گرد و غبار خیابان، دود ماشین روی آن قرار می گیرد.  پوست عرق می کند که یک فرآیند طبیعی است و همچنین انواع کرم و لوازم آرایشی نیز به پوست صورت خود می زنیم. 
هر پوستی این همه آلودگی و مواد آرایشی را تحمل نکرده و ممکن است پوشیده از جوش و لک شده و یا دچار پیری زودرس.شود  برای جلوگیری از این امر، پوست صورت باید بصورت منظم تمیز و پاکسازی شود.

آنچه باید درباره پاکسازی پوست صورت بدانید

اما آیا نظافت و پاکسازی روزانه پوست در خانه کافی است یا به کمک متخصصان نیاز دارید؟ و هر چند وقت یکبار باید برای این روش در سالن زیبایی اقدام کنید؟

البته که بسیار مهم است که هر روز پوست صورت خود را تمیز کنید و هیچ بهانه ای مانند خسته ام و اصلا وقت ندارم در این مورد قابل پذیرش نیست.  
هر فردی باید با تعیین نوع پوست صورت خود، وسیله مناسبی را برای پاکسازی انتخاب کند.  زیرا از نظر تجربی، همان مواد و روش هایی که  برای نوع خاصی از پوست می تواند مناسب باشد ممکن است در دیگری باعث ایجاد آلرژی شود . با توجه به اینکه همه ما ویژگی های فردی داریم، بهتر است برای پاکسازی پوست با یک متخصص مشورت کنید . در این صورت مجبور نخواهید بود پوست خود را در معرض آزمایشات غیر ضروری قرار دهید.
با این حال، علاوه بر روش اجباری پاکسازی روزانه پوست صورت، توصیه می شود هر از گاهی یک پاکسازی عمیق نیز انجام دهید. 
زیرا همه اسکراب ها، موس ها، لوسیون ها و فوم هایی که در خانه استفاده می کنید، برای پاکسازی سطحی پوست مناسب هستند و تاثیر عمیقی ندارند.  پاکسازی عمیق صورت باید به صورت دوره ای و حداقل یک بار در ماه توسط افراد با هر نوع پوست و کسانی که پوست مشکل دار (آکنه و جوش های سرسیاه) دارند انجام شود. فقط یک متخصص می تواند تعداد دفعات پاکسازی عمیق پوست شما را تعیین کند و همچنین فقط یک متخصص باید پاکسازی عمیق پوست را انجام دهد.

انواع روش های پاکسازی پوست

در سالن های زیبایی چندین نوع پاکسازی عمیق پوست صورت انجام می شود. با توجه به نوع پوست شما، وجود لکه های پیری، جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید و غیره، متخصص برنامه پاکسازی پوست مناسب شما را انتخاب می کند.
انواع رایج تمیز کردن پوست به صورت مکانیکی، شیمیایی، اولتراسونیک و وکیوم است. هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.
– نوع مکانیکی شامل یک نوع تمیز کردن دستی است، آرایشگر پوست را بخور داده و به صورت دستی پوست را تمیز می کند. این روش ممکن است تا حدودی دردناک باشد برای مدتی لکه های قرمز باقی می ماند. همچنین انواع مکانیکی عبارتند از براشینگ پوست، روشی که در آن پوست با کمک برس های چرخان پاک می شود و باعث ایجاد اثر لایه برداری سبک می شود.

– پاکسازی شیمیایی صورت با استفاده از محلول های اسیدی انجام می شود. ابتدا از ماسکی استفاده می شود که حاوی اسید گلیکولیک است که منافذ را باز می کند. سپس ماسک بعدی که در آن اسید بیشتری وجود دارد و تحت تأثیر آن، پوست گرم می شود که به انحلال سبوم کمک می کند. سپس ماسک سوم استفاده می شود که پوست را تسکین می دهد.

– پاکسازی پوست صورت با اولتراسونیک یا اتوی صورت یک دوره از روش هایی است که روزانه به مدت یک هفته و نیم انجام می شود. به عنوان یک قاعده، چنین روش هایی هر شش ماه یک بار انجام می شود. ماهیت این نوع پاکسازی این است که اسکرابر اولتراسونیک پوست را عمیقاً از سبوم و سموم پاکسازی می کند و همچنین پوست را با میکروماساژ برای تحریک عملکردهای بازسازی کننده آن اناحیا می کند .  محدودیت این نوع پاکسازی برخی بیماری های پوستی است.

– تمیز کردن با دستگاه شبیه تمیز کردن دستی است، اما متخصص زیبایی پوست را با انگشتان خود تمیز نمی کند، بلکه با یک لوله مخصوص مانند جاروبرقی این کار را انجام می دهد.
اینها انواع اصلی پاکسازی صورت هستند که معمولا در سالن های زیبایی ارائه می شوند.
با این حال، شایان ذکر است که با وجود فناوری بالایی که در زیبایی مدرن وجود دارد، یک عامل مهم حرفه ای بودن متخصص زیبایی است.

مهارت پاکسازی پوست برای کسب درآمد

از آنجاییکه همه افراد علاقمند به بهداشت و سلامت پوست خود هستند لذا وجود مراکزی که این خدمات را انجام دهد ضروری بوده و افرادی که آن را انجام می دهند می توانند به عنوان یک شغل از آن بهره ببرند. 
یادگیری مهارت پاکسازی پوست با شرکت در دوره های آموزشی آموزشگاه های مجاز و تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای امکان پذیر است . 
در کرج علاقمندان می توانند با جستجو و نگاهی به سوابق آموزشگاه ها ، دوره مورد نظر را در بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج بگذرانند. 
آموزشگاه ماهدیس یکی از مراکز آموزشی است که ۳۰ سال حسن شهرت در برگزاری دوره های تخصصی آرایش و پیرایش داشته و دوره آموزش پاکسازی پوست در کرج نیز توسط این آموزشگاه برگزار می شود. 
آموزش رنگ مو در کرج ، آموزش کوتاهی مو و… از دوره های مختلفی است که علاقمندان با شرکت در آن ، می توانند صاحب مهارت شده و جذب بازار کار شوند. 
برای اطلاع از شرایط و شروع دوره ها با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید. 
۰۹۱۲۸۶۳۲۳۲۵
www.mahdisbeauty.ir

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها