بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

علاقه مندان به آثار تاریخی و باستانی مطمئناً نام شهر کاپادوکیا را شنیده اند. این شهر در آناتولی ترکیه قرار دارد و در بخش مرکزی این شهر واقع شده است. آثار باستانی و جاذبه های طبیعی در کنار تفریحات هیجان انگیزی مثل بالن سواری و تماشای شهر از آسمان باعث شده تا گردشگران آن را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب کنند، اما بهترین زمان سفر به کاپادوکیا چه فصلی است؟ این مهم ترین سوالی است که اغلب مسافران تور کاپادوکیا برای سفر به این شهر دارند.

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

شهر کاپادوکیا کجاست؟

کاپادوکیا در بخش مرکزی منطقه آناتولی قرار گرفته و دارای دره های عمیق و صخره های سنگی بلند است. علاوه بر این، تپه ‌ها و قله های آتشفشانی بسیار زیادی در این شهر وجود دارند. ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود ۱۰۰۰ متر است و زمستان‌ های بسیار سردی دارد. معمولاً در فصل زمستان دما در کاپادوکیا به زیر صفر می رسد و شاهد بارش برف هستیم و عموما گردشگران علاقه مند به تفریحات زمستانی، تور کاپادوکیا را در این فصل بر می گزینند. در مقابل سرمای آزاردهنده این شهر تابستان ها گرم بوده و در اغلب مواقع دمای هوا  بالای ۳۰ درجه سانتی گراد است.

شهر کاپادوکیا کجاست؟

چه زمانی به کاپادوکیا سفر کنیم؟

همیشه برای مسافران و گردشگران این سوال پیش می آید که بهترین زمان سفر به کاپادوکیا چه فصلی است و در چه فصلی می توانند از جاذبه های بی نظیر این شهر استفاده کنند. با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی این شهر، تمامی فصول دارای آب و هوای مناسبی است اما زمستان های سردی در این شهر حاکم خواهد بود. به  طور کلی در باقی فصول نیز می توان به این شهر سفر کرد اما اواخر ماه اردیبهشت و اواخر ماه مهر بهترین زمان سفر به کاپادوکیا با تور کاپادوکیا به شمار می آیند چرا که در زمان سفر به این شهر هم می توانید طبیعت زیبای آناتولی ترکیه را ببینید و هم می ‌توانید از جاذبه‌ های تاریخی بی شمار این شهر لذت ببرید. شایان ذکر است این ماه ها به دلیل مناسب بودن آب و هوا امکان بالن سواری وجود دارد، اما خارج از این بازه زمانی به علت وجود بارش احتمالی امکان این تفریح وجود نخواهد داشت.

جاذبه های گردشگری کاپادوکیا

وجود انواع غار ها و صخره ها در کنار مراکز اقامتی بسیار مناسب باعث افزایش لذت سفر به این منطقه شده اند. زمانی که به کاپادوکیا سفر کردید حتما اقدام به بالن سواری کنید؛ زیرا یکی از مشهورترین تفریحات منطقه به شمار می آید. در قسمت زیر برخی از جاذبه های گردشگری این منطقه را بیان می کنیم.

شهر زیرزمینی درینکو

به طور کلی ساختار این شهر به گونه ای است که بیشترین سکونت را در میان صخره ها یا زیر زمین دارد. شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا متعلق به دوره عصر برنز بوده و همین قدمت باعث جذب طرفداران بسیار زیادی شده است. شایان ذکر است شهرهای زیرزمینی در دوره بیـزانس و در قرون ۷ و ۶ برای پنهان شدن در برابر حملات اعراب استفاده می شد. در واقع این شهر های زیر زمینی به عنوان عمیق ترین پناهگاه های شهر کاپادوکیا شناخته می‌شوند که شامل تونل های تودرتو و باریک هستند.

روستای گورم

روستای یکی از روستاهای بسیار زیبا در سرتاسر جهان شناخته می شود که در منطقه کاباکو قرار گرفته است. این روستا دارای انواع غارها و صخره ها بوده که دور تا دور این روستا را محاصره کرده اند. در این منطقه می توانید انواع خانه های سنتی و هتل ها را مشاهده کنید.

دره ایهلارا

در کنار تمامی جاذبه های زیبا و جذاب کاپادوکیا، دره های بسیار سرسبز و چشم نواز قرار دارند. این مکان محل بسیار مناسبی برای دویدن و دوچرخه سواری است. همچنین افراد زیادی سالانه به منظور تماشای این دره زیبا و قدم زدن در آن به این منطقه مسافرت می کنند. برخی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه شامل دره کبوتر، صومعه سرای سلیمه و دودکش های جن و پری می شود. با در نظر گرفتن تمامی جاذبه های بی نظیر، گردشگران می توانند با تهیه تور کاپادوکیا به این منطقه خاطره ساز سفر کنند و از جاهای دیدنی این مکان دیدن نمایند.

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

کلام پایانی

با توجه به مناطق گردشگری بسیار مهمی که در شهر کاپادوکیا قرار دارند بسیاری از افراد به منظور بهره بردن از این امکانات و مناطق گردشگری به این شهر سفر می کنند. آثار باستانی بسیار متعدد در کنار رستوران های با کیفیت و تفریحات لذت‌ بخشی مانند بالن سواری، باعث جذب حداکثری مسافران به این منطقه شده اند. سوال بسیار مهمی که مطرح می شود این است که بهترین زمان سفر به کاپادوکیا چه فصلی است؟ در صورتی که قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می شود تا در اواخر ماه اردیبهشت تا اواخر ماه مهر به این منطقه گردشگری سفر کنید. 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها