اهمیت پوشیدن دستکش ایمنی

دستکش های کار ساختمانی از انگشتان و دست ها در برابر طیف وسیعی از صدمات در محل، از بریدگی و ساییدگی گرفته تا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و شوک الکتریکی محافظت می کند. صدمات دست سالانه بیش از یک میلیون کارگر را به اورژانس می‌فرستد و تنها کشیدگی‌ها و رگ به رگ شدن کمر باعث می‌شود روزهای بیشتری دور از کار باشند. دستکش های ساختمانی اختیاری نیستند: آنها PPE ضروری هستند.

اهمیت پوشیدن دستکش ایمنی پادینوس

تجهیزات PPE چیست؟

PPE مخفف تجهیزات حفاظت شخصی، دسته وسیعی از تجهیزات ایمنی کار است که شامل کلاه های سخت ، مهارهای جلوگیری از سقوط، عینک های ایمنی ، لباس های دید بالا ، چکمه های کار، و دستکش های محافظ دست می شود. دستکش‌های ساختمانی بسته به آسیبی که برای جلوگیری از آسیب طراحی شده‌اند، مواد مختلفی دارند و شامل دستکش‌های چرمی، بوم، کولار، لاستیکی و پارچه‌ای هستند. 

علل آسیب دست و عدم پوشیدن دستکش کار

یکی از دلایل صدمات دست از همه دیگر متمایز است: عدم رعایت. ۷۰ درصد صدمات دست توسط کارگرانی که دستکش نپوشند متحمل می شوند. 

دلایل کارمندان برای استفاده نکردن از دستکش ایمنی ساختمانی عبارتند از: دسترسی نداشتن به نوع مناسب دستکش (مانند دستکش های عایق لاستیکی که بخشی از لباس یک برقکار است )، نداشتن دستکش مناسب و نگرانی از اینکه کار در حال انجام نیست. با پوشیدن دستکش با موفقیت تکمیل شود.

استفاده از دستکش خطر آسیب دیدگی دست را شصت درصد کاهش می دهد، اما همانطور که در بالا مشخص می شود، کارگران ساختمانی دستکش را نمی پوشند مگر اینکه به خوبی مناسب باشند و دامنه حرکتی کامل را داشته باشند. صرف زمان برای اطمینان از تناسب دستکش مناسب می تواند به معنای تفاوت بین آسیب دیدگی دست و انجام ایمن وظایف باشد.

انتخاب دستکش های ساختمانی مناسب

ماهیت متنوع کار ساختمانی به این معنی است که هیچ نوع دستکشی از دست کارگران ساختمانی در برابر همه تهدیدها محافظت نمی کند. در عوض، انتخاب دستکش بر اساس وظیفه ای که کارمند انجام خواهد داد، مهم است. این اغلب به این معنی است که کارگران بیش از یک جفت دستکش در کیف ابزار خود دارند ، بنابراین آنها همیشه به حفاظت مناسب دسترسی دارند. 

هنگام انتخاب و خرید دستکش ساختمانی، سوالات زیر را بپرسید:

کارگر با چه خطراتی مواجه است؟ کارمندانی که با بتن کار می کنند به دستکش های متفاوتی نسبت به آنهایی که با آجر کار می کنند نیاز دارند، که دوباره به محافظت متفاوتی نسبت به کسانی که با برق کار می کنند نیاز دارند. 
دوام دستکش ها چقدر است؟ در نظر بگیرید که دستکش چقدر در برابر خطرات محافظت می کند و برای چه مدت. 
دستکش ها چقدر مناسب هستند؟ همچنین راحتی دستکش، حساسیت به لمس و اینکه آیا دستکش مهارت کارگر را کاهش می دهد را در نظر بگیرید.
قیمت دستکش چقدره؟ هزینه، البته، همیشه یک عامل است. به خاطر داشته باشید که هزینه حتی یک آسیب جزئی دست بیشتر از هزینه مورد نیاز برای جلوگیری از آسیب است. دستکش هایی را که می توانید با بهترین کیفیت خریداری کنید.

انواع دستکش کار ساختمانی

ابزار ساخت و ساز مناسب برای ایمنی مهم است. در مورد دستکش، کارمندان شما ممکن است به یکی از موارد زیر نیاز داشته باشند:

دستکش های پارچه ای

دستکش های نخی و پارچه ای برای اکثر کارهای ساختمانی مناسب نیستند، زیرا فقط از بریدگی ها و ساییدگی های جزئی محافظت می کنند. برای کارهای بسیار سبک که تمیز نگه داشتن دست ها مهمتر از ایمنی است، ممکن است از دستکش های پارچه ای استفاده شود. 

دستکش پارچه ای

دستکش چرمی و بوم

دستکش های چرمی و بوم بهترین انتخاب برای کارهای ساختمانی عمومی هستند، زیرا از بریدگی، ساییدگی و گرما محافظت می کنند.

دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی

هنگام انتخاب دستکش هایی که از دست کارگران ساختمانی در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند، برگه MSDS مواد شیمیایی را با توصیه های سازنده دستکش مقایسه کنید. دستکش هایی مانند دستکش پالم وست PU Palm Glove فقط در برابر مواد شیمیایی خاص محافظت می کنند.

دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی

دستکش کولار

دستکش های کولار که برای محافظت از بریدگی و سایش طراحی شده اند، در برابر گرما و سرما نیز عایق هستند. به عنوان مثال می توان به دستکش بافتنی گیج ۱۳ کولار Majestic با پوشش کف نیتریل فوم و دستکش های مکانیکی مقاوم در برابر برش کلاسیک از OccuNomix اشاره کرد.

نکته مهم برای خرید دستکش های ساختمانی

یک دستکش مناسب باید به خوبی جا بیفتد و در عین حال دامنه کامل حرکت دست را امکان پذیر کند. هنگامی که در طول یک روز کاری کامل پوشیده می شود، دستکش نامناسب می تواند باعث گرفتگی دست و تاول شود، و این خطر را افزایش می دهد که کارمند به سادگی دستکش را دربیاورد. تناسب مناسب همچنین ایمنی را بهبود می بخشد: سی درصد صدمات دست در هنگام پوشیدن دستکش ناشی از پوشش نامناسب دستکش است. 

مجموعه پادینوس فعال در زمینه ارائه محصولات جامع و کامل ایمنی و ترافیکی و آتش نشانی و حفاظت فردی و مرجع اطلاعات و آموزش های ایمنی و حفاظت فردی می باشد که این مجموعه زیر نظر سایت متاوبز می باشد و دارای پشتیبانی و کارشناسان خبره در زمینه فروش انواع تجهیزات ایمنی و فردی است . جهت مشاوره و خرید میتوانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید .

منبع : پادینوس | padinos.com

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها