سریلانکا در کدام کشور است؟

برای پاسخ به سوال سریلانکا در کدام کشور است، ممکن است کمی گیج شوید زیرا در اصل سریلانکا یک کشور بوده و در کشور دیگری قرار ندارد. این کشور دارای بخش های متعددی جهت بررسی بوده و نمی توان تعریف واحدی برای آن ارائه کرد. مردمان مهمان نواز، وعده های غذایی خوش طعم و خوش رنگ و لعاب، جاذبه های گردشگری بی شمار، آثار تاریخی و… از مشخصه های کشور سریلانکا هستند. اگر می خواهید به منطقه ای بی نظیر که برخی از آثار تاریخی و فرهنگی آن در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است سفر کنید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان سفر خود را به بعد موکول نکرده و در این امر تعجیل نمایید.

سریلانکا در کدام کشور است؟

تاریخچه سریلانکا

شاید شما نیز برای سفر با  تور سریلانکا لحظه آخر نیاز به آشنایی و کسب اطلاعات از تاریخچه آن منطقه داشته باشید. در زبان سانسکریت، کلمه سریلانکا به معنی جزیره با شکوه است. می توان قدمت این کشور را حدوداً ۳۰ هزار سال تخمین زد و شما می توانید در این منطقه بخشی از عجایب جهان را مشاهده نمایید. همچنین می توان بیان کرد که بر اساس شواهد و بیانات تاریخی در گذشته، این منطقه در جوامع مختلف نام های متفاوتی داشته است.

برای مثال در ادبیات برهمنی واژه لانکا، در رم باستان و یونـان واژه تاپ روبان و در مناطق عربی واژه سراندیپ یا سراندیبیتی می نامیدند. با وجود تمام این تفاسیر و وجود نام های مختلف در سال ۱۹۷۲میلادی، نام این کشور به سریلانکا تغییر یافت. همچنین بر اساس تاریخ و گذشته می توان به این نکته پی برد که در زمانی که این منطقه تحت استعمار بریتانیا بوده است، نام یلان بر روی این بخش نهادینه شده بود. تمامی موارد ذکر شده پاسخی برای سوال سریلانکا در کدام کشور است، هستند.

کشور سریلانکا در کدام بخش قرار دارد؟

سریلانکا در مجاورت اقیانوس هند و در بخش جنوبی قاره آسیا قرار دارد. به علت مشهوریت سواحل این کشور، به آن لقب کشور سواحل بی انتها را نسبت داده اند. از نظر بعد جغرافیایی می توان سریلانکا را به یک جزیره مانند کرد. پایتخت و همین طور بزرگ ترین شهر این کشور، کلمبو بوده که در نوع خود، افراد زیادی را به عنوان مسافر یا مقیم این منطقه جذب می کند. همچنین جمعیت این کشور بسیار زیاد بوده و افراد زیادی را درون شهرهای خود جای داده است.

سریلانکا در کدام کشور است؟

آب و هوای کشور سریلانکا

قطعاً یکی از عواملی که هنگام سفر با تور سریلانکا لحظه آخر می بایست مورد بررسی قرار گیرد، آب و هوای منطقه است. کشور سریلانکا به علت قرارگیری در موقعیت گرمسیری، دارای دو فصل خشک و مرطوب است. آب و هوای سریلانکا از آنجایی که جزیره ای گرمسیری است، تقریباً متعادل بوده و می توان دلیل این تعادل را وجود نسیم های گاه و بی گاه آن دانست. همین امر به افراد بومی و مسافران کمک می کند تا دمای مناسبی را هنگام حضور در این کشور و شهرهای مختلف آن تجربه کنند.

از آنجا که وسعت این کشور نسبتا زیاد است، ممکن است در نواحی مختلف آن آب و هوا متغیر باشد. به طور کلی بخش های جنوبی و جنوب غربی سریلانکا گرم و مرطوب، بخش های شمالی و شرقی آن گرم و خشک است. همچنین میانگین دما در این کشور حدود ۲۸ تا ۳۲ درجه متغیر است. آب و هوای سریلانکا بسیار متنوع و گوناگون بوده و همین موضوع آن را به جزیره ای برای تمام فصول تبدیل می کند. یعنی اگر بخواهید ترکیبی از تمام فصول را همزمان در یک کشور مشاهده کنید، کشور سریلانکا کاملاً مناسب است.

غذاهای محبوب سریلانکا

یکی از عواملی که سبب می شود افراد با استفاده از تور سریلانکا لحظه آخر به این کشور سفر کنند، طعم بی نظیر و زبانزد غذاهای این منطقه است. شاید در نگاه اول ظاهر غذاهای این کشور جالب به نظر نرسیده و هیچ سنخیتی با کشور و طبع ما ایرانیان نداشته باشند؛ اما کافی است یک بار امتحان کنید تا برای همیشه طعم آن ها در خاطرتان ماندگار شود. غذاهای این کشور بسیار مشهور بوده و تمامی افراد تمایل به چشیدن مجدد آن غذاها دارند. غذاهای معروف سریلانکا شامل خورشت سبزیجات، کوفته، خوراک گوشت، نان روتی، فالوده، خوراک نارگیل، مرغ کاری و… می شود.

سریلانکا در کدام کشور است؟

سخن پایانی

حال که به درستی کشور سریلانکا را شناخته اید و به پاسخ سوال سریلانکا در کدام کشور است نیز رسیده اید، می توانید با انتخاب یکی از راه های مسافرت به این منطقه از جمله ماشین شخصی، هواپیما یا… به این کشور سفر کنید. قطعاً آب و هوای مناسب این منطقه، مردمان مهربان و مهمان نواز، طعم غذاهای خوش خوراک، آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی و… می تواند تاثیر بسزایی در سفر شما به این بخش از جهان داشته باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت، به صورت فردی یا همراه با خانواده و دوستان به این کشور سفر کرده و از جذابیت های آن به صورت حضوری لذت ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها