آیا بالی ویزا می خواهد؟

برای سفر به برخی از کشور ها به منظور کار یا تفریح، باید ویزا تهیه نمایید‌‌. بنابراین آیا بالی ویزا می خواهد؟ کشور اندونزی از جمله کشورهایی بوده که نیاز حتی افرادی که قصد دارند به منظور تفریح به جزیره بالی در این کشور سفر کنند، لازم است ویزای آن را تهیه نمایند‌. دریافت ویزای هر کشوری شرایط خاص خود را داشته و لازم است مسافران به این منظور مدارکی را به سفارتخانه های آن کشور ارائه دهند. در ادامه به شرح مهم ترین نکات در خصوص دریافت ویزا برای سفر به بالی خواهیم پرداخت.

انواع ویزای بالی

شهر بالی یکی از جزایر زیبای کشور اندونزی بوده که سالانه تعداد بسیاری از مسافران و گردشگران به این جزیره به واسطه تورهای گردشگری سفر می‌ کنند. نکته‌ قابل توجه در این خصوص  این است که برای سفر به این کشور و جزیره بالی لازم است ویزای اندونزی را دریافت کنید. بنابراین در جواب به این سوال که آیا بالی ویزا می خواهد باید بگوییم که بله اگر قصد سفر به این جزیره را با تور یا بدون آن دارید، باید ویزا داشته باشید. البته اگر قصد شما سفر با تور است، می بایست علاوه بر شرایط دریافت ویزا، از قیمت تور بالی نیز آگاهی یابید. با توجه به اینکه با چه منظوری به این جزیره سفر می کنید، لازم است ویزا های متفاوتی را دریافت نمایید. به طور کلی انواع ویزا های بالی به شرح زیر هستند:

  • ویزای توریستی بالی: این ویزا مناسب افرادی است که قصد دارند برای مدت زمان کوتاهی و به منظور گشت و گذار و تفریح در شهر بالی در کشور اندونزی اقامت داشته باشند.
  • ویزای تحصیلی بالی: ویزای تحصیلی یکی دیگر از انواع ویزا هایی است که به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور اندونزی و بالی را دارند، تعلق می گیرد.
  • ویزای کاری بالی: ویزای کاری به مدت ۶ ماه اعتبار داشته و لازم است پس از گذشت دو ماه از آن، هر ماه اقدام به تمدید آن نمایید.
  • ویزای خبرنگاری بالی: یکی دیگر از انواع ویزاهای شهر بالی، ویزای خبرنگاری بوده که دارای شرایط متفاوتی نسبت به سایر ویزاهای آن است.
  • ویزای مقامات بالی: این ویزا همان طور که از نام آن مشخص است از سوی وزارتخانه برای مقامات صادر می شود.

ویزای توریستی اندونزی

به طور معمول دریافت ویزای اندونزی شرایط خاص خود را دارد و افراد می توانند ویزای تفریحی این کشور را برای ۷، ۱۴ یا ۳۰ روز دریافت نمایند. نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که مسافران نمی توانند بیش از مدت زمانی که بر روی ویزای آن ها نوشته شده، در جزیره بالی اقامت داشته باشند. اگر قصد داشتید بیش از مدت زمان درج شده بر روی ویزای تفریحی بالی در این شهر اقامت داشته باشید لازم است اقدام به دریافت ویزای مجدد نموده و در غیر این صورت ملزم به پرداخت جریمه خواهید شد. شما قادر نخواهید بود با ویزای تفریحی در این جزیره به تحصیل یا اشتغال بپردازید. از آنجایی که قیمت تور بالی بسیار مقرون به صرفه است پیشنهاد می شود ویزای خود را برای مدت زمان زیاد تهیه کنید.

روش و شیوه دریافت ویزای بالی

دریافت ویزای تفریحی کشور اندونزی برای سفر به جزیره بالی دارای شرایط خاصی است و لازم است افراد مدارکی را در جهت دریافت ویزا ارائه دهند. اگر قصد دارید با تور به این جزیره سفر کنید می توانید مدارکتان را به آژانس مسافرتی مد نظر ارائه دهید و اگر قصد دارید به صورت تنهایی اقدام به دریافت ویزا نمایید، لازم است خودتان مدارک را به سفارت تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به شرح زیر هستند:

  • ارائه پاسپورت معتبر و کپی آن  که دارای  حداقل ۶ ماه اعتبار بوده و حداقل یک صفحه خالی داشته باشد (برای درج ویزا)
  • دو قطعه عکس ۴*۶ با پس زمینه سفید
  • ترجمه گواهی و نامه تمکن مالی از بانک
  • پرینت گردش حساب با مهر برجسته ترجمه شده به انگلیسی
  • بلیط هواپیما و ووچر هتل
  • فرم پر شده و امضا شده از سفارت اندونزی
  • کارت ملی و شناسنامه اصل و کپی تمامی صفحات

هزینه دریافت ویزای بالی

به طور کلی هزینه دریافت ویزا تفریحی از سفارت اندونزی بسته به اینکه شخص به تنهایی این کار را انجام داده یا اینکه از طریق آژانس ها و تور های مسافرتی اقدام به این کار نماید، متفاوت است. اگر به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزا کنید، هزینه دریافت ویزا از سفارت اندونزی در حدود ۵۰ دلار است. اگر افراد بخواهند از طریق آژانس های مسافرتی ویزا دریافت کنند لازم است تا کارمزد کارکنان را نیز بپردازند. قیمت تور بالی با احتساب هزینه دریافت ویزا و سایر اقدامات محاسبه خواهد شد.

سایر اطلاعات ویزای بالی

برای سفر به جزیره بالی و دریافت ویزا برای کشور اندونزی لازم است اطلاعاتی در این خصوص داشته باشید. به طور کلی در خصوص دریافت ویزا برای هر کشوری نکات خاصی وجود دارد که لازم است مسافران آن ها را بدانند. برای مثال ویزای دریافتی برای اندونزی تنها ۲ ماه اعتبار داشته و هر فرد قادر است تنها ۵ بار در سال اقدام به دریافت ویزا برای این کشور نماید. همچنین از آن جایی که دریافت ویزای اندونزی در حدود ۵ تا ۷ روز به طول خواهد انجامید، لازم است پیش از سفر خود اقدام به دریافت ویزا کنید.

سخن پایانی

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افرادی که قصد سفر به جزیره بالی در کشور اندونزی را دارند پیش می آید این است که آیا بالی ویزا می خواهد؟ به طور کلی به هر منظوری که قصد سفر به این جزیره را داشته باشید، لازم است اقدام به تهیه ویزا نمایید. چنانچه مدت اعتبار ویزای مسافران ایرانی به اتمام برسد، قادر به تمدید ویزای خود نخواهند بود؛ بنابراین در صورتی که قصد دارند مدت طولانی در اندونزی بمانند، باید مدت اعتبار ویزای خود را افزایش دهند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها