با سمپاشی، سوسک های ریز را از بین ببرید

سوسک ها به دلایل گوناگون وارد خانه می شوند. این حشرات موذی زندگی را برای ساکنان خانه سخت می کنند. خوشبختانه راه های زیادی برای خلاصی از دست این  حشرات موذی وجود دارد. برای مثال باید همیشه  خانه خود را تمیز نگه دارید‌ و سطل زباله را مرتبا خالی کنید. بهتر است غذای خود را در ظرف درب بسته قرار دهید. کارهای زیادی وجود دارند که می توانید برای جلوگیری از ورود آفات به خانه انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با راه های جلوگیری از نفوذ سوسک به منزل آشنا کنیم.

دلایل هجوم سوسک ها به خانه ها

سوسک ها اغلب در سرویس بهداشتی، آشپزخانه و سطل زباله زندگی می کنند.  دلایل زیادی برای هجوم سوسک ها به خانه وجود دارد. در ابتدا باید بدانید که این حشرات موذی برای زنده ماندن به رطوبت و آب نیاز دارند. بنابراین بیشتر آن ها برای جست و جوی آب حتی به خانه های تمیز نیز روی می آورند. در واقع به همین دلیل است که سوسک ها اکثرا در حمام و لوله های آب زندگی می کنند.

سوسک ها برای تخم گذاری به دنبال یک پناهگاه امن هستند و هنگامی که مکانی دور از دید و مرطوب پیدا می کنند به سرعت تخم گذاری می کنند. برخی از آن ها نیز به نور علاقه دارند و جذب نور می شوند‌. بنابراین پیش از آنکه تعدادشان زیاد شود، باید به فکر سمپاشی انواع سوسک ها باشید.

از طرف دیگر ممکن است در زیر کابینت و یخچال نیز وجود داشته باشند. سوسک ها در جست و جوی غذا و سرپناه به خانه ها می آیند. آن ها می توانند از طریق شکاف های کوچک روی دیوار و کف زمین وارد خانه شما شوند. این حشرات در همه جا به دنبال مواد غذایی هستند. به علاوه کاملا انعطاف پذیر می باشند، بنابراین ممکن است از هر چیزی برای خوردن استفاده کنند.

انواع مختلف سوسک ها را بشناسید

انواع سوسک ها

سوسک های خانگی از انواع سوسک ها هستند که در خانه ها و سایر سازه ها زندگی می کنند. این حشرات را به نام سوسک های آشپزخانه نیز می شناسیم. متاسفانه ممکن است آن ها ناقل بسیاری از بیماری ها باشند. این حشرات در محیط مرطوبی مانند؛ فاضلاب ها و سرویس بهداشتی زندگی می کنند به همین دلیل می توانند برای انسان ها خطرناک باشند.

سوسک های آلمانی یا کابینتی از دسته دیگر حشرات موذی هستند که در محیط های مرطوب مانند حمام و زیر کابینت آشپزخانه زندگی می کنند. طول این حشرات یک تا یک و نیم سانتی متر بوده و رنگ قهوه ای روشن دارند. سوسک های کابینتی به سرعت تکثیر می شوند. بنابراین اگر آن ها را در خانه دیدید باید در سریع ترین زمان برای سمپاشی منزل خود اقدام کنید.

گونه دیگر حشرات، سوسک های فضای باز هستند که در محیط بیرون از خانه زندگی می کنند. سوسک های آمریکایی از دیگر انواع حشرات خانگی می باشند و برخلاف نوع آلمانی، رنگ قهوه‌ای تیره دارند. اندازه آن ها به مراتب از دو نوع اول بیشتر است.

سمپاشی سوسک به وسیله ی افراد متخصص

سمپاشی سوسک ها باید به وسیله افراد متخصص انجام گیرد زیرا این حشرات در قسمت های مختلف خانه زندگی می کنند بنابراین باید به درستی شناسایی شوند. سوسک ها آفات گوناگونی دارند و از هر چیزی تغذیه می کنند در واقع آن ها به سرعت با شرایط محیطی سازگار می شوند.

 افراد متخصص، در زمینه سمپاشی حشرات در خانه، تجربه کامل دارند و می توانند با استفاده از سموم خاص، به سرعت آن ها را از بین ببرند. بنابراین اگر قصد دارید خود را از شر سوسک های مزاحم راحت کنید بهتر است به سراغ افراد ماهری بروید که در زمینه سمپاشی حشرات تجربه کامل دارند. به عنوان مثال تیم متخصص سمپاشی کاسپین یکی از بهترین گزینه ها برای سمپاشی ساس، سمپاشی سوسک، سمپاشی موش، سمپاشی منازل و … است که شما می توانید به آن اعتماد کنید.

راه های جلوگیری از نفوذ سوسک به خانه

راه های جلوگیری از نفوذ سوسک به منزل

برای اینکه از نفوذ سوسک به درون منزل جلوگیری کنید در ابتدا باید بدانید که این حشرات در کجا زندگی می کنند. سوسک ها از هر دریچه ای وارد خانه می شوند. این حشرات از طریق شکاف های کوچک و دریچه های خشک کن، شکاف روی  سقف و… وارد منزل می شوند.

 بنابراین باید یک ارزیابی کامل از محیط خانه داشته باشید و در صورت امکان هر ورودی و شکافی که دیدید را مهر و موم کنید. این حشرات آفات موذی هستند و اگر به منزلتان وارد شوند به سختی می توانید از آن ها خلاص شوید. از جمله اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از ورود سوسک ها انجام دهید می توان به موارد زیر اشاره کـرد:

·         تعمیر هرگونه نشتی آب

برای جلوگیری از نفوذ سوسک به منزل بهتر است نشتی شیر آب را تعمیر کنید. زیرا سوسک ها به زندگی در محیط مرطوب علاقه مند هستند.  به علاوه هر گونه منبع آب راکد را حذف کنید. اگر گیاهان آپارتمانی دارید بهتر است بیش از حد آن ها را آبیاری نکنید.

·         تمیز کردن خانه

ظروف کثیف را بلافاصله بشویید و بعد از پخت و پز اجاق گاز را تمیز کنید. به صورت روزانه اتاق را جارو بکشید‌. به علاوه بهتر است بعد از آشپزی پیشخوان آشپزخانه را پاک کنید.

سخن پایانی

سوسک ها در قسمت های مختلف خانه مانند؛ سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و… زندگی می کنند. این حشرات برای جست و جوی رطوبت، سرپناه و غذا به درون خانه ها هجوم می برند. برای در امان ماندن از شر سوسک ها راه های زیادی وجود دارد. یکی از راه ها بستن نشتی آب و سوراخ و منافذی است که امکان ورود سوسک وجود دارد. به طور کلی سمپاشی بهترین راه برای از بین بردن این حشرات است. برای این کار می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
رضا

مرسی متن خوبی بود