برآورد هزینه ساخت ویلا چگونه انجام می‌شود؟

استقبال فراوانی که در سال‌های اخیر از ساخت ویلا در لوکیشن‌های مختلف کشور می‌شود، باعث شده است تا افراد زیادی به این کار روی آورند و تصمیم به ساخت یک ویلا برای خود یا برای اجاره و فروش بگیرند. اگر در رابطه با این موضوع که این تصمیم، تصمیم درستی است یا خیر کنجکاو هستید یا صرفا این سوال را دارید که ساخت یک ویلا چه مقدار برای شما تمام می‌شود و اصلا این هزینه‌ها صرف چه مواردی می‌شود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

هزینه ساخت ویلا

ساخت ویلا یا خرید ویلا، کدام سود بیشتری دارد؟

ویلا بخریم یا ویلا بسازیم؟ فاکتورهای مختلفی هستند که پاسخ این سوال به آن‌ها بستگی دارد. باید به این موضوع فکر کنید که چه هدفی از مالک یک ویلا شدن دارید؟ اگر از بودجه کافی برخوردارید و ویلا را صرفا برای سپری کردن اوقات فراغت خود و خانواده تان احتیاج دارید، ساخت یک ویلا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. 

با این کار می‌توانید ویلایی که کاملا اختصاصی برای شما ساخته شده است، داشته باشید. برای مثال هنگام طراحی، به طراح ویلا تمامی فضاهای مورد نیاز خود را بگویید تا بر اساس آن اقدام به طراحی کند و فضایی که شاید در ویلاهای دیگر تا به حال طراحی نشده است، در ویلای شما جانمایی شود.

لازم به ذکر است زمانی که ساخت ویلا را انتخاب می‌کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که نوسانات قیمت بسیار زیاد است و اگر بودجه شما در اواسط کار نتواند کفاف هزینه های تهیه متریال و … را بدهد، ممکن است با مشکلات زیادی روبه رو شوید و ساخت ویلای شما نیمه کاره بماند. برای همین بر این موضوع تاکید داریم که اگر از بودجه کافی برخوردار هستید و تا انتهای پروژه منابع مالی خواهید داشت، اقدام به ساخت ویلا کنید.

از طرفی دیگر باید بگوییم که ساخت ویلا زمان بر است، بنابراین اگر صبر لازم را ندارید و بودجه شما نیز رقمی ثابت است، به تحقیق و جستجو بپردازید و ویلایی متناسب با بودجه خود پیدا کرده و خریداری کنید.

هزینه های ساخت یک ویلا شامل موارد متفاوتی می‌شود. برای مثال؛ هنگامی که اقدام به خرید یک ویلا می‌کنید، شما هیچ اطلاع از هزینه ای که تا به حال برای کسب مجوز ساخت، طراحی ویلا، خرید متریال و … پرداخت شده است ندارید و صرفا مبلغ مشخصی را به مالک ویلا پرداخت می‌کنید. اما شخصی که قصد ساخت یک ویلا را دارد باید تمامی این موارد را در نظر بگیرد و قبل از اقدام به هر کاری برآوردی از هزینه ساخت ویلا و تمامی مراحل آن بدست آورد.

ساخت ویلا یا خرید آن

هزینه ساخت ویلا

هزینه هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم در صورتی است که شما زمین را خریداری کرده و در حال حاضر زمینی برای ساخت ویلا دارید.

هزینه مجوز ساخت ویلا

یکی از هزینه‌هایی که باید برای ساخت یک ویلا بپردازید، هزینه دریافت مجوز است. شما این هزینه را به دهیاری یا شهرداری منطقه زمین خود می‌پردازید و مجوزهای ساخت ویلا را دریافت می‌کنید.

هزینه طراحی ویلا

هزینه طراحی ویلا، هزینه دیگری است که باید  در نظر بگیرید. در این مرحله تیم طراحی دستور نقشه منطقه را از شما دریافت می‌کند و بر این اساس طراحی ویلای شما را آغاز می‌‌کند.

البته طراحان ویلا در ابتدا طی برگزاری جلسات حضوری یا آنلاین با سلیقه و خط فکری شما آشنا می‌شوند و هر مرحله از طراحی ویلا با تایید شما وارد مرحله بعد می‌شود. نقشه‌های طراحی ویلا شامل نقشه های سازه، تاسیسات و … می‌شود. در صورتی نقشه های فاز دو و اجرایی نیز از دیگر نقشه های طراحی ویلا هستند.

هزینه طراحی ویلا

هزینه تهیه متریال

تهیه متریال تقریبا پرهزینه ترین بخش ساخت یک ویلا است. هزینه تمامی مصالحی که برای اجرای نما، زیر سازی و … نیاز است در این مرحله پرداخت می‌شود. اشتباه بزرگی که برخی از کارفرمایان در این مرحله می‌کنند، اقدام به خرید مصالح ارزان قیمت و بی کیفیت است. شاید خرید مصالح ارزان در این مرحله برای شما به صرفه باشد؛ اما پس از ساخت شما را با مشکلاتی مواجه می‌کند که ممکن است باعث شود اقدام به بازسازی ویلاخود کنید.

هزینه نیروی انسانی

دستمزد نیروی انسانی که برای ساخت ویلای خود استخدام می‌کنید نیز هزینه دیگری است که باید در نظر بگیرید. برای ساخت ویلا به بنا، گچ کار، نصاب، کارگر و افراد مختلفی احتیاج پیدا خواهید کـرد. در صورتی که موقعیت آب و هوایی ساخت ویلا متفاوت از حالت عادی باشد، احتمالا باید هزینه بیشتری به عنوان دستمزد کارگران در نظر بگیرید. 

کلام آخر

برای اینکه بتوانید به برآوردی دقیق از هزینه ساخت ویلا برسید، بهترین کار تماس با شرکت‌هایی است که به صورت تخصصی این کار را انجام می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر  و دریافت پیش فاکتوری از هزینه‌های ساخت ویلا می‌توانید به وبسایت نمادیزاین مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان این تیم در ارتباط باشید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها