نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب یکی از بهترین اقداماتی است که می توان برای تسریع بهبودی انجام داد. تورم بعد از انجام انواع عمل های زیبایی بسیار رایج است. قسمت های آسیب دیده بدن ناشی از برش جراحی ورم می کنند. افرادی که لیپوماتیک غبغب انجام می دهند نیز به دلیل جمع شدن مایعات لنفاوی، تورم را تجربه می کنند.

جراحان به این نتیجه رسیده اند که ماساژ صحیح بعد از لیپوماتیک غبغب می تواند تورم ناشی از جراحی را تا حد زیادی کاهش دهد. سیستم لنفاوی بدن که به دفع سموم بدن و بازسازی بافت ها کمک می کند، بعد از جراحی دچار اختلالاتی می شود و روند این سیستم کم می شود.

متد ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب

لیپوماتیک که روند بهبودی بسیار سریع‌تری را نسبت به تمام روش‌های حذف چربی قبل از لیپوماتیک ارائه می‌دهد، تضمین می‌کند که چربی از نواحی مشکل‌دار به طور همگن و یکسان برداشته می‌شود. از طرفی از آنجایی که عمل با دستگاه حساس انجام می شود، بافت هایی مانند رگ ها، ماهیچه ها و اعصاب آسیب نمی بینند. به طور طبیعی، این یک روش فوق العاده موفق و راحت است. لیپوماتیک که باعث افزایش میزان کلاژن زیر پوست می شود، افتادگی بدن را به حداقل می رساند.

نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب اگر به صورت درست و تخصصی صورت گیرد، باعث می شود تا فعالیت سیستم لنفاوی دوباره افزایش پیدا کند. افرادی که متخصص در ماساژ بعد از جراحی هستند، به خوبی با آناتومی بدن آشنا هستند و به بیمار کمک می کنند تا سیستم لنفاوی آن ها دوباره به فعال باشد و تورم غبغب کاهش پیدا کند.

ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب باید به صورت خیلی آرام و دایره ای انجام شود. این نوع ماساژ باعث می شود سیستم لنفاوی تحریک شود و مواد زائد از بدن دفع شود. یکی دیگر از فواید ماساژ صحیح این است که خطر بیماری های قلبی نیز کاهش پیدا می کند. همچنین سیستم لنفاوی هر چه بیشتر فعال باشد و بهوظایف خود عمل کند، شما سالم تر خواهید بود.

اگر میخواهید نتایج موفقیت آمیزی از این عمل زیبایی را شاهد باشید به سخنان پزشک خود گوش کرده و در استفاده از گن بعد از لیپوماتیک غبغب سهل انگاری نکنید. میتوانید دراین مورد در سایت دکتر ایزدپناه بیشتر مطالعه کنید.

اهمیت ماساژ بعد از جراحی غبغب

یکی از موارد بسیار مهمی که از ماساژ بعد از جراحی غبغب استفاده می شود این است که به بیمار کمک می کند مواد زائد بدن او حذف شود. بسته به شرایط فردی یا صلاحدید جراح شما، ممکن است ماساژ با استفاده از دستگاه یا با استفاده از دست برای شما صورت گیرد.

اگر جراح تشخیص دهد که ماساژ به صورت دستی انجام شود، خودش نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک را برای شما شرح می دهد تا خودتان بتوانید آن را انجام دهید. نکته ای که جراح شما روی آن تاکید می کند این است که ماساژ به صورت آرام صورت گیرد و فشاری به ناحیه وارد نشود. داشتن صبر و حوصله باعث می شود تاثیر ماساژ روی شما بیشتر باشد. 

فواید ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب

عمل لیپوماتیک غبغب به منظور برداشتن چربی اضافه از این ناحیه انجام می شود. وقتی این چربی اضافه از بدن برداشته می شود، بدن با تولید مایع لنفاوی این چربی از دست رفته را جبران می کند. تولید زیاد این مایع زیر پوست می تواند منجر به ورم شود. ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب می تواند به بیمار کمک کند تا تورم کاهش پیدا کند و بهبودی سریع تر صورت گیرد.

گفتیم که ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب، اهمیت زیادی در بهبودی بیمار دارد. ماساژ روی غدد لنفاوی صورت می گیرد و فواید زیادی دارد از جمله:

  • ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک باعث می شود تا تورم شما کاهش پیدا کند و مایعات در قسمت های لنفوی شما جمع نشود.
  • باعث می شود تا اسکار بعد از جراحی روی غبغب شما خیلی کم باشد. به عبارت دیگر از تشکیل اسکار روی پوست جلوگیری می شود.
  • باعث می شود اسکارهای تشکیل شده خیلی زودتر از حالت عادی بهبود پیدا کنند.
  • منجر به دفع سموم از بدن می شود.
  • جریان خود را در ناحیه جراحی افزایش می دهد.
  • درد ناشی از جراحی کاهش پیدا می کند.

برای اینکه بتوانید مشکل ناهمواری بعد از لیپوماتیک غبغب را بهتر مدیریت کنید، پیشنهاد میکنیم سری به سایت دکتر ایزدپناه بزنید.

درد هنگام ماساژ لیپوماتیک غبغب

خود ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب باعث می شود تا بیمار دچار کاهش درد شود. اگر ماساژ خیلی آرام صورت گیرد بیمار هیچ دردی حس نمی کند اما اگر چنین شد به احتمال زیاد باید از مسکن استفاده کند.

بسیاری از جراحان معتقداند که ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب ضروری است اما عده ای دیگر از جراحان این ماساژ را ضروری نمی دانند. با این حال انجام ماساژ بعد از جراحی هم باعث کاهش تورم می شود، هم دوره بهبودی را تسریع می بخشد و هم اینکه بیمار آرام تر می شود. اینکه بیمار چند بار باید ماساژ را انجام دهد بسته به شرایط جسمی او متفاوت است اما معمولا بیشتر از ۵ جلسه ماساژ مورد نیاز نیست.

خطرات جراحی لیپوماتیک غبغب کدام است؟

  • عدم تقارن ویژگی های صورت
  • خون ریزی
  • عوارض ناشی از بیهوشی، مانند مشکلات تنفسی
  • کاهش حساسیت پوست
  • درد و ناراحتی
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • جای زخم
  • ورم

ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب برای چه کسانی مناسب نیست؟

جراحان بر این باورند که با وجود مزایای بی شماری که ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک می تواند برای فرد رقم بزند، این ماساژ برای همه مناسب نیست. اگر هر یک از موارد زیر را دارید، احتمالا جراح به ما توصیه می کند که ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب را انجام ندهید.

  • افرادی که با مشکلاتی مانند بیماری های کلیوی و کبدی دست و پنجه نرم می کنند.
  • افراد دارای بیمارهای قلبی
  • افرادی که سابقه سکته مغزی دارند.
  • افرادی با سابقه لخته شدن خون.
  • افرادی که بعد از عمل عفونت را تجربه کرده اند.

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی

سخن پایانی

فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را  به آدرس www.drkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها