تاریخچه سئو چیست و سئو چه کاربردهایی دارد؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گر است و در واقع به  مجموعه اقداماتی گفته میشود که برای بهبود رتبه سایت در ابزارهای جستجوی اینترنت مانند گوگل انجام میگیرد

بنا به گفته گروه سـورن سئو ، کاربرد سئو یعنی نمایش بیشتر، دقیق‌تر و سریعتر صفحات سایت شما به کاربران در نتایج جستجو می باشد ،  کاربران به راحتی بتوانند به امکانات و محتوای سایت شما ، دسترسی لازم و کافی را داشته باشند. پیشنهادی که ما داریم : یا سئو را یاد بگیرید یا اگر زمانی برای یادگیری ندارید از خدمات سئو سورن استفاده کنید . 

تاریخچه سئو

تاریخچه سئو چیست ؟ 

در دهه ۱۹۹۰ میلادی موتورهای جستجو خلق شدند ، محبوب ترین آنها : Infoseek، Alta Vista و Yahoo بودند ، اما با توسعه فناوری موتورهای جستجوی جدیدتری متولد شدند که از قوانین پارامترهای پیچیده‎ تری استفاده می‌کردند. فاکتورهای اولیه در موتورهای جستجو دهه ۱۹۹۰ می‌توان به تراکم کلمات کلیدی و استفاده از برچسب اشاره نمود.  

در ادامه روند رشد سئو و نیاز به الگوریتم های جدید برای سئو سایت ها،  یاهو وب  Yahoo Webدر سال ۱۹۹۵ و گوگل Google در ۱۹۸۸  اصول جدید سئو را راه اندازی کردند.
امروزه تعداد الگوریتم‌های تعیین شده از سوی موتورهای جستجو نیز بطور کامل منتشر نشده اند بطوریکه روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۷ میلادی، بیان کـرد که جستجوگرهای اینترنتی برای رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل، بیش از دویست فاکتور مختلف را به کار می‌برد. هم اکنون نیز الگوریتم سئو درحال تکامل است و موتورهای جستجو در تلاش برای اضافه نمودن الگوریتم‌های جدید هستند.

در ادامه آموزش به تعدادی از کاربردهای مهم و کارآمد سئو بطور کلی و به اختصار اشاره میکنیم پس با ما همراه باشید: 

کمک به برند سازی

یکی از راهکارهای سئو سایت خارجی ( https://sorenseo.com/seo-service/off-page-seo/ )  برندسازی است. در واقع شما با برند سازی خود را برای مخاطب خاص و تاثیرگذار می کنید و آنها شما را با خدمات و محصولات خاص خودتان میشناسند. بنابراین حتما باید ارائه خدمات و محصولات از طرف سایت شما به گونه ای باشد که مخاطبان ذهنیت خوب و مطمئنی از شما در خاطرشان ثبت کنند.

رفتار گوگل با سایت های برندینگ (Branding) بسیار جالب و شنیدنی است. یک سایت برند بدلیل بازدید بالایی که از طرف کاربران دارد حتی بدون کمترین اقدامات سئو ممکن است در صدر اول گوگل باشد و این خاصیت سایت های برند را متمایزتر از سایر سایت ها نموده است

برای همین است که بیشتر سایت های موفق سعی میکنند خود را ، برند کنند تا از مزایای رفتار با سئوبرند گوگل بهره مند گردند به این صورت که گوگل به خودی خود این سایت ها را سئو میکند و نیازی نیست که این سایت ها حتما اصول صددرصد سئو را رعایت کنند  و بعبارتی نورچشمی گوگل هستند.

 

افزایش بازدید و ترافیک

افزایش بازدید و ترافیک یکی از کاربردهای مهم سئو است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. چرا که سایتی که بازدید نداشته باشد قطعا در رده های اول گوگل قرار نخواهد گرفت و اصول گوگل بر اساس بازدید بیشتر و ارائه خدمات عالی به مشتریان بنانهاده شده است.

از جمله اقداماتی که برای افزایش بازدید و ترافیک می توانید داشته باشید به موارد زیر میتوان اشاره نمود:

  • بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
  • تازه‌سازی و بروزرسانی محتوا
  • معرفی سایت به موتورهای جستجو با ابزارهای ویژه
  • ایجاد بک ‌لینک ها
  • تحلیل رقبا
  • بهینه‌سازی محتوا با کلمات کلیدی طولانی
  • اضافه کردن محتوای سایت به صورت مداوم
  • انتشار مطالب مفید و اختصاصی
  • امکان ایجاد مشارکت برای کاربران و بازدیدکنندگان مثل
  • ایجاد شبکه‌های اجتماعی و امکان مشارکت کاربران برای دسترسی بهتر
  • استفاده از ایمیل مارکتینگ
  • ایجاد محتوای طولانی و مفصل
  • ایجاد محتوای خوشه ‌ای یا کلاستر

افزایش بازدید و ترافیک 

کاربرد سئو در کاهش  هزینه های تبلیغاتی و کلیکی گوگل

 اما سایت‌هایی که در نتایج ارگانیک ظاهر می‌شوند هیچ هزینه ای برای اول بودن پرداخت نمی کنند ، ولی چنانچه سایتی از  اقدامات سئو برحذر باشد ناچار می شود برای دیده شدن به تبلیغات کلیکی یا همان تبلیغات پولی گوگل روآورد که علاوه بر هزینه های هنگفت ، تاثیر موقتی بر سئوی سایت دارد

 

کاربرد سئو در کمک به پیدا کردن مخاطبان هدف   

بیش از چند میلیارد کاربر فعال اینترنت در جهان وجود دارد بنابراین اهمیت پیدا کردن مخاطب هدف برای اکثرسایت ها و  کسب و کار ها قابل درک است. با پیدا کردن مخاطبان هدف ، در واقع محتوای خود را به صورت اختصاصی در اختیارافرادی که می توانند مشتریان شما باشند قرار می دهید و وقت خود را برای بازدیدهای بیهوده و بی نتیجه هدر نداده اید. در واقع پیداکردن مخاطبین هدف بهترین بازخورد را برای ارائه خدمات مانند فروش بیشتر محصولات در سایتتان بهمراه دارد.

ایجاد اعتبار و اعتماد در میان کاربران 

 از کاربردهای سئو ایجاد اعتبار و اعتماد در میان کاربران است.

برای ایجاد اعتماد می توانید در بین کاربران سایت های اینترنتی از  راهکارهای ذکر شده در اینجا استفاده نمایید:

  • عنوان های مرتبط با محتوا را انتخاب نمایید
  • محتوای ارزشمند تولید کنید
  • اقداماتی جهت ماندگاری بیشتر کاربران در سایتتان
  • استفاده از چت آنلاین و در دسترس بودن برای پاسخ آنی
  • درج ای نماد یا نماد الکترونیکی (enamad) در سایت

پیشی گرفتن از سایت های رقبای دیگر

یکی از کاربردهای سئو پیشی گرفتن از سایت های رقیب است. قطعا بدون رقبا، نمی‌توانید استراتژی‌های سئو خوبی داشته باشید .

برای پیشی گرفتن از سایت های رقیب حتما باید رقبای خود را بشناسید و از اقدامات و سیاست های سئو مثبت آنها الگو برداری کنید. و سعی کنید با ایجاد محتواهای مناسب و رعایت اصول سئو در درازمدت از آنها پیشی بگیرید و و با انجام سئو اصولی و درست، به طور مداوم سایت خود را بهبود بخشید.

کاربرد سئو در افزایش فروش

در اینجا به شرح مختصری از کاربرد سئو در افزایش فروش در سایت میپردازیم. وقتی یک سایت دارای محتوا و سئو خوبی باشد مسلما علاوه بر قرار گرفتن در لینک های اول گوگل ، دسترسی به اطلاعات مفید را برای بازدیدکنندگان بهتر خواهد کـرد و به مرور به ترافیک و بازدید کنندگان آن اضافه خواهد شد.

در اینجا به تعدادی از تاثیرات و کاربرد سئو در افزایش سئو اشاره میکنیم :

  • افزایش ترافیک مخاطبان
  • کاهش هزینه‌ها
  • معرفی فروشگاه شما به افراد بیشتر
  • بازدهی طولانی سئو و عمر بالای آن  به نسبت استراتژی های دیگر
  • به تصمیم‌گیری در مورد خرید یا عدم خرید یک محصول توسط موتورهای جستجو
  • تاثیرو کاربرد بسیار زیاد سئو در بازاریابی آنلاین و تجارت آنلاین

خدمات مجموعه سورن سئو

نتیجه گیری نهایی : 

زمانی شما می‌توانید در سئو سایت موفق باشید که همواره اطلاعات خودتان را به روز کنید و بتوانید محتواهای را در وب‌سایتتان به کاربران ارائه دهید و به خوبی نیاز آنها را برطرف نمائید .

سـورن سئو گروهی تخصصی ، با ارائه خدماتی فقط سئو زیر نظر سایت متاوبز می باشد ، در صورتی که تمایل به این خدمات داشتید می توانید با شماره ۰۹۰۲۰۹۰۲۶۱۵ مشاوره سئو این مجموعه تماس حاصل فرمائید و یا وارد سایت سئو ، sorenseo.com شوید .

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها