چگونه با فراگیری آموزش موسیقی به سرعت در نواختن ساز مهارت کسب کنیم؟

چگونه با فراگیری آموزش موسیقی به سرعت در نواختن ساز مهارت کسب کنیم؟

برای تبدیل شدن به یک موزیسین حرفه‌ای لازم است طی فراگیری کامل آموزش موسیقی در کرج، یادگیری نواختن آلات موسیقی گوناگون را آزمایش کنید. هنگامی که در این مسیر قدم می‌گذارید، انتخاب از میان انواع آلات موسیقی آسان نخواهد بود. فرقی نمی‌کند که یک ساز را برای یادگیری از روی کنجکاوی انتخاب کرده باشید یا به اجبار یادگیری موسیقی را آغاز کرده باشید، در هر صورت در کنار کیفیت یادگیری موسیقی سرعت آن نیز برای شما فاکتور مهمی خواهد بود.

 

قدم‌های کوچک اما ضروری در مسیر فراگیری آموزش موسیقی

 

  1. یک ساز را برای فراگیری آموزش موسیقی در کرج انتخاب کنید.

کلید یادگیری هر چیزی تکرار است. هر ساز جدید نیازمند ساعت‌ها تمرکز و تمرین است. هر چه یک ساز جذابیت بیشتری برای شما دارد، بازه‌ی زمانی تمرین برای شما راحتتر می‌گذرد. اینکه کدام یک از آلات موسیقی شما را جذب می‌کند به شخصیت شما وابسته است و فرد به فرد متفاوت می‌باشد. ساز شما نشان دهنده‌ی شخصیت شما است بنابراین انتخاب ساز مناسب بسیار مهم است.

  1. هدف گذاری کنید.

تعیین هدف در فرایند فراگیری آموزش موسیقی در کرج تفاوت زیادی در سرعت رشد و پیشرفتتان ایجاد خواهد کرد. در صورتی که می‌خواهید نواختن ساز را به  سرعت فرا بگیرید، ابتدا از خود بپرسید که هدفتان از یادگیری نواختن ساز چیست. برای مثال در صورتی که قرار است نواختن فلوت را فرا بگیرید، می‌توانید هدف خود را نواختن در گروه ارکستر قرار دهید.

  1. آشنایی با افرادی که در نواختن ساز شما تبحر و مهارت دارند.
انواع آلات موسیقی
انواع آلات موسیقی

 

عنصر اصلی کسب مهارت، دریافت راهنمایی از استادان و افراد باتجربه در آن حوزه است. یادگیری از کسی که در یک حوزه‌ی مشخص در سطح بالاتری قرار دارد، به روند رشد شما در مسیر یادگیری نواختن آلات موسیقی کمک می‌کند. برای دریافت راهنمایی هم از استادان قدیمی هم مدرن هر دو کمک بگیرید.

  1. در تمرین نواختن ساز به تنهایی و نواختن ساز در یک گروه تعادل ایجاد کنید.

 

در مسیر پیشرفت در نواختن موسیقی، شاید لازم باشد خود را در یک اتاق زندانی کنید و ساعت‌ها تمرین نوازندگی کنید. این پایداری در تمرین موسیقی معادل انجام دادن تمرین‌های ورزشی سخت و طولانی یک بوکسور در باشگاه است. با این حال اجرا کردن موسیقی با سایرین و بدون هیچ هدف خاصی جز به اشتراک گذاشتن انرژی نیز توصیه می‌شود. در این موقعیت شما فرصت یادگیری از سایر موزیسین‌هایی که ساعت‌ها در تنهایی خود تمرین نوازندگی کرده‌اند را کسب خواهید کرد.

  1. به دنبال رقابت‌های سالم باشید.

فراگیری آموزش موسیقی در کرج به تمام افرادی که از تماشای رشد خود در طول زمان لذت می‌برند توصیه می‌شود. درون هر فردی که در یک حوزه به تبحر  و مهارت رسیده است، یک رقابت جو وجود دارد. نیاز به بهترین بودن حس رقابت درونی افراد را بیدار می‌کند و ناخودآگاه آن‌ها را به سمت تلاش کردن هل می‌دهد. همچنین رقابت یک انگیزه برای بی‌وقفه حرکت کردن در مسیر رشد است.

  1. تجربه‌ی شادی و لذت با فراگیری آموزش موسیقی در کرج را کسب کنید.
تجربه‌ی شادی و لذت با فراگیری آموزش موسیقی در کرج
تجربه‌ی شادی و لذت با فراگیری آموزش موسیقی در کرج

 

برای بعضی افراد سخت کار کردن با هدف “به اندازه‌ی کافی خوب بودن” و دستیابی به معیارهای موفقیت ساده است. اما گاهی ممکن است به درستی ندانیم که چه چیزی برای شخص ما واقعا اهمیت دارد. در واقع جاذبه‌ی موسیقی چه برای نوازنده چه برای شنونده به لذت بخش بودن آن برمی‌گردد. لحظه‌ای که در آن دیگر از موسیقی لذت نمی‌برید، تلاش شما در یادگیری آن کاهش خواهد یافت. همیشه راه‌های جدیدی برای داشتن تجربه‌ای تازه و هیجان انگیز ایجاد کنید.

 

جمع بندی

هنگامی که به فراگیری آموزش موسیقی در کرج می‌پردازید، ممکن است با خود فکر کنید که تنها تمرین کردن برای حرفه‌ای شدن کافی است. به جز تعداد اندک نابغه در تاریخ موسیقی، اکثر موزیسین‌ها برای کسب مهارت در نواختن آلات موسیقی تئوری موسیقی را نیز یاد گرفته‌اند. در صورتی که می‌خواهید نواختن ساز را از راه درست یاد بگیرید، بهتر است یادگیری را با کلاس‌های تئوری آکادمی برکلی آغاز کنید. یادگیری تئوری موسیقی یک ضرورت نیست اما به شما کمک می‌کند تا آگاهی موسیقایی خود را افزایش دهید و با ساختار زبان موسیقی آشنا شوید.  یکی از مهم‌ترین چیزها برای هر موزیسینی آشنایی با سازی است که می‌نوازد. آشنایی با سازی که در حال یادگیری نواختن آن هستید،به شما کمک می‌کند تا از حد و حدود ساز خود عبور کنید و بدرخشید. انواع صوتی را که می‌توانید با سازتان تولید کنید و استایل‌های متنوع نوازندگی را کشف کنید. برای موفقیت در این مسیر بهتر است هر هفته برای تمرین کردن نواختن ساز برنامه ریزی کنید.

جاذبه‌ی موسیقی
جاذبه‌ی موسیقی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها