بهترین روش‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام | ۱۰۰% تضمینی

امروزه کمتر کسی وجود دارد که از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده نکند و صفحات معروف و موردعلاقه‌اش را در این فضا دنبال نکند. کسب‌وکارهای آنلاین روی به‌سوی اینستاگرام آورده‌اند، زیرا پلتفرمی است که بین ایرانیان و اکثر مردم جهان اپیدمی شده‌است. با پیشرفت فضای مجازی، اهمیت ارتباط گرفتن هر بیزینسی با مخاطب خود چندین برابر شده‌است. افزایش تعداد فالور در اینستاگرام برای کسب‌وکارها به معنای تعامل بیشتر و درآمد بیشتر است. تعاملی که در اینستاگرام صورت می‌گیرد، توسط کامنت، لایک، شیر، دایرکت، اشتراک‌گذاری، تگ، منشن و کلیک روی لینک‌ها انجام می‌شود. اما به‌دست آوردن این تعاملات با مخاطب و افزایش نرخ تعامل اینستاگرام به این راحتی‌ها نیست. هر کسب‌وکاری باید برای رشد تعاملات خود، روش‌های افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام را بداند و آن‌ها را عملی کند.

افزایش تعاملات در اینستاگرام

مواردی که در زیر بیان می‌شود، می‌تواند کسب‌وکارهای آنلاین را به‌سمت افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام و درنتیجه افزایش درآمد هدایت کند:

  • محتوای مناسب

یکی از اصلی‌ترین کلیدها برای افزایش تعامل، انتشار محتوای مناسب است که باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. محتوا باید به‌صورت مداوم توسط بیزینس‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد تا به‌مرورزمان فیدبک‌های مناسبی دریافت کند. محتوای خوب می‌تواند ویترین کار شما باشد و مخاطب هدف را سمت خود جذب کند.

با توجه به این‌که یکی از راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام ذخیره‌سازی یا همان تعداد سیوهاست، باید محتوای تولیدشده آنقدر جذاب یا کاربردی باشد که مخاطب آن را سیو کند. این محتوا باید طوری ارائه شود که در زمان‌های متفاوت برای کاربر جذاب باشد، یعنی هرزمانی که به پیج مراجعه می‌کند، انگیزهٔ سیو کردن را داشته باشد.

ویژگی بعدی که برای محتوا در نظر گرفته می‌شود، قابل اشتراک گذاشتن است، یعنی جذابیت آن به‌قدری باشد که مخاطب آن را برای دیگران فوروارد کرده یا در پیج خود به اشتراک گذارد. این‌گونه محتواها معمولاً موردبحث و گفتگو قرار می‌گیرند و به‌طور مستقیم تعاملات پیج را بالا می‌برند.

پس از این‌که مدتی در فضای اینستاگرام فعالیت داشتید و به‌طور نسبی تعدادی فالور جذب کردید، می‌توانید مخاطبان خود را مورد ارزیابی قرار دهید. از طریق فیدبک پست‌ها، به‌راحتی متوجه می‌شوید که علاقهٔ مخاطبانتان به کدام سمت است. در این صورت به‌راحتی می‌توانید محتوایی تهیه کنید که موردعلاقهٔ کاربران بوده و با گرفتن لایک افزایش نرخ تعامل اینستاگرام را به دنبال داشته باشید.

  • زمان انتشار محتوا

اینستاگرام الگوریتم‌هایی دارد که در هیچ کجا آن را منتشر نمی‌کند و تنها کاربرانی که تلاش بسیاری دارند، می‌توانند به آن‌ها دست یابند. اما براساس تجربهٔ دیگر کاربران فعال در این فضا، زمان انتشار محتوا می‌تواند یکی از موارد کلیدی برای افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام باشد. اگر چندی در اینستاگرام فعالیت داشته و به انتشار محتوا بپردازید، متوجه می‌شوید که مخاطبان شما چه زمان‌هایی از روز، بازدید بیشتری از صفحهٔ شما دارند. با دانستن این مهم، به‌راحتی می‌توانید یک برنامهٔ زمان‌بندی برای انتشار محتوای پیج خود داشته و تعاملات بیشتری کسب کنید. به‌عنوان مثال پیجی که در خصوص خوراکی و غذا فعالیت می‌کند، محتوای خود را در زمان ظهر یا شب به هنگام ناهار و شام منتشر می‌کند. این‌ها مناسب‌ترین زمان برای گرفتن لایک و دیگر اقدامات جهت بالا بردن تعامل است، زیرا کاربران احساس گرسنگی دارند و اشتیاق بیشتری به نگاه کردن محتوا نشان می‌دهند.

  • دعوت به تعامل

کپشن‌نویسی برای جذب مخاطب یک گام اساسی به‌شمار می‌آید، زیرا درون کپشن می‌توانید مطالب کلیدی و مناسبی را به مخاطب انتقال دهید. هنگام کپشن‌نویسی می‌توانید از مخاطب دعوت کنید که محتوای شما را به اشتراک گذاشته و یا ذخیره کنند. ادبیات دعوت به تعامل باید طوری باشد که مخاطب با اشتیاق آن را بپذیرد و در ادامه عمل لایک، فوروارد کردن و ذخیره‌سازی را انجام دهد.

مورد دیگری که می‌تواند کاربر را به‌طور نامحسوس دعوت به تعامل کند، داشتن فالور است، یعنی مخاطب هنگامی‌که وارد پیج می‌شود، اولین چیزی که می‌بیند تعداد فالور است. همین عامل می‌تواند یک محرک برای دریافت فیدبک از مخاطب باشد. در این صورت برای شروع می‌توانید روی خرید فالوور اینستاگرام مانور دهید تا ویترینی مناسب در پیج خود داشته باشید. این‌گونه مخاطب اعتماد بیشتری به شما خواهد کرد، زیرا پیج‌هایی که تعداد فالور و لایک‌هایی کمی دارند، کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. همچنین می‌توانید با خرید لایک اینستاگرام، وجه بهتری به صفحه بدهید یا از گزینهٔ خرید پیج آماده اینستاگرام استفاده کنید.

  • هشتگ نویسی حرفه‌ای

گزینهٔ دیگری که می‌تواند سبب افزایش نرخ تعامل اینستاگرام باشد، هشتگ‌نویسی درست و اصولی است، زیرا هشتگ می‌تواند محتوای شما را در معرض دید عموم قرار دهد و باعث شود محتوای شما بیشتر دیده شود. امروزه خیلی از افراد علاوه‌بر استفاده از سرچ گوگل، موضوع موردنظر خود را درون اینستاگرام با یک کلمهٔ کلیدی جستجو می‌کنند. در این صورت اگر محتوای شما دارای هشتگی مناسب باشد، کاربر هنگام جستجو به آن می‌رسد. مخاطب با محتوای شما ارتباط برقرار کرده و درنتیجه لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و دیگر موارد را به دنبال خواهد داشت. هشتگ‌ها باید شامل کلمات کلیدی و کاملاً مرتبط با موضوع محتوای شما باشند تا مخاطب را به‌سوی خود بکشانند. باید در نظر داشته باشید که درون هر پستی تنها می‌توانید از ۳۰ عدد هشتگ استفاده کنید.

  • لایوهای اینستاگرامی

از دیگر راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام برگزاری لایو است، زیرا درون این لایوها می‌توانید با مخاطب خود به‌صورت مستقیم گفتگو داشته باشید. در لایو می‌توانید به سؤالات مخاطب پاسخ داده و در خصوص کار خود شفاف‌سازی بهتری کنید. موضوع لایوها باید برای مخاطب جذاب باشد تا به تماشای آن نشسته و در بحث شرکت کند. شرکت در بحث توسط مخاطبان با گذاشتن کامنت صورت می‌گیرد که در این روند صاحب پیج می‌تواند نقطه‌نظرات فالورها را جویا شود. فیدبک لایو اینستاگرامی می‌تواند اثر زیادی در بهبود روند و استراتژی پیج شما داشته باشد.

جذب فالور از منابع دیگر

برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام، تنها نباید روی پیج خود مانور دهید بلکه می‌توانید از منابع دیگر نیز استفاده کنید. شبکه‌هایی که در فضای مجازی فعالیت دارند، به‌صورت مستقل کار می‌کنند، اما بین آن‌ها پیوندهایی وجود دارد. کسب‌وکارها می‌توانند درون دیگر پلتفرم‌ها نیز فعالیت داشته باشند و پیج اینستاگرامی خود را به مخاطبین آن پلتفرم‌ها معرفی کنند.

دیگر موردی که می‌تواند کمک زیادی به گرفتن تعامل کند، تبلیغ و تبادل با دیگر پیج های اینستاگرامی است. گاهی اوقات صفحات دیگری وجود دارند که حاضر به تبادل هستند، به صورتی که محتوای دیگران را در پیج خود به اشتراک می‌گذارند و در مقابل آن‌ها نیز باید محتوای پیج دیگر را انتشار دهند. در این صورت بین فالورهای دو پیج تعامل برقرار می‌شود. باید در نظر داشته باشید که محتوای پیج‌های موردتعامل باید با یکدیگر ارتباط موضوعی داشته باشند یا شامل مخاطب هدف باشند.

تبلیغ نیز می‌تواند از منابع دیگر برای پیج شما فالور جذب کند، به این صورت که با قرار دادن تبلیغ در پیجی مناسب مخاطبان آن صفحه دعوت به دیدن از پیج شما می‌شوند. انتخاب پیجی که به آن تبلیغ داده می‌شود بسیار مهم است، اگر صفحه‌ای مناسب انتخاب نشود، احتمال هدررفتن هزینه وجود دارد.

سخن پایانی

مواردی که سبب افزایش نرخ تعامل اینستاگرام می‌شود بسیار زیاد است و با کسب تجربهٔ بیشتر در این فضا، می‌تواند به تعداد آن اضافه شود. در این مقاله نکاتی کلیدی را برای شما بررسی کردیم که حتماً باید آن‌ها را جهت افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام رعایت کنید. با رعایت این موارد تعاملات در صفحه بیشتر شده و درآمد بیشتری را به دنبال دارد. البته هریک از این اقدامات باید موردبررسی و ارزیابی قرار گیرد و براساس فیدبک‌ها بهبود پیدا کند.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
حسن
امتیاز :
     

خیلی ممنونم از مقاله عالی تون.
خرید پیج اینستاگرام از سایت اینستاگیت واقعا یکی از بهترین کار هایی است که میشه انجام داد برای داشتن یک پیج اینستاگرامی که نرخ تعامل بالایی داره.