بلوکارت آلمان؛ مزایا، شرایط و هزینه ها در سال ۱۴۰۲

همه ما از این امر اطلاع داریم که کشور آلمان در سال‌های اخیر تبدیل به یک مقصد برای مهاجرت کاری بسیاری از ایرانیان شده است. با دریافت ویزای کاری این کشور می‌توانید بلوکارت آلمان را نیز به دست بیاورید. با کمک این کارت امکان انجام امور شغلی در سراسر اتحادیه اروپا برایتان فراهم می‌شود. این مزیت همان موردی به شمار می‌آید که موجب شده است تا بسیاری از کاربران به سراغ تهیه این کارت بروند. به طبع برای دریافت کارت مزبور باید با یک سری مراحل و شرایط خاص آشنا شوید تا بتوانید روند اخذ بلوکارت را بدون مشکل پیش ببرید.

بسیاری از افراد علاقه‌مند به دریافت بلوکارت به دلیل عدم آشنایی با مراحل دریافت آن، در همان گام‌های اولیه منصرف می‌شوند. این در حالی است که به طور کلی روند مربوط به دریافت این کار چندان پیچیده نیست، البته این امر زمانی میسر می­شود که از مشاوران مناسب و باتجربه‌ای کمک بگیرید.

شرایط و مدارک دریافت بلو کارت آلمان

دریافت بلوکارت شرایط خاصی دارد.

شرایط اخذ بلوکارت آلمان

اخذ این کارت نیاز به یک سری شرایط خاص دارد. این شرایط را می‌توان به دسته‌های مختلفی همچون مدرک تحصیلی، بیمه سلامت، رشته‌های مورد پذیرش، تجربه کاری و … تقسیم‌بندی کرد. یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ بلوکارت، توجه به همین شرایط است که توسط دولت کشور آلمان تعیین شده‌اند.

مدرک تحصیلی هر فرد متقاضی باید متعلق به یکی از دانشگاه‌های کشور آلمان و یا دانشگاهی باشد که دولت آلمان آن را به طور کامل تأیید کرده است. از جمله رشته‌های قابل پذیرش در این زمینه می‌توان به گزینه‌های خاصی همچون پزشکی، حقوق و مهندسی اشاره کرد، البته همان­طور که بیان شد مدرک رشته‌های فوق باید حتماً‌ توسط دولت آلمان تأیید شده باشند.

از لحاظ پیشنهاد کاری یا جاب آفر، وجود یک قرارداد رسمی کاملاً ضروری است. در واقع این قرارداد باید حتی شامل حقوق تعیین شده برای شما نیز باشد. علاوه بر قرارداد، باید دعوت‌نامه‌ای که برای جاب ‌آفر صادر شده است و ویزای job seeker آلمان را نیز به همراه خود داشته باشید.

همه متقاضیان دریافت بلوکارت آلمان باید حتماً نسبت به دریافت بیمه درمانی در این کشور اقدام کنند. شما می‌‌توانید از بین بیمه سلامت عمومی یا بیمه‌های خصوصی یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این، یک آدرس ثبت شده در کشور آلمان باید در همان مراحل اولیه ارائه شود. هر متقاضی دریافت بلو کارت باید حداقل پنج سال سابقه کاری یا رزومه داشته باشد.

بهترین مزایای دریافت بلو کارت آلمان

این کارت دارای مزایای زیادی است.

مزایای بلوکارت آلمان

اولین و مهم‌ترین مزیت این کارت را می‌توان امکان دریافت اقامت دائم کشور آلمان و کار در آلمان دانست. شما می‌توانید پس از گذشت سی و سه ماه از دریافت بلوکارت، در جهت دریافت اقامت دائم آلمان اقدام کنید. شایان ذکر است که افراد دارای بلوکارت حتی در صورت از دادن شغل خود نیز می‌‌توانند به مدت سه ماه در آلمان زندگی کنند.

وقتی که بلوکارت داشته باشید این امکان به شما داده می‌شود که پس از دو سال کار با کارفرمای اصلی (کارفرمایی که قرارداد رسمی آن را ارائه کرده بودید)، به سراغ کارفرمای دیگری بروید، البته این امر مستلزم ارائه یک درخواست جداگانه است. فرزندان و همسر شما نیز می‌توانند پس از دریافت بلوکارت به آلمان مهاجرت کنند.

برخلاف سایر ویزاهای کاری در کشور آلمان، همسران افرادی که دارای بلوکارت هستند می‌توانند با توجه به علاقه و تجربه خود نسبت به کار در حوزه‌های مختلف بپردازند. این در حالی است که بدون وجود بلوکارت آلمان چنین امکانی برای همسر شما وجود نخواهد داشت.

این موارد تنها بخشی از مهم‌ترین مزایای مربوط به دریافت بلوکارت در کشور آلمان محسوب می‌شود. یک مزیت مهم که در ابتدای متن به آن اشاره شد، بحث امکان فعالیت در سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا است که خود یک گزینه فوق‌العاده بی‌نظیر به شمار می‌آید و مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.

شرایط مهاجرت خانواده با بلوکارت آلمان

اگرچه امکان مهاجرت با خانواده پس از دریافت بلوکارت وجود دارد؛ اما این امر نیز مستلزم رعایت کردن یک سری شرایط خاص است. در واقع مهاجرت با کمک این روش اگرچه ساده‌تر است؛ اما متقاضیان مدنظر باید به موارد مختلفی توجه کنند تا فرایند مهاجرت آن‌ها با مشکل خاصی روبه‌رو نشود.

مهم‌ترین شرط در این زمینه، داشتن تمکن مالی کافی به منظور مراقبت از اعضای خانواده است. شما باید بتوانید از پس کلیه هزینه‌های خود و خانواده­تان برآیید و حقوق شما باید کفاف پرداخت این هزینه‌ها را بدهد. علاوه بر تمکن مالی، باید از لحاظ محل مسکونی نیز مدارکی را مبنی بر وجود یک خانه بزرگ برای اقامت سایر اعضای خانواده ارائه کنید. این خانه باید برای تمام اعضای خانواده به اندازه کافی فضا داشته باشد.

همه اعضای خانواده باید بیمه درمانی مختص به خود را دریافت کنند. این بیمه درمانی می‌تواند عمومی یا خصوصی باشد. با رعایت تمامی شروط فوق، این امکان برای فرد دارای بلوکارت آلمان وجود دارد که درخواستی را مبنی بر مهاجرت سایر اعضای خانواده خود به دولت کشور آلمان ارائه دهد. توجه داشته باشید که روند رسیدگی به این درخواست، خود شامل مراحل دیگری است که باید به ترتیب آن‌ها را پیگیری کرد.

 

حداقل حقوق بلوکارت آلمان

نمی‌توان از بلوکارت صحبت کرد؛ اما به مزیت این کارت از لحاظ افزایش میزان حقوق نپرداخت. بر اساس قوانین کشور آلمان، هر فردی که بلوکارت خود را دریافت کرده است، می‌تواند انتظار دریافت ۱.۵ برابر حقوق بیشتر (نسبت به حقوق عادی در همان رشته شغلی) را داشته باشد. این افزایش حقوقی تنها برای دارندگان بلوکارت اعمال می‌شود و سایر افراد به طور کامل از آن بی‌بهره هستند.

شایان ذکر است که حداقل حقوق بلوکارت آلمان در سال‌های اخیر کمی کاهش یافته است؛ اما هنوز هم می‌توان آن را مقدار بسیار مناسبی دانست. بر اساس آمارهای موجود حداقل حقوق مربوط به بلوکارت ۵۴.۴۰۰ یورو محسوب می‌‌شود، البته نباید این نکته را فراموش کرد که نوع شغل شما نیز در این زمینه اثر بسیار مهمی دارد و باید حتماً به آن توجه کرد.

به‌عنوان‌مثال، چنانچه در حوزه‌هایی همچون علوم پزشکی، مهندسی، معماری و … فعالیت می‌کنید، حداقل حقوقی برابر با ۴۴.۳۰۴ یورو خواهید داشت. این میزان حقوق معمولاً تنها مختص رشته‌هایی است که میزان تقاضا برای بازار کار آن‌ها روندی صعودی دارد. سایر مشاغل نیز می‌توانند همان حداقل حقوق اصلی یعنی ۵۶.۴۰۰ یورو را دریافت کنند. شایان ذکر است که این ارقام مربوط به قبل از کسر مالیات هستند؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که مقداری از این ارقام به منظور مالیات توسط دولت فدرال کشور آلمان از شما دریافت می‌شود.

مشاغل واجد دریافت بلوکارت آلمان

 حال که با شرایط کلی بلوکارت در کشور آلمان آشنا شدیم، بهتر است نگاهی به مشاغلی بیندازیم که واجد شرایط دریافت این کارت هستند. به منظور دریافت کارت مذکور باید در رشته‌های شغلی خاصی مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید؛ زیرا بلوکارت تنها به متخصصان حرفه‌‌ای و کاملاً مجرب ارائه می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که مشاغل واجد شرایط برای دریافت بلوکارت آلمان عبارت‌اند از:

  • کلیه افرادی که دانشمند محسوب می‌شوند.
  • کلیه افرادی که در حوزه درمان تخصص کافی دارند.
  • کلیه مهندسان
  • افرادی که در زمینه طراحی و معماری فعالیت می‌کنند.
  • کلیه افرادی که در حوزه ریاضیات به فعالیت مشغول هستند.
  • کلیه فعالان حوزه IT و فناوری‌های مربوط به آن
  • کلیه متخصصان حوزه طراحی شهری
  • کلیه محققان علمی

مراحل دریافت بلوکارت آلمان

 

مراحل دریافت بلوکارت آلمان

برای دریافت بلوکارت باید در ابتدا مراحل مربوط به ویزای کاری را پشت سر بگذارید. این بدان معناست که پیش از هر چیز باید به همراه برگه جاب آفر خود به سفارت آلمان مراجعه کنید و مدارک مدنظر سفارت را در اختیار آنان قرار دهید. مدت زمان دریافت ویزای کاری آلمان می‌تواند از یک تا سه ماه طول بکشد.

چنانچه با درخواست شما برای دریافت ویزای کاری آلمان موافق شد و به آلمان مهاجرت کردید، باید به سمت دریافت مواردی همچون بیمه سلامت و سایر مدارک موردنیاز برای اخذ بلوکارت آلمان بروید. به طور معمول پس از افتتاح حساب بانکی در این کشور و پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به اقامت، امکان ارسال درخواست بلوکارت مدنظر برای شما فراهم می‌شود. این درخواست باید حتماً در اختیار اداره مهاجرت کشور آلمان قرار بگیرد.

مدارک لازم دریافت بلوکارت آلمان

جهت دریافت بلوکارت باید یک سری مدارک خاص را به همراه داشته باشید تا درخواست شما مورد رسیدگی قرار بگیرد. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌هایی همچون پاسپورت، عکس پرسنلی، فرم مربوط به دریافت اجازه اقامت در آلمان، مدرک مربوط به بیمه سلامت، مدرک مربوط به ازدواج (در صورت تأهل)، کلیه مدارک تحصیلی و همچنین مدارک مربوط به اقامت اولیه اشاره کنیم.

چرا باید به سراغ مشاوران رفت؟

بلوکارت دارای مزایای بسیار مختلفی بوده که داشتن آن را به یک آرزو برای طیف عظیمی از مهاجران تبدیل کرده است. این کارت به شما اجازه می‌دهد تا از یک حداقل حقوق بسیار مناسب در کشور آلمان برخوردار باشید و بتوانید همسر و فرزندان خود را نیز به کشور آلمان ببرید.

همان‌طور که گفته شد، دریافت بلوکارت آلمان مستلزم ارائه یک سری مدارک و انجام مراحل خاصی است. به طبع افراد عادی که از قوانین مهاجرتی آگاهی خاصی ندارند، نمی‌توانند کلیه مراحل مربوطه را بدون مشکل پشت سر بگذارند. به همین جهت کاملاً ضروری است که از مشاوران متخصص موسسه کاریابی کاربین ، موسسه پارسی کانادا، مجموعه go2tr و… در این زمینه کمک بگیرید. 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها