تاریخچه پیدایش دریل و سیر تکامل دریل های برقی و شارژی

دریل یکی از ابزار فنی کاران و شاید یکی از ابزار و ملزومات مهم در خانه های امروزی می باشد. این وسیله در طول تاریخ دچار تغییراتی شده است که امروزه شاهد تولید مدرن ترین انواع دریل به صورت شارژی و برقی هستیم. اطلاعاتی که در مورد تاریخچه دریل شارژی در اختیار شما قرار می گیرد، به شما کمک می کند تا شاید اگر در شرایطی بودید که از دریل های امروزی نمی توانستید استفاده کنید با روش های ساده و دریل های قدیمی تر بتوانید نیاز خود را برطرف کنید.

تاریخچه دریل

 دریل یکی از ابزار فنی کاران و شاید یکی از ابزار و ملزومات مهم در خانه های امروزی می باشد. این وسیله در طول تاریخ دچار تغییراتی شده است که امروزه شاهد تولید مدرن ترین انواع دریل به صورت شارژی و برقی هستیم. اطلاعاتی که در مورد تاریخچه دریل شارژی در اختیار شما قرار می گیرد، به شما کمک می کند تا شاید اگر در شرایطی بودید که از دریل های امروزی نمی توانستید استفاده کنید با روش های ساده و دریل های قدیمی تر بتوانید نیاز خود را برطرف کنید.

چرا به دریل ها نیاز داریم؟

قبل از اینکه بخواهیم تاریخچه یک محصول را مورد بررسی قرار دهیم، باید به چرایی وجود آن دستگاه پی ببریم.

جواب این سوال واضح است؛ از دریل ها برای سوراخکاری استفاده می شود اما اینکه چه سطحی را و برای چه کاری سوارخکاری کنیم می تواند دلیل های مختلفی داشته باشد. مثلاً انسان های نخستین سنگ داخل غارها را یا گوشت حیوانات را سوراخ می کردند.

پیدایش اولین دریل ها

اولین دریل هیچ شباهتی با دریل امروزی ندارند. اصلا نمی توان اسم دریل را بر روی آن ها گذاشت زیرا تنها روشی بودند که توسط آنها سوارخکاری انجام میشد عملیات سوراخکاری در ابتدا شبیه یک میخ با ابعاد های گوناگون بوده که با چکش به آن ضربه می زدند تا به داخل سطوح مختلف نفوذ کند.

دریل کمانی

ضربه زدن به یک میخ ممکن است باعث شود سوراخی را که قصد ایجاد آن را دارید به اندازه دلخواه نباشد یا اطراف آن شکستگی و … رخ بدهد. دقیقا به همین علت دریل های کمانی ساخته شدند. یک صفحه را در نظر بگیرید که بر روی سوراخ هایی با سایز متفاوتی وجود دارد و یک مته نیز وجود دارد که به دور مته کمانی قرار گرفته است. هر بار که کمان را به عقب و جلو می برید مته یک حرکت چرخش نصفه انجام می دهد تا در اثر نیروی اصطحکاک سوارخکاری انجام شود حتی امروزه نیز از این دریل های کمانی استفاده می شود.

نحوه پیدایش دریل دستی

دریل دستی

اگر بگوییم دست شما یک دریل است باور می کنید؟!! مسلما نه!!! اما برای دریل کاری به نیروی بازوی خود نیاز دارید. دریل دستی نیز دقیقا همین است که یک قرن و نیم پیش ساخته شد. در این نوع دریل ها برای چرخش سر مته با دست خود پدال کناری ابزار بچرخانید. به این صورت نیروی چرخشی تبدیل به ضربه هایی می شود که سر مته به اجسام می زند و باعث ایجاد سوراخ در آن ها می شود.

دریل شترگلو

سوراخکاری در یک سطح فلزی با یک سطح چوبی بسیار متفاوت است به همین دلیل دریل های شتر گلو ساخته شدند تا برای سوراخکاری در چوب قدرت و دقت و ظرافت بیشتری داشته باشند این مدل دریل ها U شکل هستند و دقیقا در محل خمیدگی جایی تعبیه شده است که باید نیرو را وارد کنیم. در این دریل ها با چرخش کامل گشتاور بیشتری برای سوارخکاری وارد سطح خواهد شد.

اولین دریل الکتریکی چه زمانی تولید شد؟

در سال ۱۸۸۹ میلادی یک مخترع استرالیایی با نام آرتور جیمز آرنات دریل الکتریکی را ساخت که به خاطر سنگینی اصلا قابل حمل نبود. بعد از آن در سال ۱۸۹۵ برادران فین یک شرکت مهندسی را در آلمان تاسیس کردند. آن ها به یک دریل دستی یک موتور الکتریکی نصب کردند و اولین دریل الکتریکی قابل حمل که باز هم بسیار سنگین بود در بازار عرضه شد و وزنی حدود ۷.۵ کیلوگرم داشت.

بعد از پانزده سال در سال ۱۹۱۰ دو نخبه آمریکایی در ایالت مریلند شرکت بلک اند دکر را تاسیس کردند و با تلاش ها بسیار در سال ۱۹۱۶ توانستند اولین دریل الکتریکی دسته تپانچه ای را به همراه ماشه روی آن را بسازنند. همین کار باعث ایجاد جرقه هایی شد تا به مرور زمان دریل های امروزی ساخته شدند.

انواع دریل امروزی و مزیت های تولید آن ها

دریل های امروزی تنوع وسیعی دارند و به روش های گوناگونی دسته بندی می شوند یکی از روش ها، دسته بندی براساس منبع تغذیه است که می تواند برقی یا باتری باشد هر کدام از انواع دریل های مدرن امروزی دارای مزیتی هستند.

عمدتاً توان دریل برقی زیاد است و می توانید مدت زمان بیشتری با دریل های برقی کار کنید. تنها کافی است یک پریز برق پیدا کنید و دریل را به آن وصل کنید تا شروع به کار کند.

مزیت هایی که باعث پیدایش دریل شارژی شد!!!

با پیدایش دریل شارژی و تولید اولین مدل های آن، دیگر لازم نیست دنبال سیم برق بگردید کافی است ماشه دستگاه را فشار دهید تا روشن شود و به راحتی با دریل شارژی کار کنید.

 همین یک مزیت برای دریل شارژی ها می باشد اما خب مدت زمان کمتری می تونید با دریل کار کنید مگر اینکه دارای یک باتری اضافه باشد و سیستم شارژ آن سریع باشد.

مشکل ضعیف شدن دریل شارژی به مرور زمان

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای دریل های شارژی به وجود بیاید و باعث شده است تا هنوز برخی از افراد، استفاده از دریل برقی را به جای دریل شارژی ترجیح دهند، ضعیف شدن دریل شارژی است. برای برطرف شدن مشکل ضعیف شدن دریل شارژی باید از باتری های اورجینال و اصلی استفاده کنید و البته دریلی را خریداری کنید که از باتری های یدک نیز برخوردار باشید.

سایر مدل های دریل های امروزی

دریل های امروزی پیشرفته تر شده اند به طوریکه با خرید یکی از آن ها می توانید با یک تیر چند نشان بزنید.!!! مثلا دریل پیچ گوشتی که هم یک دریل و هم یک پیچ گوشتی است.

در این نوع از دریل ها یک حلقه گشتاور وجود دارد که شما می توانید با توجه به نوع پیچ، سرعت دستگاه خود را مشخص کنید.

نیاز به تولید دریل پیچ گوشتی چکشی

این نوع دریل ها هم قابلیت سوراخکاری هم قابلیت ضربه تنها و هم پیچ باز و بسته کردن را دارند و به راحتی با خرید آن ها یک ابزار همه کاره دارید.

تولید کننده دریل شارژی و برقی در ایران

 

دریل آروا

شرکت آروا تنوع وسیعی از ابزار آلات را در بازار عرضه می کند از جمله این ابزارها دریل می باشد حتی آروا دریل های ویژه ای انجام دادن کارهای خانه تولید کرده است به نام آروا هوم و به غیر ازآن نیز انواع دریل های شارژی آروا و دریل های برقی آروا که قابلیت های مختلفی از جمله پیچ بند یا ضربه دارند، در بازار با گارانتی بلندمدت عرضه می کند.

دریل های آروا ویژگی های منحصربه فردی دارند از قبیل موتور نخ بندی شده، دنده های سخت کاری شده، نشانگر شارژ باتری، کلیدهای ضد گرد و غبار و….که برای آشنایی با آن ها به سایت آروا مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها